הנתונים נחשפים: כמה מרויחים האשדודים לעומת שאר הערים

הביטוח הלאומי חשף אמש את הנתונים על התפלגות השכר לפי השכר הממוצע במשק, לעומת ערים אחרות, האשדודים אינם מהעשירים

על פי נתונים של מינהל המחקר והתכנון של המוסד לביטוח לאומי שפורסמו אתמול בשנת 2015 מחצית העובדים השכירים בישראל השתכרו עד 6,716 שקלים בחודש, כאשר השכר הממוצע לחודש עבודה בשנה זו עמד על 10,418 שקלים ברוטו לחודש.

הנתונים פורסמו במסגרת מחקר שנערך על ידי מרק רוזנברג, אשר בדק את השכר וההכנסה מעבודה לפי יישוב ולפי משתנים כלכליים לשנת 2015. המחקר מבוסס על דיווחי המעסיקים למס הכנסה ועל הכנסות סופיות של העצמאים.

עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2015 היו רשומים בקובצי המוסד לביטוח לאומי כ-3.96 מיליון מבוטחים שעובדים – מהם כ-3.65 מיליון שכירים; כ-260,900 עצמאים; וכ-49,700 עובדים שהיו גם שכירים וגם עצמאים במהלך השנה.

מבין הערים הגדולות (הכוללות יותר מ-200 אלף תושבים), ירושלים נמצאת בתחתית הרשימה עם שכר ממוצע לחודש עבודה בשיעור של כ-82.1% מהשכר הממוצע במשק. באשדוד, באר שבע ונתניה השכר הממוצע גם כן נמוך מהממוצע במשק – 89.7%, 92.9% ו-93.3% בהתאמה.

הממצאים מציגים הבדלים ניכרים בהתפלגות השכר בין שש הערים הגדולות: בתל אביב, למשל, כ-16.1% מהשכירים משתכרים יותר מפי שניים מהשכר הממוצע, לעומת כ-6% בירושלים ו-7.4% באשדוד.

עורכי המחקר מציינים כי בין היתר, הסיבה לשכר הנמוך יכולה להיות עבודה במשרה חלקית. עוד הם מוסיפים כי התפלגות שכר השכירים לפי צורת היישוב מראה שהשכר הממוצע ביישובים העירוניים הלא יהודיים הוא נמוך בכ-32.1% מהשכר הממוצע בישובים עירוניים יהודיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך