החינוך הטכנולוגי מעשי – לאן?!

האם להכשיר בני נוער כעתודה לתעשייה בישראל הפכה למילת גנאי ?! המשפט "חנוך לנער עפ"י דרכו" הוא קלישאה שנסדקה במהלך השנים ואינה רלוונטית עוד, אולי
ציון ביטון

בתי הספר להכשרת תלמידים בחינוך הטכנולוגי, סבלו וסובלים מדימוי שלילי וככזה רוב התלמידים המגיעים לבתי הספר הם בבחינת "ברירת מחדל". מעטים הם התלמידים שבוחרים מתוך רצון ללמוד מקצוע מתוך בחירה ונותנים דרור לכישוריהם.

בבדיקת הנתונים עולה תמונה עגומה בדבר חוסר אנשי מקצוע מיומנים הדרושים בתעשייה ובצה"ל והמספרים מדברים על עשרות אלפים. הנתון משפיע באופן ישיר על נזק שנגרם בטיפול לא מיומן ולא מקצועי במגוון רחב של תעשיות וימ"חים. אכן כולם מסכימים כי מצב זה לא יכול להמשך וחייבים לתת מענה.

ציון ביטון מנהל בית הספר

רשת עמל ומשרד העבודה שמו דגש לקדם ולשדרג את בתי הספר הטכנולוגיים בהתאם למה שמתבקש בתעשיות ובצה"ל ברוח הזמן. היום כל המגמות והסדנאות עונות על רמת שירות גבוהה והכשרת התלמידים עומדת בסטנדרטים גבוהים. בשלוש השנים האחרונות, עמל טכנולוגי אשדוד עובר מהפך בכל המובנים. החל בקליטת התלמידים, בניית תוכנית לימודית מתאימה, התאמות פדגוגיות בחינם לתלמידים הזקוקים לכך, ליווי ייעוצי, התאמת דרכי הוראה. כל זאת כדי לתת לתלמידים כלים להצלחת דרכם במקצוע ולקראת מבחני הגמר.

מרכז הלמידה המיוחד בהוראה מתקנת מאפשר לתלמידים לצמצם פערים לימודיים, כל זאת בקבוצות קטנות. הסדנאות החדשות שנבנו ברמה גבוהה נועדו להכשיר תלמידים בהתאם לדרישות בשוק העבודה.

מסלול יג'-יד'
בוגרי ביה"ס ממשיכים את לימודיהם כהנדסאים במסגרת שיתוף הפעולה עם הכפר הירוק. אלה שבוחרים להמשיך, מקבלים סיוע לימודי, כלכלה ותעסוקה.

מגמות
אוטוטרוניקה מערכות רכב, מקצועות המינהל, ניהול מערכות משרד, עיצוב שיער ואיפור. לקראת תשע"ח מגמה חדשה לנוער לבוגרי כיתות ט', י' הנהלת חשבונות ומערכות משרד.

עבודה – תלמידי ביה"ס מתנסים בעבודה מעשית תוך רכישת נסיון במקצוע.

נציין כי לביה"ס מגיעים תלמידים מאשדוד, גן יבנה, בני עייש, גדרה, שדה עוזיה .

ביה"ס מאפשר לתלמידים הרחוקים להגיע בהסעה מאורגנת בחינם.

מנהל ביה"ס, מזה כשלוש שנים, ציון ביטון גייס את נסיונו רב השנים בהפיכת ביה"ס כמרחב מאפשר המעמיד לטובת הצוות ותלמידיו את כל התנאים להצלחה.

העקרון הבסיסי המוביל הוא משמעת, כבוד ויחס סובלני לכולם והשאר הוא עניין של השקעה ורצון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך