"קשה לי שהילדים שלי לא יקימו בית בישראל"

ל' היא אם לארבעה ילדים מאשדוד, שניים מהם תאומים בני 15 הסובלים מפיגור ואוטיזם. "לא מבינה אנשים שלא לוקחים את הילדים שלהם מבית החולים", היא אומרת. לאחרונה הם חגגו 15, ואיציק איטח ערך להם בהתנדבות יום הולדת מרגשת, שבה כל הנוכחים בכו. האם: "בהתחלה לא קיבלתי את העובדה שהילדים שלי סובלים מפיגור. עכשיו אני מדברת על זה בגאווה"
"קשה לי שהילדים שלי לא יקימו בית בישראל"

לפני כשלושה שבועות ערך איציק איטח, מהמתנדבים הבולטים באשדוד, יום מיוחד לילדים עם צרכים מיוחדים. במהלך האירוע הוא ערך מסיבת יום הולדת קטנה וספונטנית לשני תאומים בני 15 הסובלים מפיגור ואוטיזם. זה היה רגע השיא באירוע. לא היה שם אחד או אחת שלא בכו במהלך האירוע הזה. ברקע התנגן השיר "תשמור על העולם יחד" והאמא ל', כבר לא יכולה הייתה לשלוט ברגשות ופרצה גם היא בבכי.

ל', 41, היא אישה חזקה נשואה פלוס 4, אחד בן 22, אחת בת 19 ושניים מהם הם התאומים. לא בקלות היא דומעת. היא כבר 15 שנה מטפלת מסביב לשעון בצמד התאומים. טיפול לא פשוט עם הרבה סבלנות והרבה כח. אבל מבחינתה הקושי שלה הוא גם האושר שלה. איך אומרת ל': "ההתמודדות לא קלה, אבל הם האושר של המשפחה".

"ההיריון", מספרת ל', "היה הריון רגיל לכל דבר". היא הגיעה לבית החולים עם צירים ולא מיהרו לילד אותה. שהתחילו כבר ליילד זה היה מעט מאוחר עבור התאומים, חמצן לא הגיע למוח שלהם והם נפגעו מכך. ל': "מה שהיה צריך לקרות קרה. זה מכתוב". היא ממשיכה: "הם מיוחדים, הם האושר של כל המשפחה המורחבת".

ל' מטפלת בהם 7 ימים בשבוע, כמעט 24 שעות ביום. המדובר בהשגחה מסביב לשעון. הם פוגעים בעצמם, זה לצערה כולל גם נשיכות וצרחות. אחד מהם עדיין עם טיטול. עם כל הקושי הזה ל' יוצאת לעבודה אחה"צ בין השעות 2 עד 5, למרות שלפעמים היא קמה לפנות בוקר, כי התאומים התעוררו ולא חוזרים לישון.

ל: "הם הולכים ללמוד בביה"ס 'ניר' וכשהם חוזרים אני רק איתם. אני לא יודעת מה יהיה בגיל מבוגר איתם. אני חיה את הרגע". מבחינתה היא לא מבינה איך אפשר להשאיר ילדים בבית החולים. איך הורים לא לוקחים את תינוקם הביתה כשהם מגלים שהם סובלים נניח מפיגור. ל': "אני נגעלת מהם. לא מאמינה ולא מוכנה לקבל שהורה לא יכול להתמודד עם ילדיהם. לטוב או לרע הם שלנו".

ל' מודה שגם לה זה היה קשה בהתחלה: "בהתחלה לא קיבלתי את זה שהם סובלים מפיגור ואוטיזם. הייתי אומרת שיש להם עיכוב ההתפתחותי. אח"כ כשקיבלתי את זה כעובדה, הייתי מדברת על זה בגאווה. אלה הילדים שלי".

גם ל' התרגשה ממסיבת היומולדת המאולתרת שאורגנה לילדיה, על ידי איציק איטח: "אמרתי לאיציק שלא יעשה את זה. זה לא היה קל לפני כולם. אבל איציק הוא מלאך, לא ויתר ואמר נחגוג להם. מגיע לו כל הכבוד על זה".

איציק איטח סיפר על יום ההולדת שחגג לתאומים: "היה מאוד מרגש, לא הייתה עין שנשארה יבשה. אפילו הילדים בעצמם התרגשו ושמחו, וזה הסיפוק האמיתי לראות את הילדים המקסימים מחייכים".
ל' סיכמה: "כשהביאו את עוגת יום ההולדת לשניהם, ברקע נוגן השיר 'תשמור על העולם ילד', בכיתי כי קשה לי שהילדים שלי לא יכולים להקים בית בישראל, לא לעשות צבא ולא שום דבר רגיל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך