"לא הגיע הזמן אחרי 8 שנים שיתקנו את הביוב?"

ברחוב אחד העם 18 באשדוד הביוב נסתם 3 פעמים בחודש, במשך 8 השנים האחרונות. מכאן מתרחש הליך קבוע - הדיירים מתלוננים למוקד, ששולח פקח, שמזמין "ביובית", שמנקה את הביוב הזורם וחוזר חלילה... העלות לטענת הדיירים היא על חשבונם, אחד הדיירים: "אם כבר מחייבים אותנו, לא הגיע הזמן שאחרי כל כך הרבה שנים פשוט יתקנו את קו הביוב? בינתיים הסירחון והלכלוך חוגגים"

שלוש פעמים בחודש בממוצע, כפול 12 חודשים, כפול 8 שנים, זה מספר הפעמים שקו הביוב ברחוב אחד העם 18 ברובע ה', נסתם והביוב עולה על גדותיו. 8 שנים שעל פי הדיירים, חייהם הופכים לסבל והם נאלצים לחיות בסירחון ובזוהמה בלי פיתרון. או נכון יותר פיתרון חלקי שחוזר על עצמו. עד כדי כך שהביוב הזורם הפך "לחלק" מהנוף הלא מחמיא של השכונה.

על פי דיירים בבניין "הרכבת" ברחוב, הביוב ישן ולכן נסתם. הם לצערם כבר מתורגלים בתהליך שמתרחש כאמור כ-3 פעמים בחודש. אחד מהם מתקשר למוקד, ששולח פקח, הפקח שם דרישה לניקיון ואחרי שעתיים מגיעה "ביובית", שואבת את מה שנוצר… ונכון, עד הפעם הבאה וחוזר חלילה.

מספר אחד הדיירים: "אני בעצמי התקשרתי לעירייה כמה פעמים. לדוגמא בפעם האחרונה לא לפני זמן רב ענתה לי המוקדנית ואמרתי לה שזה כבר כמה זמן שהביוב מוצף וצריך לטפל בזה. היא אמרה שתשלח פקח. הפקח אכן הגיע, שם התראה שחייבים לנקות ואחרי שעתיים הגיעה ה"ביובית" ושיחררה את הסתימה. זה יקרה שוב מניסיון, יש פה קו ביוב מאוד ישן".

לטענתו זה לא עוזר כמה פעמים יגידו את זה, בעירייה תמיד תישלח ה"ביובית" ולא פיתרון קבוע. לדבריו עלות ה"ביובית" היא על הדיירים שרואים את זה בתשלומי המיסים לעירייה. אותו דייר הוסיף: "אם כבר מחייבים את הדיירים ובמשך 8 שנים זה הגיע לסכומים גבוהים, אז שייקחו עוד סכום דרך הארנונה ויתקנו פעם אחת לתמיד".

"מדובר בכמה כניסות שיש בבניין ולכן זה נופל על כולם. לא מבדילים מאיפה זה. מדובר באנשים קשיי יום, שגם כך קשה להם. העירייה צריכה לעשות מעשה עבורם. אי אפשר לחיות ככה, הסירחון והלכלוך "חוגגים" על בסיס קבוע. זה נוראי. שלא לדבר על מה שזה עלול להביא, כמו מזיקים וכדומה ושלא לדבר על המחלות", הוסיף אחד הדיירים.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "לרשות הדיירים האוחזים בנכס פרטי עומדות שתי אופציות לתיקון קווי ביוב וצנרת מים: ביצוע העבודות באופן עצמאי או באמצעות עירייה. דיירים המעוניינים במעורבות העירייה בהחלפת קו הביוב כעולה משאלתך, נדרשים לפנות באופן רשמי, תוך החתמת כל בעלי הנכסים על התחייבות לעמוד בעלויות העבודות. זהו הנוהל ורק לכשתתקבל פנייה כזאת, יצא מהנדס לשטח אשר יבדוק ויאמוד את העלויות לפני ביצוע העבודות. העירייה לא מבצעת עבודות באופן חד צדדי ללא הסכמת בעלים כאמור לעיל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך