קמפיין עירוני חדש יעודד איסוף צואת כלבים

במסגרת קמפיין חדש שעיריית אשדוד השיקה, לעידוד בעלי הכלבים לשמירה על הניקיון, פיזרה עיריית אשדוד בגינות הציבוריות הדפסים עם חומרים ירוקים על גבי המדרכות בפארקים. ההדפס החדש מציג כלב וכיתוב: "אני את שלי עשיתי עכשיו תורך לאסוף", לפיו מבקש הכלב מבעליו להותיר אחריו סביבה נקייה.
קמפיין עירוני חדש יעודד איסוף צואת כלבים

יוזמה חדשה של עיריית אשדוד לעידוד מודעות בעלי הכלבים לשמירה על הניקיון ואיסוף צואת כלביהם יצאה השבוע לדרך. במסגרת היוזמה, הציבה העירייה הדפסים עם חומרים ירוקים על גבי המדרכות בפארקים, ובהן הכיתוב "אני את שלי עשיתי עכשיו תורך לאסוף". ההדפסים בעיצובה של "חברת פרסום ירוק" שמתמחה בפרסום וקידום בדרך ירוקה, עם עוד שותפים בכל העולם.

היוזמה הזאת נולדה כדי לעורר מודעות בקרב בעלי הכלבים, שכן בכל טיול או שיטוט במדרכות העיר אנחנו מוצאים את עצמנו מדלגים מעל "הפתעות" שהשאירו לנו הכלבים, ותוהים מי המסכן שיפספס ויעשה צעד קטן, הישר אל תוך ה….

"צואת כלבים שלא נאספת היא לא רק מפגע אסתטי, אלא סכנה בריאותית של ממש!" אומרים במחלקת הפיקוח העירוני ומבהירים ש"מלבד אי הנעימות לאנשים שדורכים על הצואה ולעתים מחליקים ונפצעים, אלא שטפילים, תולעים וחיידקים מסוכנים הגדלים בצואת הכלבים עלולים להדביק ילדים המשחקים בארגזי חול, מדשאות, פארקים וכו'".

למרות שחוקי העזר המקומיים קובעים בבירור כי חלה על הבעלים חובת איסוף צואת כלבים, מחלקת הפיקוח העירוני מבצעת אכיפה כנגד בעלי כלבים שהותירו צואת כלבים אחריהם וקונסת אותם. "הקנס, בסך 475 ₪, נועד להרתיע את בעלי הכלבים שלא אספו אחריהם את צואת כלביהם, למרות השלטים הברורים והבולטים ברחבי העיר ולמרות הקמת פארקים לכלבים ואזהרות והתראות לבעלי כלבים" אומרים במחלקת הפיקוח.

אכיפה היא בהחלט מכשיר הרתעתי היכול להוביל לשינוי בהתנהגות, אך איננה שאיפה עירונית. אדרבא, השבוע, במקביל לתגבור פקחים והטלת קנסות, מוביל הפיקוח העירוני קמפיין עירוני שנועד לעורר את המודעות בקרב בעלי הכלבים לשמור על סביבה נקייה. "ניקוי הצואה היא חובה של הבעלים כלפי כלביהם וכלפי הציבור והסביבה ואנו מצפים כי התושבים יטמיעו זאת בהתנהגותם" אומרים בפיקוח. בתוך כך מציינים הם כי במרבית חלקי העיר הוכפלה תדירות ניקיון הרחובות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך