הצעת חוק, תוגבל עמלת המשיכה מכספומטים פרטיים

ח"כ דוד ביטן, יו"ר הקואליציה יוזם הצעת חוק לפיה תוגבל עמלת המשיכה של הכספומטים הפרטיים המוצבים ברחבי הארץ, לדוגמא בפיצוציות. ההצעה קובעת כי העמלה תוגבל בתקרה של 2% מסכום המשיכה, או 3 שקלים למשיכה, הנמוך מבין שני הסכומים.
כספומט

האם נשלם כבר בקרוב פחות עמלה כשנמשוך כספים בכספומטים, במיוחד אלה שאינם צמודים לבנקים ובהם משלמים יותר? אם הצעת החוק של דוד ביטן יו"ר הקואלציה תעבור, זה אכן מה שיקרה.

על כל משיכה מכספומט, פרטי כזה שאינו צמוד לבנק (והבנקים מצמצמים את מספר הכספומטים האלה), כמו לדוגמא בפיצוציות,  צריך גם לשלם עמלה גבוהה במיוחד של 7 שקלים. רוב הכספומטים האלה גם מגבילים את סכום המשיכה עד 400 שקלים. כך שבמקום לשלם כשקל וחצי שהייתם משלמים בסניף הבנק שלכם, אתם תשלמו פי כמה וכמה, ואם תצטרכו למשוך סכום גבוהה יותר מהסכום שמגבילים הרי שתשלמו את העמלה הזו של 7 שקלים כמה פעמים.

הצעת חוק חדשה שצפוי להעלות יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, מבקשת לשים סוף ל"עושק העמלות" של הכספומטים הפרטיים. על פי הצעת החוק, תוגבל עמלת המשיכה של הכספומטים הפרטיים בתקרה של 2% מסכום המשיכה, או 3 שקלים למשיכה, הנמוך מבין שני הסכומים.

בנוסף קובעת הצעת החוק כי תקרת המשיכה באותם כספומטים תועלה לסכום של 1,000 שקל. זאת בהשוואה למצב הנוכחי שבו במרבית המכשירים הסכום מוגבל ל־400 שקל בלבד. ח"כ ביטן, התייחס להצעת החוק: "הבנקים מצמצמים סניפים, ולוואקום הזה נכנסו הכספומטים הפרטיים שגובים עמלות מופקעות מהציבור".

.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך