טקס לחללי מלחמת יום כיפור יתקיים גם באשדוד

הטקס הממלכתי שהיה בסכנת ביטול בעקבות אי רצון לתקצב אותו ע"י ממשלת ישראל, יתקיים כמתוכנן ערב הצום
טקס לחללי מלחמת יום כיפור יתקיים גם באשדוד

משרד הביטחון הודיע אמש כי בסופו של דבר לא יהיה שינוי בטקסי האזכרה הממלכתיים לחללי מלחמת יום הכיפורים שהיו בסכנת קיום השנה, והם יתקיימו גם השנה בשורה של בתי עלמין ברחבי הארץ בינייהם אשדוד ולא רק בשלושה בתי עלמין צבאיים מרכזיים.

אתמול פורסם כי אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון החליט לקיים שלושה טקסים מרכזיים בלבד – בבית העלמין בהר הרצל בירושלים, בבית העלמין קריית שאול בתל אביב ובבית העלמין כפר סמיר בחיפה.

ההחלטה עוררה את זעמן של המשפחות השכולות, והיום התבשרו משפחות שכולות בראשון לציון ובאשדוד כי טקסי אזכרה יתקיימו בבתי העלמין הצבאיים בעירם.

אורלי כהן ארזה ששכלה את אחיה רס"ל עמרי כהן במלחמת יום הכיפורים סיפרה לאתר וואלה כי התקשתה לעכל את הבשורה על ביטול הטקס בבית העלמין באשדוד, שם נקבר אחיה ב-1974. "כל שנה מאז נפל אחי התקיים מיד לאחר יום הכיפורים טקס אזכרה צבאי לכל 44 חללי מלחמת יום הכיפורים הקבורים באשדוד. בכל שנה מגיעים עשרות בני משפחה. השנה קיבלנו את הודעת משרד הביטחון ולא האמנתי, הייתי צריכה לקרוא אותה כמה פעמים כדי להאמין שהטקס לא יתקיים", אמרה.

אך בסופו של דבר לשמחתם של המשפחות הטקס יתקיים כמתוכנן, בעקבות לחצים שהפעילה התקשורת על משרד הביטחון שנעתר לבקשת המשפחות שאיבדו את יקירם.

צילום: קובי גדעון לע"מ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך