עלו מאוקראינה לאשדוד,נשדדו לאחר כשבוע ונותרו חסרי כל

זוג עולים מאוקראינה שעברו להתגורר באשדוד נותרו חסרי כל. כל כספם ורכושם המוערך בכ-60 אלף דולרים איתם הביאו מאוקראינה נגנב, רק שבוע לאחר שהגיעו ארצה וביום שעברו לדירה החדשה שלהם. הם פנו למשטרה ומבקשים את עזרת הציבור מאחר ואין להם כלום, אפילו לא לרהט את הדירה. גם מסמכי הזיהוי שלהם נגנבו. חבר המשפחה יעקב יגובוב: "מבחינתם זה אסון. האישה עומדת להתמוטט"
עלו מאוקראינה לאשדוד,נשדדו לאחר כשבוע ונותרו חסרי כל

לא כך ציפו זוג עולים מאוקראינה, בשנות החמישים לחייהם, להתקבל בארץ. כשבוע לאחר שהגיעו ארצה להתגורר באשדוד, וביום שעברו לדירתם החדשה, הם נשדדו. כל הונם איתו הגיעו ארצה לאחר שעזבו את אוקראינה, נשדד. ההערכה היא שמדובר בכ-60 אלף דולרים בכסף מזומן ותכשיטים, הם הפכו ברגע לחסרי כל. גם כל המסמכים והתעודות הישראליות החדשות המזהות אותם, אותן קיבלו עם עלייתם, נגנבו. הם למעשה כרגע חסרי כל פרט מזהה ומאחר והם חדשים בישראל, אין להם אפילו דרך להוכיח את העובדה שהם עולים. כל שנותר להם הוא לפנות לציבור לעזרה.

הדירה הריקה

הזוג שאינו דובר עברית עלה בעקבות ביתם הנשואה שנמצאת בארץ, באשדוד. הם הגיעו לפני כשבוע בין ראשון לשני וגרו אצל ביתם עד שישי. אז שכרו דירה, ברחוב האשכול בעיר ועברו אליה מתרגשים לקראת ההתחלה החדשה, הם ניקו אותה כל היום ולכן היו עייפים מאוד ונרדמו. לפנות בוקר, בסביבות השעה 5, שמעה האישה קולות בדירה, אבל לא התייחסה וכעבור דקות בודדות קמה ממיטתה. מה שהיא גילתה היה עבורה בגדר אסון.לא פחות.

היא גילתה שמישהו פרץ לביתם, גנב את אחד התיקים וגנב את כל מה שהביאו איתם מאוקראינה לארץ. את כל הונם. המדובר בכסף מזומן בערך של כ-40 אלף דולרים, וכן זהב ותכשיטים אחרים בסכום כולל של 15-20 אלף דולרים. למעשה ביום אחד הם נותרו ללא אגורה בארץ חדשה.

דלת הבית שנותרה פתוחה

אבל אז היא גילתה שגם כל המסמכים שקיבלו עם קליטתם בארץ נגנבו. כל המסמכים שמעידים כי הם עולים חדשים, כל תעודה זמנית נגנבה, אפילו של חשבון הבנק שפתחו. מה שנותר להם זה האישור שנחתו בארץ. מבחינת השניים מדובר "בלא פחות מאסון", מספר יעקב יגובוב, חבר המשפחה, שרעייתו היא בת הדודה של השניים והם נחלצו לנסות לעזור. הוא מספר: "הם הפכו ביום אחד לעניים. אין להם כלום בארץ חדשה. הם כאילו מבחינת מסמכי הזיהוי, לא קיימים בארץ. הם אינם דוברים את השפה, הזמינו משטרה, שהגיעה  ומחכים להתפתחות".

האם הגנבים נכנסו מכאן? חלון הבית

למעשה המשטרה מטפלת בעניין כרגע ובני הזוג  מקווים לקבל עזרה מהכיוון הזה. עזרה נוספת הם יכולים לקבל רק מהציבור, לכן הפניה של השניים היא גם לתושבי אשדוד שיכולים לעזור. המצב כרגע שהם בדירה ריקה כמעט ללא דבר, ללא כסף וללא שום אמצעי לשפר את מצבם. יעקב יגובוב: "הם אובדי עצות. האישה עוד רגע מתמוטטת. מישהו חייב לעזור להם".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך