הסיוט של דיירי רחוב כנרת 43

הזבל נערם מחוץ לפח הראשי ברחוב כנרת 43. הסיבה - תחזיקו חזק, הוא גבוה מידי לדיירים. כמה מטרים משם באותה החנייה, ברחוב כנרת 41, דווקא הפח בגובה המתאים. אחד הדיירים משה קרבול: "צריך לעקור את הפח ממקומו ולהטמינו שוב. מישהו התרשל בבנייתו. צריך להיות כדורסלן בכדי לזרוק זבל. בינתיים הזבל נערם. מה זה פה, עזה?"

דמיינו לכם שאתם הולכים לזרוק זבל, או לחלופין שולחים את אחד הילדים לזרוק. פעולה פשוטה ויומיומית. עכשיו דמיינו שהוא חוזר ומספר לכם שלא זרק את הזבל בפח כי… זה היה גבוה לו מידי. נשמע הזוי? אז זהו שלא. זה המצב ברחוב כנרת 43 ברובע י"א.

בחנייה ברחוב כנרת 43 יש פח ראשי, פח שהוא "מטמנה", דהיינו פח ראשי שמוטמן בקרקע. אבל אם תגיעו לידו תגלו כי כל הזבל נמצא מסביב (כמו בתמונה) ולא בתוכו. הסיבה, הוא גבוה מידי לדיירים. פשוט בנו אותו לא מספיק טמון בקרקע ולכן אי אפשר להגיע אל הפתח. אפשר לנסות, לזרוק, לקוות "שייכנס", אבל לא בטוח. לכן קל יותר להשאיר מחוצה שלו.

מספר על כך משה קרבול, 55, אחד הדיירים בבניין, בכנרת 43: "הפח הזה פשוט גבוה מידי. היה פח נמוך לפני שנתיים ובל"ג בעומר או יום העצמאות, מישהו הכניס פנימה גחלים ושרף אותו בטעות. העירייה הגיעה וזה לזכותה, אבל מי שבנה את הפח לא הטמין אותו מספיק בקרקע והתוצאה שאי אפשר לגשת. פנינו לעירייה, בנו מדרגה מסביב, אבל עדיין זה גבוה מידי. אם יגיע ילד או ילדה או מבוגרים לא גבוהים, הם לא יצליחו לזרוק את הזבל, לכן זורקים ליד. מה זה פה, עזה? זה מצב בלתי נסבל. אני 1.80 ובקושי מצליח. אז אני הולך לפח כמה עשרות מטרים באותה חנייה, בכנרת 41".

כשהוא מתכוון כנרת 41, הוא מתכוון לאותו סוג פח בדיוק, שנמצא שם, כמה עשרות מטרים מהפח ברחוב כנרת 43, ובעצם בפינה השנייה של החנייה. אלא שאותו הטמינו טוב בקרקע בגובה המיועד, ולכן הזבל נזרק פנימה ולא החוצה (כפי שניתן לראות גם כאן בתמונה. בינתיים אפשר למצוא את ההבדלים). פשוט וקל. כמו שצריך להיות.

משה קרבול ממשיך: "פנינו כמה פעמים לעירייה, והם אכן כאמור בנו מדרגה מסביב לפח, אבל זה עדיין גבוה. צריך לעקור את הפח ולהטמין אותו בגובה המתאים, פשוט עוד כמה מטרים בקרקע. מישהו התרשל בבנייתו. צריך להיות כדורסלן בכדי לזרוק זבל. הכל מלא זבובים, זה לא נעים. בכל יום ראשון או אחרי חג, זה נורא, כי כולם לא מגיעים וזורקים מחוץ לפח".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "בדיקה שערך ראש מינהלת הרובע בכתובת שציינת יחד עם שירותי הניקיון מלמדת כי מדובר בטמון המוצב על פי התקן. לידיעתך, גובה התקן עד לפתח הטמון צריך להיות 115 ס"מ. הטמון הנ"ל עומד בגובה 110 ס"מ (נמוך ב-5 ס"מ). גם משטח הבטון מסביב לטמון בכתובת השנייה הינו תקני, במרווחי עמידה בין 80 עד 120 ס"מ, לצורך הנחת האשפה בתוך הטמון בצורה בטוחה. ההחלטה בנוגע למשטח היציקה שמסביב לטמון נובעת בד"כ ממגבלות תשתיות הקיימות במקום, ולא בהכרח מסיבה אחרת. השלכת פסולת מחוץ לטמון היא תולדה של תרבות התנהגותית ולא מגבלת גישה. תושב אחראי לא ישליך פסולת מחוץ לטמון. לצערנו, על אף האזהרות ופעילות ההסברה שנעשתה במתחם, יש כאלה שמשליכים פסולת מחוץ לטמון".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך