המצילים ימשיכו לפעול ב-2 חופים למשך חודש נוסף

עונת הרחצה מסתיימת ביום חמישי הקרוב, ב-19/10/11, ובאגף החופים מתפנים לעריכת סיכומים. בינתיים, כמידי שנה ולחודש ימים, ימשיכו לפעול שתי תחנות חורף, בחוף י"א ובחוף הקשתות, מיום 20/10/17 ועד ליום 20/11/17
סוכת המצילים באשדוד

"אני חושב שהשנה התאפיינה בפעילות קהילתית רחבה ומגוונת, על בסיס עיקרון השיתופיות ותחת הסלוגן 'אגף החופים עם הפנים לקהילה'" אומר אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים, ומציין כי במסגרת זו ביצע האגף פעולות רבות ומגוונות בתחום הסביבה הימית והידוק הקשר עם הקהילה. ואכן, הצצה ראשונה על דפי תוכניות העבודה השנתית של אגף החופים מלמדים על מיזמים חדשים וישנים אשר הולכים וצובעים את פעילות האגף באור חדש של שיתוף הקהילה וחיבור הים אל העיר. כך לדוגמא אפשר היה לראות שוב את הפרויקט האוסטרלי ואת הפעילות המכשירה צעירים לפעילות הצלה ובטיחות ימית. "קיימנו הדרכות והרצאות לתלמידים ולקבוצות צעירים, באמצעות מצילים ומתנדבי עמותת הגלישה והפרויקט האוסטרלי" אומר תורג'מן ומציין בגאווה את ביקורו של שגריר אוסטרליה אצלנו, בחופי אשדוד!

גם השנה המשיך לפעול המיזם החברתי חופיקס וכבר זכה לחיקויים בערי חוף נוספות. כן הורחבה פעילות ההנגשה ובסיוע מתנדבי עמותת הגלישה זכו לא מעט קבוצות ויחידים להיכנס למים באמצעות כיסאות ייחודיים וסיור על אופנועי ים. כך גם פרויקט חוף ללא בדל שהתרחב השנה לכל החופים וזכה לפרגון ענק ולשיתוף פעולה של הציבור. תורג'מן מציין פעילות משותפת לגופים נוספים כדוגמת המיזם להצלת צבי ים, בשיתוף החברה להגנת הטבע, במסגרתו מבוצעת פעילות שיקום לצבים והחזרתם לים, או אירוח קבוצות מחוץ לעיר – משטרה, צה"ל, פרטיים… וביצוע סיורים ופעילות בחופי הים. אגב כך הוא מציין את "ערב קהילת החופים" כאירוע במעמד ראש העיר, בו השתתפו למעלה מ-100 מוזמנים, נציגים של כל הגופים עמם עומד האגף בקשרי עבודה ובהם מתנדבים רבים.

כן נערכו בחופים לא מעט אירועים ובהם אירועי ספורט מקומיים וארציים, תחרויות גלישה, אליפות כדור עף, מטקות, מירוץ לילה…. ועוד. אך לבד מהפעילות הקהילתית, השנה הושם דגש על אכיפה. החופים תוגברו באנשי פיקוח ושיטור עירוני על מנת לשמור על המרחב הציבורי ולאפשר בילוי והנאה בטוחים. "לשמחתנו, הציבור האשדודי הגיב בפרגון גדול ובשיתוף פעולה בכל הקשור לשמירה על הסביבה" אומר תורג'מן אך מיצר על כך שיש עדיין תושבי חוץ שמרשים לעצמם לנהוג שלא כראוי.

בסה"כ, מאות אלפי מתרחצים פקדו את שבעת חופי הרחצה באשדוד ונהנו משירותי חוף ברמה גבוהה. אך יחד עם זאת ידי המצילים מלאה עבודה. עשרות אירועי טביעה נרשמו העונה וברובם המכריע ניצלו חיי המתרחצים. לצערנו אירוע טביעה אחד הסתיים במוות. "פעילות ההצלה המוצלחת נזקפית לזכות עבודת המצילים, שידרוג שירותי ההצלה, הסתייעות בצעירים שהוכשרו לפעילות הצלה ובטיחות ימית, בהסברה ובעלייה במודעות לסכנות הים" אומר תורג'מן.

אז זהו, עונת הרחצה 2017 מסתיימת ב-19.10.17 וכבר נערכים לעונת הרחצה הבאה. בינתיים כאמור יפעיל אגף החופים 2 תחנות חורף: בחוף י"א ובחוף הקשתות, למשך חודש ימים –  מיום 20.10.17 ועד 20.11.17, בימי חול ושישי/שבת בין השעות 08:00-16:30.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך