מדאיג: בני מיעוטים חדרו לבסיס חיל הים באשדוד כדי לדוג

האירוע התרחש בשבוע שעבר וככל הנראה לא בפעם הראשונה, בצה"ל טוענים כי אחריות השמירה היא על ביטחון הנמל, אך לא יודעים כיצד להתמודד עם הבעיה המסוכנת
שנת שיא בתנועת המכולות בנמל אשדוד
צילום: נמל אשדוד

תופעה מדאיגה מתרחשת לאחרונה בנמל אשדוד, דייגים בני מיעוטים תושבי הפזורה הבדואית וכן תושבי השטחים חודרים לשטח בסיס חיל הים כדי לדוג באזור, ותוך כדי הם שוהים סמוך לכלי שיט צבאיים, חלקם מסווגים ביותר, ללא כל שליטה או בקרה.

על פי הדיווח שהתפרסם בעיתון 'מצב הרוח' בחיל הים לא מצליחים למנוע את התופעה. פעמים רבות מצליחים דייגים מכל רחבי הארץ, בהם ערבים, להגיע דרך החוף לשובר הגלים של בסיס חיל הים אשדוד, שם נמצאים דגי דניס יקרים ורק בשבוע שעבר דווח על טונות רבות שברחו מהרשתות ונמצאים במקום. הדייגים מטפסים על שובר הגלים, חודרים את הגדר של בסיס חיל הים ועוברים דרך הבסיס לכיוון הנמל.

ע"פ הפרסום ב'מצב הרוח' אירוע כזה התרחש ביום רביעי שעבר בסביבות השעה שבע בערב, עשרות תושבי השטחים והפזורה הגיעו מהחוף, עלו על שובר הגלים, פרצו את הגדר, עברו את הבסיס והגיעו לראש שובר הגלים. כוחות ביטחון ומשטרה הגיעו למקום אבל הצליחו לתפוס רק אחד מהדייגים שקיבל דו"ח בסך 3000 ש"ח, שאר הפורצים התחבאו בין הסלעים ולא נתפסו.

גורם ביטחוני בנמל אשדוד אומר שלא מדובר בפעם הראשונה ומדובר בתופעה שהתרחשה כבר פעמים רבות. לדברי הגורם הביטחוני, הפולשים יכולים להגיע בקלות
לכלי השיט בנמל. לדבריו, הם יכולים להגיע אל ספינות הדבור, לצלם כלי נשק סודיים ולהעביר את המידע הזה לגורמים עויינים. בנוסף, מספיק שפלשתיני אחד מיו"ש יתחפש לדייג, יגיע לספינות ויחבל בהן מבלי שמישהו יראה אותו.

הגורם הביטחוני מסביר כי בחיל הים מודעים לתופעה אבל מתקשים להתמודד איתה מסיבות לא מובנות. השמירה נמצאת בידי ביטחון נמל אשדוד שגם הם מודעים לכך אבל מתקשים ללכוד את הפולשים.

תגובת דובר צה"ל : "בסיס חיל הים באשדוד ממוקם בתוך שטח הנמל האזרחי. האזרחים המוזכרים בכתבה חדרו לנמל האזרחי בניגוד לחוק לצורך דיג. כשהתקרבו לבסיס, אשר ממוקם בתווך אזרחי, זוהו ע"י כוחות האבטחה של הבסיס ושל הנמל האזרחי. כוחות הבסיס הקפיצו את כוחות משטרת ישראל ואת אבטחת הנמל אשר טיפלו באירוע. ככלל, חל איסור כניסה לאזרחים שאינם מורשים לנמל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך