חייבים לדבר על הטרדות מיניות – בעבר, בהווה ובעתיד!

מיליוני נשים ברחבי הגלובוס התאחדו בשבועות האחרונים למען העלאת המודעות והשיח על הטרדות מיניות, באמצעות התיוג #metoo שמנסה לעודד כמה שיותר נשים להיחשף ולשתף את החוויות שלהן, להביע סולידריות ולהוכיח שאין אישה בעולם שלא הוטרדה מינית. הנושא של פגיעות מיניות קיבל בולטות נוספת בכותרות מרכזיות בכל אמצעי התקשורת, בעקבות הפרויקט המבורך הזה, שהזמין נשים לשתף בסיפורי הפגיעות המיניות שהן עברו. כמעט כל אישה עוברת הטרדה מינית לפחות פעם אחת במהלך חייה. אלימות מינית נמצאת היום בכל מקום והיא פוגעת בנשים, גברים וילדים.

לפי סקר שנערך לא מכבר בתל-אביב, לא פחות מ-83% מנשות העיר הגדולה דיווחו שהוטרדו כך או אחרת. מדובר בשמונה מתוך עשר נשים באזור תל אביב. זה נתון מדהים ומטריד כאחד, ואני בטוח שבכל עיר אחרת שיקיימו סקר דומה, התוצאות יהיו דומות.
הטרדה מינית יכולה להיות "קלה", מילה שבטח לא מתאימה לנושא הכואב הזה, ויכולה להגיע עד לרף הקשה ביותר של נגיעות ומעשים מגונים. באותו סקר נשאלו הנשים כללית אם "הוטרדו מינית" על ידי זר במרחב הציבורי. 45% השיבו בחיוב, נתון מצער וחמור ללא עוררין.

שהשאלה הפכה לספציפית יותר כמו שריקות, צפירות, מבטים חודרניים ו"קללות שקשורות לאיבר המין", התקבלה התוצאה הסופית: 83% מהנשים.

הנשים שנבחרו לסקר נשאלו גם לגבי הטרדות מיניות ברורות: 34% הלינו על התחככות, 22% על הצעות מגונות או נגיעות, אחרי 18% עקבו, וב-6% בוצעו מעשים מגונים. אלה מספרים מכוערים שמעידים על עוד מאוזלת היד המפורסמת של רשויות החוק, וגם על פשיטת הרגל המוסרית-תרבותית של העולם כולו. לא מדובר במכה שנחתה סתם כך על המדינה שלנו, אלא על תופעה שמרימה ראש בכל העולם, מהמדינות מהמתקדמות ביותר ועד למדינות העולם השלישי.

הטרדה מינית אינה קשורה בשום צורה לתשוקה מינית. תשוקה היא התחושה המופלאה ביותר שהיא מגיעה בטבעיות, וכאשר היא ממומשת תוך בחירה הדדית, כמעט אין רגש שישווה לה בעולם. ההטרדה המינית אינה ביטוי של תשוקה, אלא ביטוי של אלימות. היא חד צדדית ומופעלת בניגוד לרצונו ולרוב גם בניגוד להסכמתו של האדם עליו היא מופעלת. היא אינה קשורה בשום צורה בקורבן, ואינה תלויה בגיל, במצב משפחתי או בלבוש. היא גם אינה קשורה ליצר של המטריד, אלא ליכולתו להפעיל את כוחו היחסי בלבד.

נדהמתי לקרוא לא מעט תגובות של אנשי ציבור ושל הציבור הרחב בתגובות בלתי הגיוניות בעליל, כי יש לעצור את גל הפרסומים נגד הטרדות מיניות, מאחר וזה מעודד נשים להגיש תלונות שווא נגד גברים… נדהמתי מעזות המצח של אלה היוצאים נגד הקמפיין החשוב הזה, ולא משנה מה הסיבה. ככל שידברו יותר על הטרדות מיניות, כך יגברו הסיכויים שגברים יקבלו רגליים קרות ויחשבו פעמיים לפני שיזרקו מילה מכוערת או ינסו להתחכך בגופה של אישה העומדת לידם באוטובוס.

חייבים לדבר על הטרדות מיניות בלי הפסקה, בעבר, בהווה ובעתיד. רק כך המספרים יצטמצמו, למרות שבסופו של דבר היצר המיני והמחשבות המעוותות של אותם גברים ינצחו למרבה הצער ברוב המקרים. אנחנו רק יכולים לנסות למזער את התופעה.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך