תושבים טוענים: מכת זבובי זבל בחלק מרובעי העיר

טענות ותמונות קשות שהגיעו למערכת מעידים על תופעת זבובים בחלק מהאזורים בעיר
תושבים טוענים: מכת זבובי זבל בחלק מרובעי העיר

למערכת אתר 'אשדוד אונליין' הגיעה תלונה של תושב העיר המתגורר ברובע ה' בטענה לאלפי זבובים שפוקדים את האזור, לטענתו לאחר שהוא שם מלכודת זבובים, נתפסו שם מאות זבובי זבל תוך ימים אחדים.

לטענת המתלונן מדובר בתופעה שמורגשת לאחרונה גם ברובעים הדרומיים יותר בעיר, דהיינו רובע יא' עד רובע טז', זאת למרות ריסוס משמעותי שנעשה במקום בחודשי הקיץ החמים.

התמונות ששלח תושב העיר ושצולמו באזור מגוריו אכן מטרידות, אם כי קשה לדעת אם מדובר בתופעה חולפת, או מכת זבובים הפוקדת את העיר.

תגובת עיריית אשדוד: השנה בוצעו פעולות רבות לטיפול בתופעת הזבובים, לרבות רכישת מלכודות זבובים שמעולם לא נרכשו בעבר וביצוע שטיפה בלחץ של כלי האצירה והסביבה. כמו כן מבוצעת הדברה כללית והדברה נקודתית בהתאם לקריאה. בשנה הבאה אגב, לאור הצלחת הטיפול שעשינו השנה, נרכוש כמות גדולה יותר של מלכודות זבובים.

נתוני המוקד בנושא זבובים עבור חודשים ספטמבר-אוקטובר (עד היום), מלמדים על ירידה של למעלה מ-30% בקריאות המוקד בעיר, בהשוואה לשנת 2016, מה שמוכיח כי ההיערכות והטיפול הוכיחו עצמם. כמו כן, מנסיוננו בעבר אנו מעריכים כי נתון זה ילך וירד ככל שניכנס לחורף לפי שבתקופה זו, עם ירידת הטמפרטורות, תחול ירידה משמעותית בהתרבות זבובים. גם הגשמים יסייעו בירידת כמות הזבובים כך שהתופעה תלך ותרד עם הכניסה לתוך החורף.

בימים הקרובים, לפני בוא הגשם, יוצבו מדבקות נוספות על טמוני הקרקע בדרום העיר, בהתאם לפניות התושבים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך