לזכרה: זוכרים את הדס מלכא בהרי ההימלאיה

הדס מלכא ז"ל, לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בשער שכם לפני חמישה חודשים, חלמה על הטיול הגדול שאחרי הצבא, להימלאיה, אבל לא זכתה לערוך אותו. ביום שני, חברתה של הדס שטיפסה לפסגה הציבה שם את תמונתה. אביה: "בשבילנו זה כאילו היא טיפסה על ההר בעצמה"
לזכרה: זוכרים את הדס מלכא בהרי ההימלאיה

כמו לא מעט חיילים וחיילות גם הדס מלכא ז"ל, לוחמת מג"ב, 23, חלמה על טיול של אחרי הצבא. אבל לפני חמישה חודשים היא נרצחה בפיגוע בשער שכם. ביום שני "הגשימה" אולי עבורה חברתה רוויה בלום, אף היא לוחמת מג"ב את החלום, כשהציבה את תמונתה על הפסגה בהימליאה. הדס "כבשה" את ההר.

אביה של הדס שקיבל את התמונה מרוויה בוואטצאפ היה נרגש: "הדס לא זכתה לחוות את הטיול אחרי הצבא שתיכננה. התמונה שלה על רקע רכס ההימלאיה המושלג היא סוג של נחמה. הלב נבצט לראות את התמונה מוצבת על פסגה בגובה 5500 מטרים. הזכרון של הדס כבש את ההר".

רוויה בלום, הכירה את הדס כששתיהן שירתו כמ"כיות טירונים. רוויה טיפסה לאחת הפסגות בהימלאיה כשבתרמילה תמונה של הדס, וכשהגיעה לפסגה היא שלפה את התמונה של הדס והציבה אותה. בתמונה מצולמת הדס בצבעי הסוואה ובשיער פזור, לצד הכיתוב "לזכרה של גיבורה לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד, נפלה בקרב בשער שכם בירושלים 16.6.17".
הדס מלכא ז"ל

האב דוד סיפר לידיעות אחרונות:  "לפני כחודש רוויה הגיעה לבקר וסיפרה ששירתה ביחד עם הדס. פגשנו ילדה מדהימה וכישרונית, והיא סיפרה שהיא נוסעת לטפס על ההימלאיה. היא הייתה אמורה להשתחרר מהצבא ורצתה לעשות את הטיול הגדול בעולם. עבורנו זה כאילו היא טיפסה בעצמה את ההר. חשוב שהישראלים שיטפסו לשם יפגשו את התמונה של הדס ויזכרו אותה ואת המורשת שלה".

רוויה בלום, התייחסה למעשה שעשתה ואמרה: "הדס הייתה חברה מהטירונות במג"ב. היה לי מאוד חשוב להנציח אותה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך