הזמרת חנה גור: "עברתי הטרדה מינית קשה בגיל 6"

על רקע התפוצצות פרשת ההטרדות המיניות בהוליווד, על ידי המפיק הארווי ויינשטיין, כ-12 מיליון נשים בארץ ובעולם העלו פוסטים ברשתות החברתיות עם התיוג metoo (גם אני), וסיפרו על הטרדות מיניות קשות שעברו. גם הזמרת האשדודית המוכרת חנה גור, הצטרפה לקמפיין החשוב זה וחשפה כי עברה הטרדה מינית קשה בגיל צעיר: "גם אני הוטרדתי מינית. בגיל 6 הוטרדתי מינית על ידי הנער שטיפל בנו אחרי שעות הלימודים. אמי אומרת שזה היה לזמן קצר.. לי זה הרגיש נצח. היא שאלה ודאגה לי, אני השבתי שכן, הוא נוגע בי. זו טראומה שאין לה קצה"
הזמרת חנה גור: "עברתי הטרדה מינית קשה בגיל 6"

עד לפני זמן לא רב נהגו נשים שחוו הטרדה או התקפה על רקע מיני, לשמור את החוויה עמוק בתוכן. הסיבות לכך רבות, אבל עיקרן הוא הסיבה שחלק ניכר מהמותקפים, ובפרט המותקפות, חושבות שאירועים שכאלה מעידים דבר מה עלינו ועל התנהגותנו, או על דרך ההצגה שלהן את עצמן לעולם, כי ככה חינכו את מרביתנו לחשוב ולהאמין, למרבית הצער. ככלל, נשים נהגו להתייחס למין בכלל ולחוויות שליליות מיניות בפרט כאל משהו פרטי, שקשה לנופף בגינו אצבע מאשימה בבטחה ושיש להצניע את קיומו. אבל לשתיקה הזו, אף אם היא מובנת, יש מחיר בדמות מודעות חברתית מאוד דלה לנושא הכל כך רווח וכאוב.

בשבוע החולף החלה השחקנית המוכרת אליסה מילאנו, דרך ציוץ בחשבון הטוויטר שלה, לעודד נשים שהוטרדו או התקפו מינית לחשוף את שעברו ולתייג את שיתופיהן באמצעות ההאשטאג MeToo# . "אם הוטרדת מינית או הותקפת, כתבי MeToo# כתשובה לציוץ זה", כתבה מילאנו במטרה להציג לעולם עד כמה התופעה נפוצה. הקמפיין הייחודי תופס תאוצה ברשתות החברתיות גם כאן בישראל תחת הסימון "גם אני", במטרה להציג אינספור סיפורים של מי שעברו הטרדה או תקיפה על רקע מיני. מרבית המשתפים בחוויות הקשות הם נשים, אבל לא רק.

גם לאשדוד יש נציגה בולטת במאבק החשוב הזה, הזמרת חנה גור, שפרצה לתודעה לפני יותר מעשור ב"כוכב נולד", ומאז מופיעה על הבמות השונות. חנה גור חשפה בחשבון הפייסבוק שלה שתי הטרדות מיניות קשות שעברה: "גם אני הוטרדתי מינית. בגיל 6 הוטרדתי מינית על ידי הנער שטיפל בנו אחרי שעות הלימודים. כשאומרים הלוואי ויכולנו לשכוח דבר מה… אז הלוואי! אמי אומרת שזה היה לזמן קצר.. לי זה הרגיש נצח. היא שאלה ודאגה לי אני השבתי שכן, הוא נוגע בי. זו טראומה שאין לה קצה. בטירונות התקררתי…

כל מסדר חנה משתעלת בלי סוף, במרפאה הרופא שבדק אותי החליט שעל מנת לבדוק את גרוני הוא צריך להצמיד את איבר מינו לברכי. קרו עוד מספר מקרים אך כולם כמעט זהים ואין לי רצון להרחיב יותר מכך כי כל זיכרון מציף את התחושה, ולמרות שאני בעצמי כבר אישה בוגרת שיודעת שלא יקרה שוב מצב שאתן לגבר בכלל לכפות עצמו עליי, עדיין תחושת הגועל מהזיכרון עצמו בלתי ניתנת להסבר במילים. לא, זה לא לגיטימי. לא, זה לא צריך לקרות כל כך הרבה פעמים בחיים של אישה אחת.

לא, זו לא אשמתי ובטח לא אשמתך אחות יקרה. ולא, אני לא מתביישת ולעולם לא אתבייש במעשה שפל של איש אחר שהחליט לנצל את תמימותי. הרעיון הוא להעלות את המודעות, למגר סופית את התופעה ולהראות לעולם דרך המדיה החברתית שזה קורה יותר מדי פעמים ליותר מדי נשים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך