ננעלה תחרות העוּד הראשונה ע"ש סמי אלמגריבי

מתחרים מהוד השרון, טבריה, יפו ורחבי הארץ, ואפילו מטוקיו הגיעו במשך יומיים אל המשכן לאמנויות הבמה ואודיטוריום מונארט באשדוד שם התקיימה תחרות הנגינה הראשונה על עוד, ע"ש סמי אלמגריבי ביוזמה והובלה של מר מוטי מלכא מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה ואלי גרינפלד- מנהל התחרות. הזוכה הגדול במקום הראשון אליאס חדוב מתל אביב שמעבר למעמד ולפרס הכספי, יזכה להופיע עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד!
ננעלה תחרות העוּד הראשונה ע"ש סמי אלמגריבי

המכובדות והרצינות של התחרות נכרו מהרגע הראשון וזכו להדים גדולים ברחבי הארץ, כך שאל התחרות הגיעו מעל ל- 20 נגני עוד שונים ומגוונים שסיפקו כל אחד מהם קטעי אלתור מקוריים בהם יכלו להביע את רחשיהם אל הנגינה וכן קטע מולחן נוסף- מוכר וידוע אותו יכלו השופטים לבחון מבחינת ההגשה, הדיוק ויכולת האמנותית.

בתחרות שפטו המובילים בישראל ושם דבר בתחום- השופטים: ד"ר ניזאר רדואן, מר משה חבושה, ד"ר יהודה קמרי, פרופ' טייסיר אליאס והגב' מרינה טושיץ' ובשלב הגמר הצטרף אליהם מר יורם אזולאי היועץ המוזיקלי של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד.

הנגינה, התחום והרמה של המתמודדים ולצד זה חבר שופטים מאוד מכובד- בשביל העיר אשדוד התחרות הזו היית העוד ציון דרך לכך שיש בישראל בירת תרבות חדשה.

ביומו הראשון של התחרות, כל מתמודד הציג עצמו בקצרה מול חבר השופטים והציג מה ינגן ומיד לאחר מכן התיישבו לנגן את היצירות. צליל נגינתו העמוק והחודר של העוד קיבל מגוון רחב של הגשות: כאלה שמנגנים בעיניים עצומות, שמסתכלים על השופטים כאילו הם בוחנים אותם בעצמם, שמתחברים לכלי הנגינה ונדמה כאילו הפך להיות חלק מהם ועוד כאלה שאפילו התרגשו והציעו לשופטים לראות בעמוד הפייסבוק שלהם כיצד הם מנגנים שלא מול שופטים במעמד שהפך להם מעט מלחיץ.

היו כאלו שניגנו לפי מקאמים או לפי שמיעה, שמנגנים במשך שנים או שהתאהבו רק לאחרונה בעוד וצליליו. בשני שלבי התחרות, ביום הראשון והשני נגן כל מתמודד שני קטעים: אלתור- "תקסים" וקטע מולחן מוכר- כל שיבחרו.

מבין המתמודדים היו גם שלוש נשים ובכלל ניכר היה שבכל הנוגע ל- עוד, דווקא משום שימת הדגש על הכלי הספציפי קל יותר היה להבדיל בין האמנים המתחרים והיותם גם יוצרים שמביעים את עצמם, כל אחד בדרכו שלו ועדיין לשלב הגמר עלו שמונה מתחרים.

הזכיות:
בסיומו של היום הראשון לתחרות, בחרו השופטים במתמודד צעיר לקבל פרס מיוחד- רעי חודיר מירושלים, רק בן 15 ומנגן כבר 7 שנים על עוד.

את פרס הצעירים קטף אייהם אסעד מאיכסאת שבצפון.

בקטגוריית הבוגרים:
מקום 3- איציק גן מאבו גוש
מקום 2- איתן ברוך מהוד השרון
מקום 1- אליאס חדוב מתל אביב -נבחר פה אחד על ידי כל השופטים וזכה בפרס כספי ולהופיע יחד עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך