באשדוד לא שומרים על לחץ האוויר בגלגלים

מתנדבי עמותת אור ירוק בבדיקה לקראת החורף: האם תושבי אשדוד וסביבתה שומרים על לחץ אוויר בצמיגים?
באשדוד לא שומרים על לחץ האוויר בגלגלים

במהלך חודש אוקטובר הגיעו מתנדבי עמותת אור ירוק ליותר מ-70 יישובים בכל רחבי הארץ במטרה לבדוק את לחץ האוויר בצמיגי הרכבים ולוודא כי הנהגים נוסעים באופן בטוח וכי כלי הרכב שלהם מוכנים לחורף שבפתח.

בין האזורים אליהם הגיעו מתנדבי אור ירוק גם, גן יבנה, אשדוד ובאר טוביה:
באשדוד נבדקו 300 כלי רכב ונמצא כי ב – 185 מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין.
בגן יבנה, נבדקו 121 כלי רכב ונמצא כי ב – 77 מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין.
בבאר טוביה נבדקו 170 כלי רכב ונמצא כי ב- 116 מהם לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין.

סה"כ נבדקו באזורים אלו 591 כלי רכב, מתוכם ב 378 נמצא לחץ אוויר לא תקין שהם מהווים 63% מכלל הרכבים שנבדקו.

עמותת אור ירוק: "החורף מתקרב והגשם כבר כאן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב כבר עכשיו להגביר את המודעות בקרב הנהגים לחשיבות תקינות הצמיגים בחורף. חשוב לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים באופן שוטף ובפרט לקראת החורץ כאשר נהיגה בכביש רטוב או בוצי מקשה על אחיזת הכביש. הצמיגים מהווים את הקשר שבין הרכב לכביש ותקינותם יכולה להציל חיים ולמנוע תאונות מיותרות".

במהלך הבדיקה המתנדבים הדגישו בפני הנהגים את חשיבות בדיקת לחץ האוויר בגלגלים ובדיקת תקינותם לעיתים תכופות. המתנדבים הסבירו לנהגים את הסכנות הכרוכות בהזנחת בדיקת הגלגלים וכן נתנו להם דגשים אליהם יש לשים לב במהלך הבדיקה, כמו התאמת לחץ האוויר להוראות יצרן הרכב, שנת ייצור הגלגלים, דגשים בנושא החלפת צמיגים ועוד.

באופן כללי, מתנדבי העמותה בדקו למעלה מ 5,700 כלי רכב ברחבי הארץ, כאשר ב- 40% מכלל הרכבים שנבדקו נמצא לחץ אוויר נמוך ולא תקין. נוסף על הבדיקה, חילקו המתנדבים עלון הסברה ובו מספר טיפים לנהיגה בטוחה. פעילות המתנדבים נעשתה בשיתוף עם חברת "דלק ישראל", שבתחנות הדלק שלה התמקמו רבים מן המתנדבים.

לחץ אוויר לא תקין גורם גם לשחיקת הצמיג, ובנוסף עשוי לגרום לצריכת דלק גדולה יותר, ומעמיד את נוסעי הרכב בסכנה אמתית. המתנדבים הסבירו כי יש לערוך בדיקת צמיגים אחת לחודש, משום שלחץ האוויר יורד תמידית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך