מבור עמוק למגדל גבוה

כמעט 60 שנים אחרי שהוקמה ונדמה שלאשדוד יש סוף סוף מרכז אמיתי. אזור 'הקריה', שם מתחילים לצמוח מגדלי מגורים המלווים במשרדים ושטחי מסחר והופכים אט אט לעוגן מרכזי בכלכלה של העיר, עם מאות מקומות עבודה ומיליוני שקלים הנכנסים לקופת העירייה ממיסים
התחלת עבודות בעוד כשלושה חודשים. הבור בסיטי. צילום: אוהד צויק

בחודשים הקרובים יחלו העבודות להקמתו של אחד הפרויקטים הנדל"ניים המסקרנים ביותר באשדוד. בפינת הרחובות הרצל והגדוד העברי, ואיפה שבשנים האחרונות שוכן לו בור גדול, עתיד לקום מגדל מגורים יפהפה שבבסיסו מרכז מסחרי גדול עם 12,000 מ"ר בשטחי מסחר, עוד 5,000 מ"ר משרדים ומעל כל אלו יקום מגדל מגורים יוקרתי. למי שדואג לסידורי התנועה במקום יהיה חניון תת קרקעי בן 3 קומות ובו מקום למעל 600 כלי רכב.
בשלב הראשון שייצא לדרך בעוד כשלושה חודשים ייבנו החניונים וקומת המסחר, שתכלול חנויות, בתי קפה ומסעדות. בשלב השני ייבנו המשרדים והמגורים.

דימרי טאוור. הדמיה
דימרי טאוור. הדמיה

במגרש הסמוך מכיוון מערב, נשלמות בימים אלו ההכנות לאכלוס השלב הראשון בפרויקט דימרי טאוור (Dimri Tower), שם כבר סיימו לבנות את שלב המסחר (כ-3,000 מ"ר) והמשרדים (כ-10,000 מ"ר על פני 5 קומות). במקביל, נמשך הליך הרישוי לחלק של המגורים, שם צפויים לבנות מגדל בן 30-35 קומות.

אך זה לא הסוף. לאשדוד אונליין נודע כי במסגרת השיפוץ הכללי בקניון סימול הסמוך, הולך להיבנות עוד מגדל, באזור שמעל לכניסה הראשית לקניון (ארומה). למעשה, עד לפני זמן לא רב, התנהל משא ומתן מתקדם בין הבעלים של קניון סימול לבין בעלי המגרש הפינתי (חברת יחד הבונים ושותפים נוספים) על מנת לחבר בין שני המתחמים וליצור מרכז מגורים, קניות ובילוי יחיד מסוגו. כמור, מגעים אלו לא צלחו וכל צד ממשיך להתקדם בדרכו שלו.

על כל פנים, אזור זה הופך אט אט להיות הדאונטאון של אשדוד ומשמש למעשה כלב הפועם של העיר, מרכז אורבאני לכל דבר הכולל בתוכו מגוון רחב של אפשרויות קניות, משרדי ממשלה, מוקדי בילוי ואוכל, מרפאות, משרדים ועוד, כשכל זה בסמוך לעיריית אשדוד ולשני הקניונים הגדולים סימול וקניון הסיטי הכולל בתוכו גם את התחנה המרכזית.
אזור זה צפוי לקבל חיזוק משמעותי מבחינה תחבורתית, שם על פי התכנון יעבור תוואי הרכבת הקלה, שמצפון לדרום תנוע על ציר הרצל וממזרח למערב על ציר מנחם בגין (עד למרכז ביג ותחנת הרכבת).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך