תורג'מן בראיון ראשון: "אני רוצה שניצור דיאלוג עם הקהל שלנו"

12 שנים אחרי שלבש את מדי מ.ס. אשדוד בפעם האחרונה, ועשר שנים אחרי שפרש ממשחק פעיל, חוזר עמיר תורג'מן לאצטדיון הי"א והפעם כמי שעומד בראש הצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת. לעמיר זו הפעם הראשונה כמאמן ראשי בליגת העל. תורג'מן ערך ראיון ראשון באתר הרשמי של מ.ס אשדוד.
תורג'מן באימון הפתיחה: "שמח לחזור הביתה לעיר הולדתי".
תורג'מן. חזר הביתה. (צילום: לירון מולדובן)

עמיר תורג'מן, המאמן החדש של מ.ס אשדוד, הביא איתו אווירה חדשה לקבוצה, אווירה של אופטימיות. יש מי שקורא לזה "רוחות של תקווה". בראיון ראשון ל"אתר הרשמי" של המועדון, משתף תורג'מן בתחושות מהשבוע הראשון במועדון, נוגע מעט בצד המקצועי ומתייחס לחשיבות שיש לתמיכת הקהל האשדודי בקבוצה.

תורג'מן החל את קריירת האימון שלו במחלקת הנוער של מכבי ת"א, ובמהלך התקופה אף זכה פעמיים באליפות המדינה עם קבוצת הנוער של המועדון. בשנתיים האחרונות אימן את בית"ר ת"א/רמלה, ואף פגש את אשדוד מספר פעמים במסגרת הליגה הלאומית ובעונה החולפת בגביע המדינה.

עמיר, קודם כל ברוך הבא. מרגיש שחזרת הביתה?
"בוודאי. קודם כל הרגשתי ככה עם כל האנשים שפגשתי אחרי תקופה ארוכה מאד שלא ראיתי אותם. שנית, הייתי בחדר ההלבשה הזה לא מעט כשחקן. זה בהחלט מרגש אבל גם מאתגר ואני יודע את המחויבות שיש לי למועדון הזה ולעיר הזו, שתמיד תהיה הבית שלי".

הקריירה שלך מזוהה במידה שווה עם אשדוד ועם מכבי ת"א. מה אתה מביא איתך מכל האחד מהמועדונים האלה?
"למדתי במכבי קודם כל, שהכל חייב להיות מקצועי עד הפרטים הקטנים ביותר. ברגע שיש סדר וארגון, גם אם בימים מסוימים לא כל כך הולך, בסופו של דבר זה מסתדר והולכים קדימה. הסדר יכול להיות בפרטים הכי קטנים ובדברים הכי גדולים. הגעתי למועדון מסודר ולאט לאט אכניס גם דברים מתפיסת העולם שלי וניקח את המועדון עוד כמה צעדים קדימה.

מאשדוד הבאתי את זה שהשחקנים הם קודם כל בני אדם וצריך לתת להם את היחס האישי ותשומת הלב אבל מצד שני אפשר גם לדרוש וגם לדחוף. עם הנאה אבל גם עם עבודה קשה".

מתקבל באהבה. תורג'מן (צילום: טל אקוקה)

היית קרוב להצטרפות לפני פתיחת העונה ועכשיו הגעת כשהמצב לא משהו. איך מתמודדים עם זה?
"לא הסתדרו הדברים לפני חודשיים ואני שמח שעכשיו הם כן הסתדרו. ראיתי את הקבוצה לא מעט, גם במשחקים וגם ניתוחי וידאו, ואני חושב שיש קבוצה טובה ועם פוטנציאל טוב, אבל צריך לגבות את זה ביכולת במשחקים ואני מקווה שהפוטנציאל יבוא לידי ביטוי וימומש. חסרים דברים מסוימים ועם כל אימון שעובר אני מצד אחד מזהה את הבעיות ומצד שני עובד עם השחקנים כדי לפתור אותן".

אחד הדברים שחסרים זה חיזוק. יש לך כבר מישהו על הכוונת?
"אני חושב שחסר לנו בלם נוסף, שיוכל להתמודד על מקום בהרכב ולהשלים רביעיית בלמים בסגל. אני אוהב שיש תחרות ושיש שני שחקנים על כל עמדה. צריך בלם נוסף עם ניסיון, שיביא קצת מנהיגות מהקו האחורי. כרגע מתאמן איתנו עידן מקדש שהוא שחקן חופשי, ובימים הקרובים נקבל החלטה אם לצרף אותו לסגל".

פעם ראשונה כמאמן בליגת העל. איך זה מרגיש?
"ראשית, אני מחויב לשחקנים מבחינת המערכת. הייתי שנתיים ברמלה ועוד 5 שנים בקבוצת הנוער במכבי עם תנאים של קבוצת בוגרים לכל דבר. כאן, עם השחקנים צריך להתנהג קצת יותר בכבוד אבל גם יותר לדרוש מהם כי הם ברמה יותר גבוהה. יש גם הבדל עצום מבחינת המדיה. הספקתי בכמה ימים להבין שהמדיה היא חזקה ודומיננטית אבל צריך לעשות את ההפרדה בין החלק המקצועי לבין המדיה, כי כל אחד בסופו של דבר עושה את העבודה שלו".

יורדים כקבוצה אחת (צילום: טל אקוקה)

לאור התוצאות האחרונות, חלה ירידה במספר הצופים שמגיעים למגרש. איך מחזירים אותם?
"אני חושב שהקהל האשדודי הוא קהל מצוין. אני מכיר אותו כקהל שמגיע למשחקים ונהנה עם הקבוצה שלו. חבל לי שהרבה אוהדים נשארים בבית אבל אנחנו צריכים אותם, רוצים לעשות איתם דברים יפים. בסוף המשחק רצינו לבוא ולהודות לאלו שבאו, אבל כולם כבר התפזרו".

איך היית רוצה לראות את זה בהמשך?
"שגם הקהל יעודד את השחקנים על מה שהם נתנו, וגם השחקנים יעודדו את האוהדים על מה שהם נתנו. אני רוצה שניצור דיאלוג עם הקהל, שיהיה חיבור טוב ושנזכה להרגיש את החום של האשדודים, כי אנחנו צריכים אותו, ואני אעשה את מה שביכולתי כדי לגרום להם ליהנות מהקבוצה שעל הדשא".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך