הקבוצה נלחמה בבאר שבע, השוער נלחם בשריפה

יוסי שקל, שוערה של האדומים אשדוד, לא שיחק במשחק בשישי מול מ.ס באר שבע, מעטים ידעו שאותם ברגעים, הוא נלחם בשריפה בירושלים, כחלק מכח לוחמי האש שהוזעק לשם. שקל: "בקבוצה כבר יודעים שלפעמים אני במשמרת בלוחמי האש", שקל הוא לוחם אש ביחידה מיוחדת של לוחמי האש
הקבוצה נלחמה בבאר שבע, השוער נלחם בשריפה
צילום: דוברות כבאות מרכז

לא רבים ידעו שבזמן שקבוצת הפועל אדומים אשדוד נלחמת בבאר שבע במשחק במסגרת ליגה ב' (דרום ב'), ומזיעה מול מועדון ספורט באר שבע, באותם רגעים ממש נלחם שוער הקבוצה הראשון יוסי שקל, מלחמה שונה לגמרי, אמיתית יותר, קשה יותר ומסוכנת יותר, מלחמה בשריפה גדולה שפרצה בירושלים.

שקל הוא לוחם ביחידה מיוחדת של לוחמי אש, יחידת "להבה", שמטפלת באירועים מיוחדים ללוחמי האש, ולכן לא שש לתת פרטים על מה שעשה, או עושה בתפקידו. מצד שני, היה ברור שהוא יוקפץ לאירוע בסדר גודל כזה של השריפה שפרצה והאירועים שליוו אותה. שקל קיבל הודעה ויחד עם חבריו הגיעו מיידית לשריפה בירושלים. בקבוצה כבר הבינו כי שקל לא ישחק והכינו את השוער השני כאופציה. בכל מקרה, שקל היה שם עד השעות הקטנות של הלילה מרגע ההקפצה, כשהוא לא נח ולו לרגע.

כ-30 צוותי כיבוי, ובהם עשרות לוחמי אש, ניסו להשתלט על השריפה ביער הסטף באזור הבירה. על פי הערכת קק"ל, כ-700 דונם של חורש נשרפו. מפקד מחוז ירושלים, טפסר בכיר משה סוויסה, הרחיב על היערכות הכוחות: "אנחנו עבדנו עם 30 צוותי כיבוי, יש סך הכל כ-90 כבאים. מסוק עמד באוויר במשך כל הלילה ונתן לנו תמונת מצב. אנחנו מדברים על כמאה מוקדים שכיבינו". אחד מהם כאמור היה יוסי שקל.

שקל עצמו לא רצה להרחיב על מה שנעשה: "אני לא יכול לספר מה היה כי זה חסוי ברובו, אבל בקבוצה כבר יודעים שלפעמים אני במשמרת בלוחמי האש. הייתה שריפה לא פשוטה". אמר ולמעשה היה מאוד צנוע, כי חלקו וחלקם של חבריו ליחידה המיוחדת באירוע, היה גדול מאוד. מה שידוע הוא שבמהלך השריפה נשרפה כבאית ושני לוחמי אש נעדרו. שקל עצמו לא רצה להוסיף על כך ועל חלקו בעניין, אבל לבסוף השניים נמצאו כשהם בריאים והנזק היה רק לכבאית. יוסי שקל כבר אמור ביום שישי הקרוב לפשוט את בגדי לוחם האש זמנית וללבוש את בגדי השוער, ולהגן הפעם על משהו אחר, פחות מסוכן, על שער קבוצתו הפועל אדומים אשדוד במשחק מול צעירי רהט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך