לידיעתכם: שטרות חדשים של 20 ו-100 שקל יופצו בקרוב

בסוף חודש נובמבר 2017 צפויים להיכנס למחזור שני השטרות הנותרים מסדרה ג' של השקל החדש בעריכים של 20 שקל ו-100 שקל, כך הודיע השבוע בנק ישראל.

עד כה הופצו שטרות הסדרה החדשה בעריכים של 50 ו-200 שקל וכעת, כאמור, יתווספו גם השטרות החדשים הנושאים את דיוקנן של רחל המשוררת ופרופ' לאה גולדברג.

בבנק ישראל הצהירו בעבר כי בכוונתם להשלים עד השקת השטרות הנותרים בסדרה, את קליטתם של השטרות החדשים שכבר הושקו בשנתיים וחצי האחרונות.

מאז השקת השטר החדש בערך של 50 שקל עם דיוקנו של שאול טרשניחובסקי, בחודש ספטמבר 2014, ועד נכון לחודש אפריל השנה הוחלפו כ-90% מהשטרות שבמחזור. במקביל הוחלפו 60% מהשטרות בערך של 200 שקל, עם דיוקנו של נתן אלתרמן, שהושקו בדצמבר 2015.

למעשה, לא נותרו בקופות הבנקים ובמכשירי הכספומטים שטרות מהערכים הישנים (50 שקל בגווני סגול עם דיוקן של ש"י עגנון ו-200 שקל בגווני אדום עם דיוקן של זלמן שז"ר), וכל השטרות שנותרו מוחזקים בידי הציבור בלבד.

במחלקת המטבע בבנק ישראל מציינים כי במסגרת ההיערכות התפעולית להנפקת השטרות נדרשים מפעילי מכונות אוטומטיות להשלים את כיול המכונות למכירת מוצרים והמכונות לספירת שטרות באמצעות תוכנה המתאימה לזיהוי השטרות החדשים.

צילום: בנק ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך