נלחמים באלימות נגד הנשים

תופעת האלימות כלפי נשים מונחת על סדר היום הציבורי באופן תדיר ויש להילחם למיגורה. החודש מציינים את המאבק באלימות נגד נשים ומועצת נשים אשדוד, יחד עם המרכז להורות, מקיימים סדרה של מפגשים עם נשים במטרה להגביר את המודעות לנושא.
נלחמים באלימות נגד הנשים

"אמא-ילדה", סרט החושף את סיפורן של הסבתות והאימהות שנמכרו לנישואין בגיל צעיר, עוד לפני שקיבלו וסת ראשונה…, הוקרן השבוע בהקרנה מיוחדת לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים המצוין החודש, ביוזמתה של גב' אהובה עמרם יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה בעיריית אשדוד. הסרט שופך אור על תופעת הנישואים בגיל צעיר ומתערבבים בו בכי, צחוק, כעס, התרגשות, עצב וסערת רגשות, כפי שחוו והגיבו כ-100 נשים אשר השתתפו בהקרנה המיוחדת. אחת מגיבורות הסרט, אישה בת 90 שנים שנותרה אלמנה מנישואים לבעלה שהיה מבוגר ממנה ב-50 שנה, עדיין לא סולחת ולא שוכחת. "אם אזכור, אשתגע" היא אומרת ומטילה את האחריות לנעורים שנגזלו ממנה ואת המעשה שהיה מבחינתה אונס מתמשך, על אביה שהשיא אותה בגיל שש לאחר שהתייתמה מאמה ועל בעלה.

הסרט, בהשתתפות נשים בגיל 80 ויותר שהזיכרונות שלהן היו קשים וחלקן חוו זאת כהשפלה מתמשכת, מראה את סיפורן הכואב של הנשים – מהן אשר נלקחו בהבטחה שהולכים לעשות להן חגיגה עם שמלה חדשה ומהן שהוצאו בכוח ממגרש המשחקים בגיל צעיר ונמסרו לגברים מבוגרים מהן, חלקן בפער של 40 ו-50 שנה. בתוך הקהל היו נשים שבעצמן נישאו בגיל צעיר ובנות ונכדות שהסיפור עבורן היה קשה לצפייה, מטלטל ועורר תגובות רגשיות חזקות. יחד עם זאת מסע חייהן של ארבע הנשים מכל העדות, היה מרתק, עוצמתי ומעורר השראה, הפורש וחושף את חייהן באומץ לב. הסרט נוגע ללב בפשטותו ובחשיפה המדהימה של הנשים שסיפרו על ילדות עשוקה ועל מגרש משחקים ממנו נלקחו כדי להיות שפחה ואשה מוכה גם ע"י חמותה במשפחת בעלה. הנשים המדהימות ומעוררות השראה סיפרו את סיפורן בעידודן ובתמיכתן של הבנות והבנים דור שני שגם הוא נפגע והושפע, כמו אותה בת שגם עליה כפו להתחתן עם גבר זר והמודל של אימא כנועה שימש לה דוגמה… הסרט שופך אור על תופעה של נישואים בגיל צעיר גם היום במגזרים ובקהילות שונות, הרואות בכך מעשה חוקי וראוי גם אם יש בכך פגיעה פיזית ונפשית, שלא לדבר על חוסר בשלות נפשית ופיזית, פגיעה כלכלית וכמובן עבירה על חוקי מדינה.

לאחר הקרנת הסרט התקיים דיון סוער ופורה על תופעת הנישואים בגיל הצעיר. חלק מן הנשים בקהל ציינו שזוהי תופעה תרבותית מקובלת ונורמטיבית והייתה אופנית לאותה תקופה. עמרם סיכמה את האירוע וציינה שגם אם הייתה זאת נורמה עדתית, תרבותית וגם אם ישנן נשים שקיבלו את גזירת הגורל וחיו עם בעל חיים טובים במיוחד כשהיו באותו גיל, עדיין זוהי אלימות גם אם היא עטופה באריזה של ערכים ונורמות דתיות, חברתיות תרבותיות. "נישואין בגיל צעיר, לרוב, הם פשע ואונס גם אם הכלה-האישה השלימה ושוכנעה כי זה לטובתה" אמרה וסיימה בהדגישה כי אין לוותר על חלומות. "בכל גיל, חלומות חייבים להגשים".

במרכז הורות ברובע י"ב תתקיים הרצאה נוספת, "לא תאנסו אותי עוד", המביאה את סיפורן של 22 נשים אשר הסכימו להיחשף ולספר על אונס שעברו, חלקן ע"י בני משפחה, חברים שהכירו ואפילו ע"י אביהן. פרטים במרכז להורות או במועצת נשים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך