יחידת מאבטחים על אופנועים תגן על הצוותים של מכבי

מכבי שירותי בריאות בשיתוף חברת אלקטרה בע"מ תיתן מענה ייחודי וראשון מסוגו בארץ לצוותים רפואיים ולמטופלים בפריסה ארצית
יחידת מאבטחים על אופנועים תגן על הצוותים של מכבי

אלימות מטופלים כלפי צוותים רפואיים הפכה בשנים האחרונות לתופעה חמורה שאין אחות או רופא בישראל שלא חוו או היו עדים לה. בשנה האחרונה הגיעו גילויי האלימות לשיאם כאשר מטופל שרף את חדרה של האחות טובה קררו ז"ל וגרם למותה. המקרה יצר זעזוע רב במערכת הבריאות והציף שוב את המחסור באכיפה ובמתן פתרון יעיל לצוותים בשטח. מכבי שירותי בריאות יצרה שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם חברת אלקטרה security הפרוסה בכל הארץ. יחידת האופנועים מבוססת על מערך- לוחם שרכוב על אופנועים כבדים ומטרתם להגיע תוך מספר דקות לכל זירת אלימות, להגן על הצוותים ולהרגיע את האירוע. צוות הלוחמים של היחידה הם יוצאי יחידות קרביות בעלי הכשרה ייעודית אשר עוברים סינון קפדני ובחינות מנטליות להתמודדות עם מצבי לחץ.

במקרה של אלימות, התפרעות או אירוע אבטחתי אחר בו הצוות מזהה סכנה לשלום המטופלים או העובדים, היחידה הרכובה מוזנקת באמצעות אפליקציה שנמצאת במכשירים הניידים של צוות המרפאה. המאבטחים מקבלים את הקריאה מידית ומתחילים לנוע לכיוון מקום האירוע. הרכיבה על האופנועים, מקצרת את זמן הנסיעה ומאפשרת הגעה תוך דקות בודדות. במקרים קיצוניים כאשר האירוע יוצא משליטה המאבטחים מדווחים למשטרה ונשארים במקום עד הגעתם של השוטרים. נוסף לאירועי חירום, צוות המאבטחים מבצע סריקת בוקר במרפאות, לפני פתיחתן, בכדי לאתר סימנים לאירוע פלילי או חפץ חשוד.

בימים אלו הסתיים הפיילוט המוצלח שנמשך חצי שנה, במרכזים רפואיים של מכבי בדרום והחל מהחודש הקרוב השירות יהיה זמין בפריסה ארצית. גם המרכזים הרפואיים של מכבי באשדוד ביניהם : ג', ו',ד', ח', ז', י"א, י"ז ומע"ר יקבלו מענה מיחידת האבטחה הרכובה.

קרן שכטר אזולאי, ראש מחוז דרום במכבי שירותי בריאות: ״עקב גילוי מקרי האלימות כלפי צוותים רפואיים התחלנו בשיתוף פעולה עם יחידת אופנוענים של חברת אלקטרה סקיוריטי שמטרתה למגר מקרי אלימות וליצור תחושת הרתעה, שתוביל בסופו של דבר לתחושת הגנה וביטחון אצל הצוותים. תחושת ביטחון זו מטרתה לאפשר לכל אנשי הצוות הרפואי להמשיך ולעסוק במקצוע אשר לשמו הם קמים כל בוקר- מתן שירות רפואי במקצוענות רבה. אנו במכבי רואים חשיבות מכרעת לתחושת ביטחון זו הן אצל העובדים במרכזים הרפואיים ברחבי העיר והן למטופלים הבאים לקבל שירות רפואי ואנו נמשיך להעניק תחושה זו ככל הניתן".

אריק רגב, מנכ"ל אלקטרה סקיוריטי, מקבוצת אלקטרה בע"מ: אלקטרה סקיורטי מתמחה במתן מענה מהיר, אפקטיבי מקצועי ואיכותי באמצעות צוותי לוחמים, רכובים על אופנועים ומופעלים ע״י מערכת שליטה ובקרה מהמתקדמות בעולם וייחודי בארץ. במקום להציב מאבטחים בכל סניף, אלקטרה מעניקה מענה בפריסה ארצית לכלל מרפאות מכבי, תוך דגש על איכות המענה, מקצועיות הצוותים וטכנולוגיה מתקדמת, המאפשרת לכל עובד במכבי ליהנות מצוות אבטחה אשר יגיע ברגע האמת תוך זמן קצר מאוד. הכשרת הלוחמים הינה ייעודית וערוכה להתמודד עם תופעות אלימות, באופן שיקנה שקט נפשי ללקוחות ולסגל העובדים במכבי, תוך שיתוף פעולה עם משטרת ישראל ומנהלי הביטחון".

קרדיט צילום: מכבי שירותי בריאות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך