"כריסטיאנו רונאלדו שכנע אותי לא לפרוש מקט רגל"

זה לא קורה כל יום. שחקנה החדש של קבוצת כרישי אשדוד/ראשל"צ בקט רגל לאולמות לחרשים וכבדי שמיעה אור פוגל, הוא גם... שחקן כדורסל בקבוצה "לב ת"א" המשחקת בליגה זהה, הוא כבר חשב לפרוש מקט רגל, אבל פגישה עם כריסטיאנו רונאלדו, כוכבה של ריאל מדריד, גרמה לו לעשות קאמבק
"כריסטיאנו רונאלדו שכנע אותי לא לפרוש מקט רגל"

"רונאלדו קרא לי לחדר שלו, במלון שלו בשוויץ, שם שהה עם נבחרת פורטוגל. מאמן פורטוגל סידר לי איתו פגישה לבקשתי. הופתעתי שהוא קיבל אותי, אבל הוא שמע שאני חירש והתעניין. הוא גם הדהים אותי כשסימן את שמו בשפת הסימנים ואח"כ אמר לי להמשיך במשחק. זה היה רגע עבורי מלא במוטיבציה והחלטתי לחזור לשחק קט רגל".

הדובר הוא אור פוגל, שחקנה החדש של קבוצת כרישי אשדוד/ראשל"צ, קבוצת הבת של דולפיני אשדוד. אבל הסיפור המעניין של אור לא נגמר רק בפגישה עם רונאלדו במלון.

פוגל, כך מסתבר הוא גם… שחקן כדורסל. כן, כדורסל וקט רגל במקביל. אולי בין הבודדים שיש. פוגל: "אני קפטן קבוצת לב ת"א בכדורסל שזכתה בדאבל, אליפות וגביע המדינה בליגה לחרשים וכבדי שמיעה, ואנו נשתתף בקרוב ביורוקאפ 2017 בפולין. במקביל החלטתי לשלב גם את התחום שאני כל כך אוהב, הקטרגל, במיוחד לאחר הפגישה עם רונאלדו. לאחרונה קיבלתי פנייה מכרישי אשדוד/ראשל"צ, ושקלתי בחיוב את הצעה והסכמתי לחזור. גדלתי במחלקת הנוער של הכח רמת-גן. שיחקתי בליגת השומעים איתם מגיל צעיר".

אבל אור מגלה עוד פן מעניין מאוד: "במקביל עבדתי כאפסנאי נבחרת ישראל לאומית בוגרים בכדורסל במשך כמעט 15 שנה. נסעתי למשחקים בחו"ל במסגרת קמפיינים של הנבחרת בכל קיץ. בנבחרת הזאת משחקים עומרי כספי, יוגב אוחיון, יותם הלפרין, ליאור אליהו וכל השאר. השילוב הוא מדהים, יש לנו תקשורת טובה וגם אנחנו חברים מחוץ לכדורסל, אני משתלב בקריאת שפתיים ומתקשר היטב עם אנשים שומעים, ולפעמים אף מלמד אותם שפת סימנים. זה כיף לראות שיש התעניינות מצד אחרים לגבי תקשורת של חירשים".

פוגל חוזר למפגש עם רונאלדו במלון ומספר איך ניצל את הרגעים הבודדים לספר לו על קהילת החרשים וכבדי השמיעה: "פשוט הסתכלתי עליו כמו אל בן אדם, זה מה שחשוב, הוא גם ראה בי כמו בן אדם ולכן שוחחנו קצת באווירה טובה ואף פרגן לי. זה מדהים. הרגשתי שאני נמצא בסרט לכמה דקות. בכל אופן, הייתה פגישה בלתי נשכחת. הכי חשוב שהצגתי בפניו את עולם חירשים, והסברתי לו את שפת התקשורת של חירשים ויש מודעות לזה".

יו"ר דולפיני אשדוד, יעקב אוליאל: "אור הוא שחקן מיוחד וצרפנו אותו לקבוצת הבת שלנו. מדובר בשחקן שיכול לעזור לנו. לא רבים זוכים להיפגש עם רונאלדו ולו היה מזל. הוא משחק קט רגל וכדורסל, לנו כרגע אין קבוצת כדורסל, אבל זו בהחלט השאיפה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך