ארגון המורים הכריז על השבתת התיכונים ביום ראשון

כך הודיע הארגון. הסיבה אי התקדמות המו"מ עם האוצר לשיפור תנאי ההעסקה של עובדי ההוראה. איום נוסף לשביתה נוספת אחרת בעתיד, הוא בגלל ביטול ביטוח הסיעוד למורים.

ארגון המורים הודיע כי יש בכוונתו להשבית את התיכונים וכי הוא מפעיל את סכסוך העבודה עליו הכריז, על רקע אי התקדמות המו"מ לשיפור תנאי ההעסקה של עובדי ההוראה.

טענת הארגון היא שמידי כמה שנים נהוג במדינת ישראל לחתום על הסכמים קיבוציים שמסדירים את השכר ותנאי העבודה של העובדים.
גם למורים כעובדים יש הסכמים קיבוציים שמתחדשים מידי פעם. ההסכם האחרון שנחתם באוגוסט 2011, הסתיים בדצמבר 2016. מינואר 2017 מתנהל מו"מ עם משרד האוצר על מנת להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש.

במכתב שהוציא רן ארז למורים נכתב: "אנחנו רוצים בהסכם הקיבוצי החדש לשפר את שכרנו, את תנאי עבודתנו ולשדרג את רפורמת עוז לתמורה שפועלת במשך 6 שנים. 84 אחוז מאזרחי ישראל מסכימים איתנו ואומרים גם הם ששכר המורים אינו ראוי. תרומתם של המורים היא בלתי מבוטלת לביטחון, לכלכלה ולמרקם החיים בה".

לטענת הארגון משרד האוצר מתחמק ומושך את הזמן כבר 10 חודשים ויותר וללא התקדמות משמעותית. ארז: "משרדי האוצר והחינוך מבינים שצריך לעשות שינוי, ולכן על רקע דרישותנו, השתכנעו שהשכר ההתחלתי של המורים צריך לעלות. אך כדרכם, מתוך רצון לחסוך על גב המורים, פקידי האוצר מנסים לבנות "מלכודת דבש" – לשפר את שכר המורה המתחיל על חשבון השכר המורה הוותיק יותר, כך שהשכר יהיה אטרקטיבי יותר ב-7 השנים הראשונות ולקפח את המורים בעלי וותק החל מהדרגה ה-8 ואילך שייאלצו לממן את תוספות השכר של המורים המתחילים".

נושא אחר שעליו הוכרז סכסכוך עבודה, אך טרם הופעל הסכסוך וגם הוא עלול להיות סיבה בעתיד לשביתה הוא ביטול ביטוח הסיעוד למוירם. ארז פנה  לשלמה יצחקי הממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד הכלכלה והודיע על הכרזת הסכסוך. ארז כתב ליצחקי: "ארגון המורים דאג שחבריו יבוטחו בביטוח רפואי, הכולל גם תוספות בגין ביטוח סיעודי. לצערנו ולתדהמתנו, הביטוח הסיעודי הקולקטיבי שאפשר לחברי הארגון ולמשפחותיהם תנאים שאפשרו להם לבטח עצמם, בוטל באופן חד צדדי ע"י משרד האוצר ואגף הביטוח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך