לדינו מרגש במופע הפתיחה של פסטיבל אושפיזין מוזיקלי

גיטרות ספרדיות ומקצב מחיאות כפיים פתחו את המופע של יסמין לוי במשכן לאמנויות הבמה ושל פסטיבל אושפיזין מוזיקלי המתקיים באשדוד זו השנה השלישית, בערב יום חמישי
לדינו מרגש במופע הפתיחה של פסטיבל אושפיזין מוזיקלי
צילום: חנבו תקשורת

במכנס ג'ינס וג'קט תכול כסוף עולה לוי לבמה ומיד מרגישים את הנשמה בוערת בקול שירתה, היא רוקדת באלגנטיות על הבמה לקול צלילי נגניה. היא ייחודית בפשטותה וחודרת בקולה האדיר אל מתחת לעור.

לוי ביצעה שירים מאלבומיה השונים וכן את שיר הנושא של המופע שכתבה חצי בעברית וחצי בספרדית "עוד לילה אחד" כשם המופע ומביאה לידי ביטוי את הצליל הספרדי והמערבי משולבים יחדיו. על השיר היא מסבירה שכתבה אותו על אישה כבת 50 שניהלה רומן עם גבר צעיר ממנה כבן 30.

במופע, היא מארחת כמיטב מסורת האושפיזין את האמן גיא זוארץ. זוארץ שמוכר לכולנו כמנחה תוכנית הטלוויזיה ("הישרדות") ושחקן מוכשר (בוסתן ספרדי) ספג אף הוא את צלילי הלדינו בביתו, הרומנסות, פיוטי בית הכנסת הספרדי מבית סבו ומקיים בימים אלו מופע שלם יחד עם אחיו. אל המשכן הוא הגיע להתארח במופע הפתיחה של הפסטיבל והציג "גיא אחר" מהדמות הטלוויזיונית שנראית אולי מעט קרה ורובוטית לפעמים, התנועע על הבמה, שר ברגש וגרם לקהל להתאהב בו מחדש.

"שמעתי איזה דיסק אוסף של מוזיקה ספרדית ופתאום היה שיר מהמם והזמרת הגניבה אותי. נכנסתי לראות במחשב מי הזמרת ואז ראיתי יסמין ואז לוי… אמרתי לעצמי אההה היא יהודייה, ואז הבנתי שהיא הבת של יצחק לוי. הוא היה המייקל ג'קסון בבית של סבי וסבתי… גדלתי עליו. המופע של רועי ושלי הרבה בהשראתך…" סיפר זוארץ ללוי מול הקהל רגע לפני שהשניים החלו לשיר יחדיו. הם ביצעו דואטים מרגשים ושורשיים והיפנטו את הקהל ששר יחד איתם את המילים.

לוי גם נתנה לזוארץ את הבמה וזה לקח זוארץ גיטרה ושר שיר שנכתב ממש במקרה לדבריו… אמר שהיה בארוחת שישי ורגע לפני ברכת המזון ואביו אמר: "נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי צדיק נעזב".

"ביום ראשון בבוקר הבנתי שהתאהבתי במנגינה. כשהחלטתי להוציא את השיר לרדיו ידעתי שהמילים מתוך תהילים ושלי ולא ידעתי מאין הלחן. התקשרתי ושאלתי את אבי… והוא אמר שהוא סתם שר כך בשולחן…" אמר זוארץ ומיד לאחר מכך ביצע את השיר וזכה לתשואות חמות מהקהל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך