נתפסה ביובית המזרימה שפכים לתוך תעלת הניקוז בנחל לכיש

עיריית אשדוד הוציאה הודעה בנוגע לזיהום שהתרחש בנחל בשבוע שעבר, בתוך כך משרד הבריאות התיר את הרחצה בים
הלכו בביוב לראות מי אחראי לזרימת תשטיפים מזהמים
התשטיפים המזוהמים שהגיעו לפאתי נחל לכיש.

בסיור שגרתי שקיים מנהל האגף לאיכות הסביבה ביום שלישי בתאריך 3.10.2017 בשעה 17:31 ברחוב הבנאים באזור התעשיה הצפוני בעיר תפס יעקב בזמן אמת משאית ביוב המזרימה את תכולתה הישר לתוך תעלות הניקוז .
יעקב , ירד מהרכב וניגש לבעל המשאית המופתע וציין בפניו את העבירה החמורה שהוא מבצע והנזק העלול
להיווצר כתוצאה מאותה פעילות עבריינית .

בעיריית אשדוד, ממשיכים לחקור את האירוע ומציינים שמשאית אחת למרות גודלה גורמת נזק לנחל באופן ישיר לאחר שמוזרם אליה ביוב אך עם זאת הכמות הינה צריכה להיות גדולה יותר ממשאית אחת בכדי לגרום לנזק כפי שנגרם.

כעת בעיריית אשדוד בודקים , האם מדובר בתופעה חד פעמית או בפעילות שנמשכה בחסות הגשם הראשון במטרה לנסות ולהסוות את הזרמת השפכים . בכל מקרה בעירייית אשדוד נוקטים ביד קשה כנגד אותם גורמים המזהמים ופוגעים בנחל גם במקרה הנ״ל פועלת העירייה באופן המחמיר ביותר ע״פ החוק .

כאן המקום לציין , עיריית אשדוד ממתינה לתוצאות בדיקה נוספות במטרה לראות את החומרים במידה וישנם בדיגום של מי הנחל אשר הביאו לתוצאה של תמותת הדגים .
נקודת אור חיובית , רבים שמחו לראות את הוידיאו של הדגים השוחים בים לאחר ששוחררו במבצע הצלה ייחודי עלידי עיריית אשדוד ביום האירוע .התרגשנו מאוד נוכח הצילומים המרהיבים וההבנה שהענקנו חיים למאות אלפי דגים ונמשיך לעשות זאת גם בנחל כפי שעשינו בשנים האחרונות והבאנו לפריחתו של הנחל וסביבתו לאחר שנזנח במשך שנים רבות.

בתוך כך, גובר משרד הבריאות עדכן שעקב קבלת תוצאות תקינות של בדיקות מי הים בחוף מי עמי באשדוד, משרד הבריאות מסיר את איסור הרחצה בחוף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך