שנה לאחר התאונה: הכנסת ספר תורה לזכר הנפטרים

יומיים לפני יום הכיפורים, המונים מתושבי העיר השתתפו במעמד של שמחה, מיוחד ומרגש של הכנסת ספר תורה שנכתב לע"נ אביעד אלמלם ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים והנערה אלישבע חדד ע"ה, בדרכם לתפילה ואמירת סליחות בכותל המערבי בערב יום הכיפורים
שנה לאחר התאונה: הכנסת ספר תורה לזכר הנפטרים

ספר התורה המהודר מאוד נכתב ע"י המשפחה והוכנס ברוב פאר והדר לבית הכנסת "יסוד ושורש העבודה – חסד לאביעד", שם קבע את תפילותיו המנוח אביעד ז"ל, ולקראת השלושים הונצח שמו בבית הכנסת כמי שהיה כדמות של תורה וחסד בתואר "חסד לאביעד".

החל משעות הצהריים, התקיים מעמד כתיבת האותיות האחרונות ותפירת היריעות לספר תורה במעמד רבנים חשובים וקהל ידידים בבית המשפחה ברובע ט'.

עם סיום כתיבת האותיות בספר תורה וסיום תפירת היריעות והכנסת ספר התורה לארגז מוכסף ומפואר, יצאו בתהלוכה והמון חוגג תחת אפריון בשירה ובריקודים לכבודה של תורה ברחובות הראשיים בעיר לכיוון רובע ז', כשילדי תלמודי התורה צועדים אף הם ורוקדים לכבודה של תורה. עם הגעתם לרחבת בית הכנסת, שם יצאו לקראתם המתפללים עם ספרי תורה בידיהם שהוצאו מארון הקודש ופתחו במעגלים ברחבה של בית הכנסת, לאחר הכנסת ספרי התורה להיכל הגיע הגאון רבי דוד יוסף, בעל ה"הלכה ברורה" וחבר מועצת חכמי התורה שנשא דברי ברכה לכבוד המעמד.

בדבריו הזכיר את מעלת מצוות כתיבת ספר התורה ובפרט למקום כזה שמכיר היטב כאן בקהילת "חסד לאביעד" יש אנשי תורה, ההורים אוהבי תורה ויראת שמיים, הם זכו להכניס ספר תורה שיקראו וילמדו בו ולקיים את מה שכתוב בתורה. "ספר תורה זה הוא לע"נ הגדול ביותר, שמחתי לשמוע שמתקיים כאן כולל ערב ושיעורי תורה ויש לחזק את זה ביותר", אמר הרב דוד יוסף, שבירך את רב הקהילה הרה"ג ר' מכלוף עזריאל, שידוע שהוא ת"ח ומרביץ תורה והלכה במשך שנים רבות במקום, ושמח לשמוע על תוכניות הבנייה להקמת מבנה הקבע לביהכ"נ ובירך שיצליחו בקרוב.

לאחר תפילת ערבית, ציבור המשתתפים הגיע לסעודת מצווה באולמי "בודה בלנקה" בהשתתפות הרבנים הגאונים: הרב יוסף שיינין רב העיר, הרב מכלוף עזריאל רב בית הכנסת, ראש הישיבה בה למד הבחור ז"ל הרב דוד פחימה ר"י "תפארת התלמוד", הרב יהודה סבח רו"כ "תפארת דוד", הרב מאיר אבוחצירא רב ביהכ"נ 'תפארת רפאל', הרב עובדיה דהן ראש המועצה הדתית, הרב מרדכי מלכה רבה של באר טוביה, הרב דוד כהן מרא דאתרא גן יבנה, הרב יובל אברהמי רו"כ "זוהר השלום", מזכה הרבים הרב רונן שאולוב. דברי ברכה נרגשים נשא ידיד המשפחה הרב אריה דרעי, שר הפנים הפריפריה הנגב והגליל.

הרבנים בדבריהם העלו על נס את זכרו של הבה"ח אביעד ז"ל באהבת התורה שהייתה לו ומידת החסד שהייתה כל ימיו עד יומו האחרון, כפי שהעידו רבים ממכריו בישיבה, שהיה נוהג להטות עזרה וחסד מתוך מסירות עמוקה.

בין דרשות הרבנים ערך אחיו של המנוח 'סיום מסכת' לע"נ. האב ר' מיכאל הודה לכל העוזרים להצלחת המעמד, כן הודה לרב חיים אמסילי חבר מועצה העיר והממונה לחינוך חרדי אשר במשך שנה שלמה הקדישו את הפעילות התורנית של אבות ובנים לזכרו של הבחור אביעד ז"ל. בסיום המעמד התקיים אמירת סליחות ברוב עם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך