חכם סידי אומר

נמאסתם כבר 1
האמת נמאס כבר. באמת זה כבר לא מצחיק, לא נעים ולא מעניין. מה שחלק מאוהדי הפועל ת"א בכדורסל עושים, זה כבר מעורר גועל לכל אוהד ספורט, גם אם הוא אוהד מכבי ת"א ואנחנו לא. נקודה. סימן קריאה. בחג השני, הבדידות השתלטה עליי והחלטתי לראות טלוויזה. לא תכננתי לראות את המשחק של מכבי ת"א, בברלין, מול איזה אלבה שלא אומרת לי כלום חוץ מזה שפעם הכרתי חתיכה גרמניה לא נורמאלית (זה היה בתקופה היפה שלי…). היא באמת לא בראש מעייניי, אבל יצא שראיתי. אני זוכר שני דברים, האחד שמכבי ניצחה, לא זוכר אפילו כמה והשני שנחקק יותר בזיכרוני הוא שלט של אוהדי הפעול ת"א שנסעו עד ברלין, או היו שם בחג והכיתוב שלו היה: "כאן לא תצנזרו אותנו, שמעון מזרחי תתאבד כבר".

מבלי להיכנס לעובדה ששמעון מזרחי הביא הרבה שמחה במשך שנים רבות לישראל, וכולנו התגודדנו סביב הערוץ הראשון היחיד לראות את מכבי ת"א כדורסל באירופה (נכון, היום היא פחות מייצגת ), גם אם היינו אוהדי קבוצה אחרת בכדורגל נניח (היידה יפו…), העובדה שישראלים נוסעים עד לגרמניה ושם במקום לראות משחק כדורסל, מה שמעניין אותם היא שנאה, שנאה ועוד פעם שנאה.
יש הרבה אוהדי הפועל שנגעלו מהשלט ומההתנהגות של האנשים האלה, אבל המילה קומץ מביאה לי את הקריזה. אם הם קומץ, תעיפו אותם לכל הרוחות. ולאלה שכתבו את השלט, רק לאלה, חשבתי בתחילה לברור את המילים, אבל יש לי רק שתי מילים להגיד לכם: "תתאבדו כבר".

נמאסתם כבר 2
כתבתי פה כבר כמה פעמים על אוהדי אשדוד שמעודדים את הקהל של היריבה. כבר הבהרתי שאני לא אוהד אשדוד (היידה בי, היידה בו, היידה מכבי יפו…) או ממקורבי ג'קי בן זקן. זה כבר ידוע לרוב הקוראים הנאמנים של הטור שלי. אבל זה בלתי אפשרי לראות משחק (ראיתי בטלוויזיה) ולשמוע במשך 90 דקות אנשים שמגיעים למשחק רק בכדי לקלל ולקלל ולקלל ועוד קצת לעודד את אוהדי הקבוצה היריבה.
אפילו פרשן המשחק (בעיניי הפרשן הטוב ביותר) אייל לחמן, כבר לא יכול היה לשמוע זאת יותר והתייחס לכך, שלא יעלה על הדעת שככה יתנהגו אוהדים. נמאס ולא נעים לשמוע את זה.
אבל "אאורקה מצאתי" (תעשו גוגל, על מילה אאורקה או ארכימדס, מילה שמבטאת הברקה בקיצור…), אולי אם אתם רוצים את הפועל או עירוני אשדוד (הקהל צעק עירוניה), תעשו טובה, פשוט תשבו בבית, אחלה מחאה בעיניי.

אבל הרי כמו אוהדי מכבי ת"א מהקטע הקודם, אתם לא בדיוק רוצים את עירוניה, או הפועל אשדוד, הרי 15 שנים זה היה בסדר וכולם לבשו את הצבע הנכון והתגאו שהם אוהדי מ.ס אשדוד. עכשיו הכל פתאום לא בסדר. גם אתם מונעים משנאה ואם יש טלוויזיה אז עוד יותר טוב. הסוף די ברור, יש פה לחץ עצום על קבוצה, שלא ניצחה כבר זמן רב מידי, הורדת נקודות (יחזירו או לא?) וחלק מקהל עוין. הכל יחד זה "פצצה מתקתקת" שאם אכן תתפוצץ, כולם יפסידו, אבל כולם. הקבוצה תרד, לכם לא תהיה קבוצה (ובליגה לאומית אין טלוויזיה וחשיפה ולא תעניינו אף אחד) והכי חשוב… העיר אשדוד תפסיד.
תחשבו על זה

רגע, רגע, עוד דבר קטן שלא קשור, "היידה בי, היידה בו, היידה מכבי יפו".. לא הפועל עכו, כמו ששרתם בשידור. זה כבר השיר שלנו של אוהדי יפו.. ומבחינתי זה כבר חילול הקודש…

irini

איך לא נמאס להם?
אם אני שחקן מכבי נתניה, אני אוסף את כל חבריי לקבוצה , שוכר עורך דין ותובע את הרשות לבקרה תקציבית. לא נכנס לשמות ועניינים. הדבר פשוט ביותר, הרשות הזו, שמקבלת לא מעט כסף מההתאחדות נדמה לי, הוקמה בכדי לדאוג לשכרם של השחקנים. נלקחות ערבויות בכדי שהשכר ישולם.

לא יודע איך נוצר מצב שהשחקנים בנתניה לא מקבלים שכר מספר חודשים, והם עוד משחקים (כל הכבוד לכם, לא ששביתה הייתה מביאה לכם את הכסף, כי הרי אתם לא גוף ציבורי ולא יכולים להשבית רכבת, או נמל או בתי ספר, אז לצערכם את מי אתם מעניינים…).

הייתי רוצה לראות את עובדי הרשות לבקרה תקציבית לא מקבלים שכר במשך חודש. לא יותר, חודש אחד. נראה לכם היו עובדים? מחר בלילה היו עובדים. אם הרשות הוקמה בכדי לדאוג לזה, ולא ביצעה את תפקידה, והערבויות שלקחה ממי שניהל/מנהל/ינהל, אנא עארף, את נתניה לא שוות כלום, או לא השתמשו בערבויות הללו, אז צריך להחליף את הרשות. נקודה.
תראו לכם שאתם מתחייבים לבית, לגן ילדים למכולת, לא יודע למי. אתם עובדים כמו חמורים (סליחה על ההשוואה, אבל אני בעצבים) ולא מקבלים שכר. זה באמת יעניין את הבנק? את הגננת ? את בעל המכולת? הלו, יש שם בעלי משפחה, ילדים קטנים. כמה מריבות יש להם בוודאי בבית, וגם אם אין להם התחייבויות, הם עבדו? אז שלמו להם. קוראים לזה שכר עבודה.

אבל בבופה בהתאחדות, זה בטח לא מפריע, בין בורקס לפחזנית. ההתאחדות חייבת הייתה להעיף בטיל את הרשות שלא עושה את עבודתה או במילים אחרות… לא לשלם גם להם. רק אז הם יבינו מה עובר על שחקני נתניה.

וחכם סידי אומר: המילה, אם יצאה מהפה, היא כבר לא שלכם….

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך