הנס של יהלי

יהלי בן סימון בת השנה וחצי, טבעה בבריכה הפרטית בביתה ערב לפני החג השני של סוכות, אביה אבשלום, שהוא גם הספונסר הראשי של הפועל אדומים אשדוד, הוציא אותה מהמים כשהיא אינה נושמת. יהלי שוחררה ביום שני מבית החולים, לאחר שניצלה. אבשלום: "הכל זה נס משמיים. הפרמדיק היה דקה וחצי מאיתנו במקרה. זה נס. המזל שאשתי התעשתה וזינקנו לילדה. מלאך המוות ירד לקחת את יהלי, אבל ירדו גם המלאכים ולא נתנו לו. מהיום אני חוזר להניח תפילין בצורה אדוקה יום יום"
הנס של יהלי

"מהרגע הראשון זה היה נס אחד גדול. המלאכים שמרו לי על הילדה", כך בהתרגשות גדולה מספר אבשלום בן סימון, אביה של יהלי בת השנה וחצי, על הצלת בתו שהייתה כבר בין חיים ומוות. ילדה שכל העיר אשדוד עקבה אחר החלמתה, לאחר שטבעה בבריכת ביתה. תפסנו אותו בדיוק כשהוא ורעייתו מורן מוציאים את יהלי מבית החולים "קפלן" בריאה ושלמה. סיפור שהחל טראגי והסתיים עם סוף שמח. מאוד שמח.

הסיוט של משפחת בן סימון החל ערב לפני הערב השני של סוכות. הילדה הלכה לכיוון הבריכה בבית שהמשפחה שוכרת ונפלה אליה. יהלי היא בת הזקונים בין 6 הילדים של משפחת בן סימון. האם מורן שמה לב שהילדה איננה, התעשתה מהר מאוד ורצה לבריכה. שם גילו את הילדה כשהיא כבר עם הפנים במים וידיה שמוטות ואינה נושמת.

אבשלום ומורן לא ידעו את נפשם מצער. אבשלם משה את בתו שהיא כחולה כולה, וצעק כי בתו מתה והחל לבצע בה החייאה. במקביל, התקשרו להזמין אמבולנס ובתוך דקה וחצי הגיעה הניידת וביצעה בילדה החייאה. אבשלום מספר: "הפרמדיק סיפר לי אח"כ כי במקרה הוא היה ליד הבית שלי. במקרה. זה לא מקרה, זה נס. כל ההצלה של הילדה הוא נס אחד גדול. הייתה השגחה, השגחה של מלאכים. של האל".

הפרמדיקים הבהילו את הילדה לאמבולנס, שם המשיכו לבצע החייאה. בעוד הם מבצעים החייאה, ראה האב את הרב מנחם עמר, כשבידו ארבעת המינים. הרב ניגש אליו וביחד קראו תפילה על ארבעת המינים: "התפללתי מליבי וצעקתי לשמיים את הברכה שהרב אמר לי לברך, כשבידי אחזתי את ארבעת המינים, בחיי לא החזקתי כך והתכוונתי כל כך כמו בתפילה הזו. כנראה שמעו את תפילתי כי מיד שסיימתי את התפילה, הפרמדיק יצא ואמר לי שחזרה הנשימה לילדה".

הרב עמר ממרכז "אור מנחם" אשדוד ע"ש הרבי מליובאוויטש, מתרגש אף הוא כשהוא מספר את מה שארע: "לא אשכח את הברכה הזאת על ארבעת המינים לעולם, ליד ניידת הטיפול נמרץ ברגעים קריטיים של החייאה. וכשהפרמדיק אומר נס גדול! כזה דבר לא רואים כל יום".
בדרך לבית החולים קפלן ביצעו, כך מסתבר אח"כ, הפרמדיקים עוד פעמיים החייאה בילדה, שפרכסה תוך כדי הנסיעה באמבולנס, אבל ההחייאה צלחה והם הגיעו למיון בבית החולים "קפלן" כשהיא נושמת. בבית החולים החליטו להרדימה ולהנשימה במשך 30 שעות בכדי שתצבור כח. ביום שני האחרון כאמור יצאו ההורים עם הילדה שלהם בריאה ושלמה.

"לקחתי על עצמי מהיום להתפלל כל יום ולהניח תפילין. עשיתי זאת בעבר, אבל לא בצורה קבועה. אמרתי שאעשה זאת, בזמן שטיפלו בילדה. עכשיו יש בדעתי לעמוד בזה. עברתי בית כנסת בית כנסת באזור והתפללתי. יותר מזה, נסעתי גם למקובל בירושלים. דקה לפני שהלך מצאתי אותו והוא בירך את הבת שלי", ממשיך אבשלום.

מבחינת מורן ואבשלום, ברור להם שמדובר בהשגחה אלוהית ששמרה על הילדה: "מלאך המוות ירד מהשמיים לקחת את יהלי, אבל איתו ירדו המלאכים ולא נתנו לו לגעת בה. זו ילדה שנגעו בה מלאכים".

בני הזוג בן סימון החליטו כי הם לדירה שבה גרו ברובע י"ז לא יחזרו. הם בתהליך של בניית בית ורק אליו ייכנסו. מבחינתם הם לבית שגרו בוא עד כה לא יכולים לחזור ולהתגורר, לאחר מה שעברו. הם עברו לגור זמנית עם קרוב משפחתם ואח"כ יעברו כאמור לבית הקבוע. אבשלום אמר זאת בפה מלא: "אני לבית הזה לא חוזר". חד משמעית מבחינתו.

אבשלום, שהוא איש עסקים, משמש גם כספונסר ראשי של קבוצת הפועל אדומים אשדוד מליגה ב'. הוא החליט כי בשנה זו או בשנה הבאה, אם הדבר לא יעלה בידו, להעביר את כל משחקי הילדים, נערים ונוער לימי שישי. הוא רוצה לשחק ב"צו פיוס", שזה למעשה קבוצות כדורגל משותפות לדתיים ולחילונים שאינן מקיימות פעילות בשבת, המשחקות בליגה משותפת ומוכרות על ידי ההתאחדות לכדורגל.

למשפחת בן סימון יש גם הצעה כיצד למנוע מקרים נוספים של טביעה בבריכה פרטית: "למשפחות שיש להן בריכה בבית יש אמצעים כספיים. צריך לחוקק חוק שיחייב אותם גם להתקין כיסוי לבריכה. כל בריכה פרטית חייבת להיות מכוסה במשך כל הזמן שאין בה פעילות, זה ימנע את המקרה הבא".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך