3 יריות קטלניות בגלל 1,600 שקל!

שקד דרור מואשם כי רצח את החבר הכי טוב שלו ישראל מלכה, לאחר שהשניים הסתכסכו בשל עניין כספי שולי
3 יריות קטלניות בגלל 1,600 שקל!

לפני קצת יותר משנה שקד דרור (31), עבריין שאינו נמנה על ארגון פשיעה כזה או אחר, פרסם בדף הפייסבוק תמונה עם קעקוע חדש על גבו: "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם…". החבר הכי טוב שלו ישראל מלכה (25) רשם לו את התגובה הראשונה: "איזהההה אח שלי". שקד השיב לו: "חחח אפס סבלנות". בהמשך חבר אחר כתב לו שחצי מתושבי אשקלון (עיר הולדתו של הנאשם ברצח) יעשו קעקוע דומה, ושקד ענה בקור רוח מקפיא: "חצי אשקלון יכולים לעשות אותו, אבל לא כולם יישמו אותו…".

מסתבר שבמרחק של שנה מאותו קעקוע לא שגרתי, שקד רדף אחרי האויב הכי גדול שלו מבחינתו, שעד לא מזמן היה החבר הכי טוב שלו, וחיסל אותו בקור רוח בשלוש יריות קטלניות. הוא רק לא לקח בחשבון שהתכנון החובבני שלו, מתחילתו ועד סופו, לא ייתן לו דקה של מנוחה לאחר הרצח האכזרי בו הוא מואשם, וימ"ר לכיש, כפי שעשו עבודה טובה בלא מעט תיקים רבים בשנה האחרונה, הבינו תוך פחות משעה שיש חשוד אחד מרכזי בתיק הזה, ואספו נגדו ראיות חזקות מאוד, שמככבות בכתב האישום בגין רצח שהוגש נגד דרור.

כך או אחרת, ישראל מלכה לא היה רגוע בחודשים האחרונים לחייו. הוא דיבר עם בני משפחתו וחבריו על כך שהעבר הבעייתי רודף אותו, והרגיש שהמוות אורב לו מעבר לפינה. "יש לי הרגשה לא טובה", הוא אמר לא פעם. למרבה הצער, ישראל חזה את מה שיקרה לו, ולפני שלושה שבועות חוסל בדם קר בלב העיר אשדוד.

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט המחוזי בבאר שבע, לשם ביצוע הרצח הצטייד דרור באופנוע גנוב מסוג טימקס, אשר נגנב מנתניה במאי אשתקד, ועל גביו הותקנה לוחית רישוי גנובה מאופנוע אחר שנגנב בספטמבר השנה מאשדוד. כמו כן הצטייד דרור באקדח גנוב חצי אוטומטי מסוג CZ, אשר נשדד מתושב רמת גן ביולי אשתקד.

מהחקירה עולה כי ב–7 ספטמבר סמוך לשעה שמונה בערב נסע מלכה ברכב סקודה בו נהג באותה עת גיסו. בעת שהרכב נעמד ברמזור אדום בצומת הרחובות בני ברית ושדרות ירושלים, דרור עצר את האופנוע בנתיב הסמוך לרכב, ירד ממנו כשעל ראשו קסדה ובידו אקדח. מיד לאחר מכן התקרב אל הרכב, נעמד מול החלון הימני של הרכב וירה במלכה מטווח קצר שלוש יריות. בסיום הירי עלה חזרה על האופנוע ונמלט מהמקום.

גיסו הנהג ביצע מיד פניית פרסה ונסע מספר רחובות עד שברחוב אלטלנה, לא הרחק מתחנת מד"א ומטה מרחב לכיש, פנה לעזרת עוברים ושבים לקבלת סיוע למלכה אשר נפצע אנושות. צוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו עקב פגיעה משלושה כדורים. בתום חקירה ממושכת, שהתנהלה תחת צו איסור פרסום גורף, עלה כי לאחר הרצח דרור החביא את האופנוע ברחוב מקלנבורג באשדוד כשהוא מכוסה, ובקרבת מקום החביא את האקדח תחת עץ. האקדח הוסלק כשבתוכו מחסנית ובה שני כדורים והוא טעון בכדור נוסף. דרור עצמו היה מבוקש במשך כשבוע במסגרת חקירת הרצח, עד שהסגיר את עצמו למשטרה.

כתב האישום, אשר מייחס לדרור עבירות של רצח, שיבוש מהליכי משפט וקבלת רכב או חלקי רכב גנובים, מתבסס על פאזל ראייתי שגיבשו חוקרי ימ"ר לכיש. כך למשל, יום לפני הרצח תועד דרור כשהוא מכניס למוסך את האופנוע איתו בוצע הרצח לצורך תיקון. DNA שלו אותר על ידיות האופנוע שננטש ואותר לאחר הרצח. בנוסף, DNA שלו אותר על ידית של האקדח ועל פס הדריכה שלו, וכן על גבי מכשיר טלפון סלולארי שאותר לאחר הרצח באזור בית משפט השלום באשדוד. אם לא די בכך, DNA של דרור אותר גם על גבי מחסנית שנתפסה במחסן בית הוריו של מלכה, כשבועיים לפני הרצח, ככל הנראה מהתקופה שדרור עוד היה בן בית שם.

כמו כן, מבדיקת מצלמות אבטחה ברחבי העיר עולה כי רוכב אופנוע עוקב אחר רכבו של מלכה ולאחר מכן יורה. הרוכב והאופנוע לא זוהו במצלמות, אך ניתן לראות כי על רגלו של היורה תחבושת גדולה. אותה תחבושת זוהתה על רגלו של דרור בבדיקת מצלמות אבטחה בבניין מגוריו באשדוד בשעות שקדמו לרצח. לכך יש להוסיף כי באותם צילומים נראה דרור לובש בגדים ונועל נעליים מתאימים בצורתם הכללית ליורה. דרור, המיוצג על ידי עו"ד חן בן חיים, שמר בכל חקירותיו על זכות השתיקה חרף שלל הראיות שהוטחו בו. מקורביו טוענים כי חרצו את דינו עוד לפני שהמשפט החל ויש להמתין לכתב ההגנה המגובש בימים אלה. "ככה זה במדינה שלנו, החליטו ששקד הוא הרוצח עוד לפני שהמשפט התחיל, ככה אי אפשר לנהל משפט צדק. עוד יהיו הפתעות בתיק הזה", אמר אחד האנשים המכיר את דרור מקרוב.

מבקשת המעצר עד תום ההליכים עולה כי באמתחתו של דרור הרשעות קודמות בעבירות אלימות ורכוש, שבגינן ריצה מספר מאסרים ותלויים ועומדים נגדו מספר כתבי אישום. עם הגשת כתב האישום הנוכחי הוארך מעצרו של דרור עד להחלטה אחרת, לצורך בחינת חומר הראיות על ידי ההגנה.

כתב האישום אינו חושף את הרקע לסכסוך שהוביל לרצח, אך לעיתון "המגזין" נודע כי במהלך החקירה במשטרה בדקו חוקרי הימ"ר מספר כיווני חקירה אפשריים בנוגע למניע. אחד מהכיוונים שנבדקו, ולגביו העידו מכרים של מלכה, הוא סכסוך כספי על רקע פלילי. על פי החשד, כאשר מלכה נעצר בתיק ייבוא סמים, דרור שהיה אז חברו הקרוב וגם התגורר בביתו, אסף מאנשים שהיו חייבים כסף, אך ככל הנראה לקח לעצמו סכום כסף מזערי בהיקף 1,600 שקל שאסף. לאחר שמלכה ואחיו גילו זאת, הם הרחיקו את דרור מקרבתם, מה שעורר את חמתו והובילו למעשה הנורא.

ישראל ורעייתו מאי לקחו את דרור תחת חסותם תקופה ארוכה. מלכה ודרור אומנם לא בני אותם גילאים, ודרור היה חבר קרוב של האח הגדול בבית משפחת מלכה, אולם בזמן שישראל הגיע לגיל 16, והראה עד כמה הוא נער אמיץ בצורה לא שגרתית, החיבור בין השניים היה מהיר מאוד והם הפכו לחברים קרובים. בשלב מסוים ישראל עבר לאשדוד בעקבות סיפור אהבה עם תושבת העיר מאי, וגם שקד התחתן עם תושבת אשדוד ועבר לגור בעיר הנמל. דרור כאמור בילה שעות ארוכות ביממה בבית משפחת מלכה באשדוד. האלמנה מאי אמרה לעיתון "המגזין": "הוא ישב כאן שעות, אכל, שתה, צחק. בחיים לא היינו חושבים שהוא יכול לקום ולעשות מעשה כזה. כמה פעמים שקד לקח כספים של ישראל, וזה תמיד עבר בשתיקה, אבל בפעם האחרונה זה היה יותר מידי, וישראל החליט להתנתק ממנו לחלוטין. הוא לא רצה לשמוע עליו, למרות שהיו כמה ניסיונות לעשות סולחה".

בני משפחה אחרים מספרים כי דרור "פיזר" איומים ישירים כי הוא לא יעבור בשתיקה על הפגיעה בכבודו, והיו כאלה שפנו לישראל וביקשו ממנו לסיים את המריבה הזו כי זה עלול להיגמר לא טוב. ישראל ענה להם: "כמו שאני לא מתכוון לפגוע בו, אני בטוח ששקד לא ינסה לפגוע בי". הביטחון הזה של ישראל עלה לו בחייו.

לפני כשלוש שנים ישראל הכיר את מאי, הבת של פלורה וענונו חדד, וסיפור האהבה ביניהם פרח והתעצם. לאחר כשנה הם התחתנו וישראל העתיק את מגוריו לאשדוד. לשניים יש שני ילדים קטנים.

למרות שניסה להוריד פרופיל סביב ההתעסקות בעולם הפשע, העבר רדף אחרי ישראל, ופעם אחר פעם חזר להיות בקשר עם חבריו מהעבר, מה שהוליד בעיות והסתבכויות שונות. ישראל לא היה רגוע בתקופה האחרונה, וכאמור הייתה לו תחושה לא טובה.
מאי מלכה, רעייתו של ישראל, מתקשה להתאושש מהטרגדיה שנחתה עליה כרעם ביום בהיר: "החיים שלנו נהרסו בגלל האדם האכזר הזה. המעגל נסגר, ידעתי מהרגע הראשון שרק האדם השפל הזה רצח את בעלי, אני מאחלת לו שיירקב בכלא עד יומו האחרון ושלא ייראה אור יום. הוא הרס לנו את החיים".

חוקרי ימ"ר לכיש הצליחו לפענח עוד תיק רצח באופן מהיר ויעיל, והם פעלו במשך מספר שבועות תחת צו איסור פרסום, כדי לאסוף עוד ועוד ראיות נגד דרור. זה לא מקרי שימ"ר לכיש זוכה להערכה גדולה מאוד מצד בכירים במשטרת המחוז הדרומי, והם הצליחו לפצח את רוב ארגוני הפשיעה הגדולים באשדוד והסביבה, ושלחו מאחורי סורג ובריח את העבריינים הבכירים ביותר, תוך שהם ממשיכים בפעילות הדוקה ובלתי מתפשרת מול כל עבריין שמרים ראש באזור מרחב לכיש.

גורם במחוז הדרומי אמר כי "אנחנו ממקדים פעילות גם מול עבריינים פחות בכירים, שלאחרונה הרימו ראש באשדוד ומנסים להשתלט על טרטוריות שונות בעקבות מעצר של עבריינים בכירים מארוגני פשיעה מוכרים. לא נאפשר זאת, ועל כל מקרה של איום או ביצוע עבירה פלילית, נשלח את אותם עבריינים מאחורי סורג ובריח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך