סיורי החודש בקתדרה עממית "אופק"

קתדרה עממית "אופק" במרכז להשכלת מבוגרים מציעה לכם מגוון סיורים בארצנו הקטנטונת והעשירה במראות ובתרבויות
סיורי החודש בקתדרה עממית "אופק"

ביום שני, 2.10, בשעה 7:30, במסגרת סיורי למידה על החגים בשבילי ישראל, יתקיים טיול לבני ברק באווירת שוק ארבעת המינים. יחד עם המדריך יורם טויטו מתבוננים בעולם המיוחד של חצרות וישיבות כאילו המשיך חייו מאירופה השרופה. מבקרים בסוכות, במוסדות נתינה וחסד ומסיימים את הסיור בשוק ארבעת המינים.

ביום שני, 16.10, בשעה 7:30, יתקיים סיור קולינריה עם מעודד אמיתי בירושלים. הסיור יכלול טעימות במאפיות ירושלמיות אותנטיות ואצל בשלנים המתמחים במטבח היידישאי. בסיור בסמטאות הציוריות ובשווקים הצבעוניים בעיר העתיקה, מגלים את צפונותיה: פינות קסומות, חצרות מיוחדות ועוקבים אחרי בעלי מלאכות עתיקות. מכירים את השווקים: שוק הצבעים, שוק אבטימיוס, שוק הקצבים, שוק הבשמים והצורפים, חאן א-זית ורחוב הנוצרים. שומעים את סיפוריהם של בעלי המלאכות העתיקות: סוחר הבדים הידוע במזרח התיכון, מפעל הטחינה העתיק, תבלינים – מחלות ושיקויים נגד עין הרע, מפעל מברשות של עיוורים, הקונדיטור הידוע, סיפורו של אבו-ראזלה, שושלת הצלמים ואומני האיקונות.

בסוף החודש, ביום שני ה-30.10, בשעה 7:30, יתקיים סיור לרמת הנדיב ולחיפה במסגרת סיורי ביטחון ואיכות הסביבה עם עופר ניסים. תחילה יוצאים לכיוון רמת הנדיב ועוצרים במתחם M הדרך להתרעננות קצרה. סיור מקצועי בגני רמת הנדיב ילווה בהסבר על שיטת הבנייה הירוקה אשר הובילה את תכנון האתר. לאחר מכן נוסעים לחיפה, עולים לתצפית בסטלה מאריס ויורדים ירידה רגלית קצרה בת 10 דקות אל עבר מבנה התבודדות של נזירי הכרמל. מסיירים בטיילת לואי ובתצפית אל הגנים הבהאיים. ניתן להזמין סיור מקומי בחינם בנוסף הכולל ירידה במדרגות עד לאזור המקדש במרכז הגן- בהתראה ותיאום מראש. ארוחת הצהריים מלווה בסיור קליל במושבה הגרמנית המשופצת, ולאחר מכן נוסעים אל עבר חורשת הארבעים ואוניברסיטת חיפה אל תצפית נוף ייחודית החושפת מערכת ביצורים המכונה "מצדה בכרמל", שהוקמה כנגד הפלישה הגרמנית שתוכננה במלחמת העולם השנייה. הסיור מסתיים בבית אורן ובסקירה על השריפה בכרמל בהיבט של איכות הסביבה.

לפרטים: הקתדרה העממית אופק, העצמאות 54, 08-8559882

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך