עמל "יעד" טכנולוגי – תעודת מקצוע כבר בתיכון

בבית הספר התיכון עמל "יעד" טכנולוגי באשדוד חושבים על המחר כבר היום. תלמידי בית הספר לומדים לימודי תעודה במגוון מקצועות: עיצוב שיער ואיפור, מינהל והנהלת חשבונות ואוטוטרוניקה, ומקבלים תעודת הסמכה ממשלתית ממשרד הכלכלה כבר בתיכון * לומדים שלושה ימים ועובדים יומיים (וגם מרווחים שכר), אפשר להמשיך ללמוד גם לתואר הנדסאי. המנהל ציון ביטון: "מי שרוצה כבר עכשיו לרכוש מקצוע, מקומו אצלנו"
עמל "יעד" טכנולוגי - תעודת מקצוע כבר בתיכון

"תאמין שאתה יכול ואתה כבר בחצי הדרך", זו האמרה שמקבלת את פני תלמידי ביה"ס עמל "יעד" טכנולוגי. את החצי השני עושה בית הספר עצמו כפי שמיד תגלו. עמל "יעד" טכנולוגי אינו עוד בית ספר. זהו בית ספר שמאפשר לתלמידים שרוצים כבר עתה לרכוש מקצוע לעשות זאת, ואפילו להרוויח שכר בזמן הלימודים.

בית הספר, שמנוהל על ידי ציון ביטון, איש חינוך זה 35 שנים שהגיע לאשדוד מדימונה, שם ניהל בהצלחה (92.3 אחוזי הצלחה בבגרות) את החטיבה העליונה בתיכון "זינמן", קיים 40 שנה. ציון ביטון עשה מהפכה בביה"ס, חינוכית ומעשית. פני בית הספר השתנו לחלוטין.
בביה"ס הדגש הוא על לימודי תעודה שמקבלים התלמידים. התעודה היא תעודה ממשלתית ממשרד הכלכלה, שמבטיחה להם מקצוע. הלימודים הם לתלמידים מכיתה ט' ועד י"ב, עם אפשרות ללימודי יג'-יד' לתואר הנדסאי. בבית הספר גם פרויקטים נוספים כמו פרויקט מתבגרים ופרויקט שייחודי רק לביה"ס ומגיעים אליו מכל הארץ, פרויקט צל"ש (צעירות לפני שירות).

המגמות לתלמידי ט-י"ב הם מגמות אוטוטרוניקה, בהם לומדים את כל מערכות הרכב כולל דיאגנוסטיקה, שזו הרמה המתקדמת ביותר ללימודי מערכות רכב. מגמת מינהל הנקראת ניהול מערכות משרד, שמעניקה תעודת מזכירה בכירה ללומדות במגמה. מגמת הנהלת חשבונות סוג 1 וסוג 2 ומגמת עיצוב שיער ואיפור, שבו מתמחים גם באיפור מקצועי, שזהו איפור לתצוגות אופנה, תיאטרון קולנוע ועוד. תלמידים שרוצים ללמוד יג'-יד' לקבלת תואר הנדסאי, יכולים גם לעשות זאת בביה"ס.

הלימודים הם 3 ימים בשבוע ושני ימי עבודה. ביה"ס הוא זה שדואג למציאת עבודה לתלמידים, ולצורך זה מינו "רכז תעסוקה" שמטפל בעניין לטובת התלמידים. הבונוס הוא כמו שמספר המנהל ציון ביטון: "תלמידים גם מקבלים תעודה מקצועית ממשרד הכלכלה, גם עובדים וגם מרווחים שכר. מי שרוצה מקצוע לחיים כבר עתה ולדאוג לעצמו לפרנסה לעתיד, וגם להרוויח כבר תוך כדי הלימודים, מקומו איתנו". מי שמעוניין ללמוד לבגרות יכול להגיע עד 14 יחידות, ובעתיד באפשרותו להשלים לתעודת בגרות מלאה.

מנהל בית הספר, ציון ביטון

תלמידי ביה"ס מגיעים מאשדוד והסביבה, כמו יבנה, גדרה בני עייש ועוד. לתלמידים הסעה שמביאה אותם לביה"ס. אבל יש עוד. הפעילות החברתית בביה"ס היא מהענפות שיש בבתי הספר בעיר. די אם נספר שלתלמידי ט'-י', יש כפעילות חברתית, "רכיבה מקצועית על סוסים" בקבוצת יבנה. הלימודים בביה"ס הם כמובן בכיתות קטנות ובטיפול אישי לכל לתמיד ותלמידה.

בנוסף קיימים כאמור שני פרויקטים, פרויקט מתבגרים ופרויקט צעירות לפני גיוס, צל"ש. פרויקט מתבגרים מאפשר לתלמידים בני 16 וחצי ומעלה שלא מצאו מסגרת חינוכית ורוצים ללמוד מקצוע, להיקלט לשנה וחצי ולסיים עם תעודת ספרות סוג 1.

פרויקט צל"ש, הוא ייחודי לביה"ס בלבד. המדובר בצעירות שסיימו י"ב והן לפני גיוס. הן לומדות במשך שנה ניהול מערכות משרד ומקבלות תעודת מזכירה בכירה. הן לומדות בתנאי פנימייה ומתגוררות ב"גבעת וושינגטון" וביה"ס דואג להן להסעה. הן גם מתגייסות יחד כולן לצה"ל וגם בזה מטפל ביה"ס.

אבל יש עוד. בקרוב תפתח "מספרה קהילתית", בה התלמידים הלומדים עיצוב שיער ואיפור יתנו שירות לכל המעוניין בעיר ובסביבתה, בכל תחומי העיצוב והיופי, כולל איפור במחירים נמוכים. התכנון הוא ש"המספרה הקהילתית" תיפתח במהלך אוקטובר".

אז אם אתם אוהבים את אחד התחומים הנלמדים בביה"ס ורוצים מקצוע לחיים כבר עתה ועוד לעבוד בו מיד ולהרוויח כסף, מקומכם בביה"ס. ההרשמה מסתיימת רק בסוף אוקטובר. ניתן להירשם בביה"ס ברחוב האורגים 10, או באתר האינטרנט של ביה"ס עמל "יעד" טכנולוגי, או להתקשר למזכירות ביה"ס בטלפון 08-6990549. עשו זאת ותסדרו לעצמכם את המחר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך