נמל אשדוד השיק בול לרגל 50 שנה לנמל

כחלק מסדרת אירועי חגיגות החמישים לנמל אשדוד, השירות הבולאי בחברת דואר ישראל, השיק החודש בול לציון "חמישים שנה לנמל אשדוד. על הבול בעריך 4.30 ₪ ובעיצוב פיני חמו מופיעה אניית מכולות ומנופים שאוירו בידי אולה אופויקוב. בשובל הבול מופיע לוגו שנת ה-50 של חברת נמל אשדוד שעוצב בידי ג'ורג' בן-חיים.
צילום: שמעון אוחנה

כחלק מסדרת אירועי חגיגות החמישים לנמל אשדוד, השירות הבולאי בחברת דואר ישראל, השיק החודש בול לציון "חמישים שנה לנמל אשדוד. על הבול בעריך 4.30 ₪ ובעיצוב פיני חמו מופיעה אניית מכולות ומנופים שאוירו בידי אולהאופויקוב. בשובל הבול מופיע לוגו שנת ה-50 של חברת נמל אשדוד שעוצב בידי ג'ורג' בן-חיים.

"קו ישר של חוף היה שם ב-1960. קו ישר בין נחל לכיש עד תחנת הכוח של חברת החשמל. הקו קצת מסולע, מחלק את המישור לשני צבעים שונים – כחול וצהוב, הים והחוף וממעל השמים – אף הם כחולים…" (בנימין פרנקל, מפקח על בניית הנמל מטעם "סולל בונה", 1965).

ב-31 ביולי 1961, בין שמים וארץ, על קו חוף חולי ושומם, הונחה אבן-פינה לנמל, אשר חיבר את דרום הארץ לאשדוד ואת ישראל לעולם הגדול.

הקמתו של נמל עמוק-מים באשדוד נבעה מהשאיפה ליישב אזורים פריפריאליים, מהתפתחויות כלכליות של מדינת ישראל ומהגידול המשמעותי בנפח הייבוא והייצוא בישראל.

בשנת 1965, אחרי ארבע שנים של חפירות, יציקות ובנייה, הופעל לראשונה נמל אשדוד לטעינה ולפריקה של סחורות. זהו אחד הנמלים הבודדים בעולם ללא כל הגנה טבעית של מפרץ או נהר. כשלוש שנים לאחר מכן קיבלה אשדוד, אשר התרחבה במהירות לצד הנמל, מעמד של עיר והמשיכה בתנופת הפיתוח.

בפברואר 2005 החל נמל אשדוד לפעול כחברה ממשלתית עצמאית. מאז הפיכתו של הנמל לחברה עסקית, מונהגות בו שיטות עבודה יעילות וחדשניות, תוך השקעה ניכרת בציוד, בתשתיות ובהטמעת טכנולוגיות משוכללות.

בשנת 2005 נחנך "נמל איתן", נמל המכולות הממוחשב הראשון בישראל. 1,700 מטר של רציפים חדשים הרחיבו את יכולותיו של נמל אשדוד וחיזקו את מעמדו האיתן בעולם.
לצד טכנולוגיות מתקדמות כדוגמת השער הראשי האוטומטי הממוחשב, מערכות ה TOS-והERP-ועוד, מאמצת חברת נמל אשדוד בע"מ שיטות עבודה, שתכליתן שמירה על איכות הסביבה ופיתוח בר-קיימא.
בסיכום יובל לפעילותו, נמל אשדוד הוא השער הכלכלי המוביל של מדינת ישראל, והנמל הגדול והמתקדם במדינה.

ראוי לציין כי השקת הבול היא חלק ממסגרת אירועי חגיגות חמישים שנה לנמל אשדוד שבהן צפויים אירועים כמו יום פתוח בנמל ביום העצמאות, אירועי הוקרה לוותיקי הנמל, מירוץ מיוחד ועוד.
במהלך טקס ההשקה אמר מנכ"ל בפועל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל: "ב- 50 השנים הבאות, נמשיך לפעול, שלצדנו נמל בבעלות משקיעים פרטיים שיפעל ללא רגולציה ממשלתית. התחרות מאתגרת את כולנו ואני משוכנע כי נמל אשדוד, במסגרת תכנית עסקית אסטרטגית שאנו מגבשים להערכות בתחרות, יתמודד בצורה הוגנת עם האתגר ויהיה הראשון להיאבק על כניסה של כל אנייה שעוגנת באזור. "

bul

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך