אבסורד: 38 משפחות חיות יותר מ-10 שנים בחושך מוחלט

10 שנים בכל לילה התושבים בשדרות רש"י (12-16), פינת מטולה 1 באשדוד, חיים בחושך. 10 שנים שהחנייה הגדולה וחזית ביתם של 38 משפחות, אינן מוארות כי פנסי הרחוב מקולקלים ולא מאירים. איש מהם לא מוכן לתקן ובעירייה טוענים לדברי התושבים, שעמודי החשמל לא שייכים לעירייה. אחת התושבות שניסתה למצוא פתרון: "כל לילה זה פחד לצאת החוצה. שזה ייגמר באסון יבדקו למה לא היה אור". הערייה: "הנושא מוכר. זוהי תאורה פרטית". ויהי אור? בינתיים חושך.
אבסורד: 38 משפחות חיות יותר מ-10 שנים בחושך מוחלט
וחושך...

10 שנים של חושך. לא פחות. 10 שנים בהם עם רדת החשכה כ-40 משפחות באשדוד, לא יכולות להתסובב ליד ביתם, כי הם לא רואים כלום. פשוט אין אור באזור מגוריהם. חשוך ומבחינתם זה מסוכן. כמו שאומרת אחת התושבות: "אני מפחדת לצאת מהבית ולהסתובב לבד עם רדת החשכה". חושך אשדוד.

בשדרות רש"י 12 עד 16 (3 ביניינים) , פינת מטולה 1,  (סה"כ 38 משפחות) יש חניה גדולה משותפת. החנייה גובלת באזור הוילות. בבוקר (כמו שרואים בתמונה), מדובר בשטח מואר גדול שדיירי המקום מחנים בו את מכוניותהם וזה הנוף שנשקף מחלון ביתם. אבל בלילה התמונה שונה (כמו שרואים בתמונה הנוספת). אבל זה לא נגמר בחניה. גם חזית ביתם אינה מאורת. אומנם בתוך חדר המדרגות יש אור, אבל בחזית, בכניסה לבניינים אין. פנסי הרחוב אינם מאירים. דהיינו 4 בניינים כ-40 משפחות שעם רדת החשיכה חיים בחושך מוחלט, זה כבר עשור. לא להאמין. כשהם אומרים "שחור להם בעיניים", זה תרתי משמע.

אור

אחת הדיירות (שמה שמור במערכת) שהגיעה לפני 3 שנים לערך לגור במקום, החליטה לעשות מעשה, או נכון יותר ניסתה. היא עברה בית בית בשדרות רש"י 12, 14, 16 ובמטולה 1 וביקשה מהם להשתתף בעלויות התיקון. חלק לא קטן הם דיירים מבוגרים וזוגות צעירים ולא כולם הסכימו. היא מספרת: "עברתי אחד אחד, ועד בית אחר ועד בית, דירה אחר דירה ולא כולם הסכימו". היא לא אמרה נואש ופנתה למוקד העירייה שם אמרו לה לדבריה שהפנסים ברחוב אינם עם מספר צהוב או לבן, ולכן אלה פנסים פרטיים ולא של העירייה והעיירה לא תתקן ואינה אחראית. היא פנתה למנהלת הרובע וגם זה לא פתר את הבעיה. אחד הדיירם הותיקים סיפר לה שמישהו לפני כעשור תיקן משהו בביתו וזה פגע בתאורה ברחוב כולו. היא לא אמרה נואש ופנתה גם לאנשים שמחנים את מכוניותיהם בחושך וגם זה לא עזר.

נעשתה פנייה לחשמלאי שהציע פיתרון חלופי, פרוזקטורים על הגג. העלות נמוכה 6000 שקלים, אבל דיירי הבנייםן שהפרוזקטורים יחוברו אליהם לא מוכנים לשאת בהוצאות החודשיות של החשמל. בקיצור. פתרון אין. גרוע מזה אור אין.

וחושך…

אחת הדיירות אמרה "לאשדוד אונליין": "יש רבים עם ילדים קטנים ודיירים מבוגרים. אין עם מי לדבר. עכשיו החשיכה יורדת מוקדם וזה מפחיד. יעלה על הדעת שהמצב הזה יהיה כעשור? זה ייגמר באסון ואז יבדקו למה לא היה אור. כל לילה זה פחד לצאת החוצה. אני מפחדת אפילו לצאת עם הכלב. בעבר דיירי הוילות השכנות היו עושים טובה ומדליקים אור בלילה עבורנו ואז היה מעט אור. עכשיו הם הפסיקו כי זה עלויות. לא להאמין. יש בכלל דבר כזה פנסים פרטיים ברחוב, כמו שאמרו לי במוקד העירוני? ואם יש, האם תשלום הארנונה לא אמור לתת לנו פיתרון. שמישהו יתעורר ומהר. שיבואו מהעירייה לראות מה קרורה פה בלילה, הם ידהמו. אנחנו ב-2017, זה לא יעלה על הדעת שלא יהיה אור בלילה".

תגובת עיריית אשדוד: " הנושא מוכר במינהלת הרובע וכבר הובהר לתושבים שמדובר בתאורה פרטית בחניה המשותפת ועל הדיירים לבצע תיקון או החלפת התאורה מתשלום ועד הבית".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך