כוננות שיא: שבועיים לפתיחת חדר המיון של אסותא אשדוד

בתאריך ה-7 בנובמבר ייפתח חדר המיון של בית החולים הציבורי אסותא אשדוד. "הייעוד שלי בחיים הוא לשרת את החולים בצורה הטובה ביותר, ואני מתכוונת להשקיע את כולי בבניית מחלקת המיון הטובה ביותר בארץ", אומרת ד"ר דברה ווסט, שתנהל את המחלקה לרפואה דחופה, שבה יהיו חדרי מיון וטראומה. השבוע, כחלק מההיערכות לפתיחת המחלקה, התקיים תרגיל שבו צוות בית החולים נדרש להעניק מענה רפואי לכ-60 נפגעים מדומים בדרגות פציעה שונות
כוננות שיא: שבועיים לפתיחת חדר המיון של אסותא אשדוד

בית חולים הציבורי אסותא אשדוד נפתח לקהל הרחב בחודש יוני 2017, והחל לתת את שירותיו לכחצי מיליון איש, תושבי העיר אשדוד והסביבה, חברי כל קופות החולים. בית החולים עובד בשיתוף פעולה מלא עם עיריית אשדוד וגורמי הרווחה, בעידודו ותמיכתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ולאחר שנפתחה מחלקת היולדות בבית החולים, מתכוננים לשלב האחרון והוא פתיחת חדר המיון או כפי שהוא נקרא בשפה המקצועית: המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד). המלר"ד ייפתח בעוד כשבוע וחצי, ביום שלישי, ה-7.11, ובו יתבצע מיון המטופלים המגיעים לבית החולים, יינתנו שירותי רפואה דחופים וחיוניים וייערך ניתוב להמשך הטיפול במסגרת מחלקות בית החולים השונות או במסגרת הקהילה. המלר"ד ממוגן, מרווח, מתקדם ומאפשר פרטיות לכל מטופל.

צוות המחלקה מורכב מרופאים מומחים ומתמחים, מצוותי סיעוד בעלי ניסיון רב ברפואה דחופה ומכוחות עזר וסיוע. כל הצוותים כולם פועלים במטרה לספק למטופלים טיפול מלא, אדיב, זריז ויעיל ולהעניק להם את המידע שהם כה זקוקים לו במהלך שהותם במלר"ד. המחלקה ערוכה לטפל במצבי חירום רפואיים שונים מורכבים, בכל שעות היממה, באמצעות צוות מקצועי ומיומן. באסותא מספרים כי המחלקה תוכננה כך שתעניק למטופליה חוויית שירות איכותית ככל שניתן. לכל מטופל יוצמד עם הגעתו למקום צוות רפואי שיהווה כתובת לכל בקשה ושאלה. מיטות הטיפול במחלקה מופרדות זו מזו באמצעות קיר, למען פרטיות המטופלים. המחלקה תאויש במומחה ברפואה דחופה לכל אורך שעות היממה, כדי לתת לצוות המטפל את הגיבוי המקצועי הטוב ביותר עם קליטת המטופלים.

במסגרת המחלקה פועלות מספר יחידות מתמחות לצד המלר"ד, בכל אחת מהיחידות צוות בעל הכשרה מתאימה לתחום: מיון ילדים – לילדים עד גיל 18, מיון נשים – לטיפול דחוף בתחום רפואת הנשים ומיון יולדות – לטיפול בנשים מהשבוע ה-22 להריונן. המלר"ד יעמוד בקשר שוטף עם רופאים מהקהילה ועם נציגים מצוותי ההצלה, כדי לכונן איתם קשרי עבודה שוטפים ולהעשיר את הידע הרפואי ואת השירותים הרפואיים בקהילה.

ביום שני, כחלק מההיערכות לפתיחת המחלקה התקיים תרגיל של מחלקת הרפואה, ענף היערכות בתי חולים לחירום בפיקוד העורף והאגף לשעת חירום במשרד הבריאות. התרגיל דימה אירוע רב נפגעים, כתוצאה מפיצוץ בפארק לכיש בו התקיים יום כיף למשפחות. צוות ביה"ח נדרש להעניק מענה רפואי לכ-60 נפגעים מדומים בדרגות פציעה שונות. הצוות הרפואי אבחן את הפגיעות, ביצע בדיקות וניתוחי חירום ונערך לוויסות הפצועים לבתי חולים אחרים, כל זאת תוך הפעלת שירותים נוספים כמו: בנק הדם, רנטגן, מרכז המידע ועוד.

מי שתנהל את המחלקה לרפואה דחופה והטראומה היא ד"ר דברה ווסט, שניהלה את המיון הכירורגי באיכילוב. "החלטתי להצטרף לבית החולים אחרי שהרגשתי שאני מזדהה עם הערכים שלו ועם הרצון להעניק למטופלים סטנדרט טיפולי אחר", היא אומרת. "מבחינתי מדובר בהזדמנות להקים בית חולים במקום שלא היה בו כלום ולהתחיל לבנות מערכת מן היסוד, וזו בעיניי הגשמת חזון הציונות. יש לי הרבה חלומות ותכניות, ביניהם להקים מחלקה שמאוישת 24 שעות ביממה על ידי רופאים מומחים ברפואה דחופה, בדומה למודלים שקיימים בחו"ל. הייעוד שלי בחיים הוא לשרת את החולים בצורה הטובה ביותר, ואני מתכוונת להשקיע את כולי בבניית מחלקת המיון הטובה ביותר בארץ".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך