נטו תינוקות: תוכנית כחלון להוזלת מוצרי תינוקות

התכנית החדשה של שר האוצר כחלון נחשפת הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות, ומביאה איתה בשורה אדירה להורים החדשים וגם לאלה שלא
היסטוריה: נחתם הסכם הגג - נתניהו: "תרכשו פה דירה"
״בית החולים באשדוד הטוב במזרח התיכון״. כחלון.

"נטו תינוקות" – כך נקראת התוכנית החדשה שר האוצר משה כחלון, שצפויה להוזיל את עלות גידול הקטנים. במסגרת התכנית יבוטל כליל המכס על שורת מוצרים לתינוקות. במשרד האוצר מצפים שהתוכנית החדשה תחסוך להורים בשנה מאות שקלים ויותר על תינוק אחד, ולאורך זמן גם אלפי שקלים, כאשר למשפחה יוולדו תינוקות נוספים, זאת למרות שהרכב המוצרים של התכנית קצת בעייתי.

גם אם אין לכם תינוקות ואתם מרכיבים משקפיים תזכו בהנחה. באוצר הוחלט לבטל גם את המכס בשיעור 12% על משקפיים ומסגרות משקפיים. עלות הביטול השנתית של המכס לקופת המדינה תגיע לכ־18 מיליון שקל. הביטול יחסוך סכומי כסף גדולים למאות אלפי ישראלים מרכיבי משקפיים.

תכנית "נטו תינוקות" באה להשלים את תכנית הדגל של שר האוצר משה כחלון, "נטו משפחה", ולסייע עוד להורים בגידול ילדיהם. בשנה האחרונה בוטלו ביוזמת שר האוצר גם המכסים בשיעור 12% על יבוא נעליים, וכמו כן בוטלו כליל המכסים על יבוא מכשירי טלפון סלולריים.

על פי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', בוטלו כליל המכסים האלה:

• מכס בשיעור של 12% על מוצצים מגומי סיליקון ופיות לבקבוקי הזנה. העלות השנתית לקופת המדינה מביטול המכסים האלה תגיע ל־10 מיליון שקל.

• מכס בשיעור של 12% על בקבוקים לתינוקות, בעלות של יותר מ־4.5 מיליון שקל בשנה לקופת המדינה.

• מכס בשיעור של 6% על ייבוא מנשאים לתינוקות, בעלות של 4.6 מיליון שקל בשנה לקופת המדינה.

• מכס בשיעור של 12% לכיסאות אוכל לתינוקות, בעלות של קרוב למיליון שקל בשנה לקופת המדינה.

• מכס בשיעור של 12% על הליכונים לתינוקות, בעלות של כ־2 מיליון שקל בשנה לקופת המדינה.

• מכס בשיעור של 12% על נדנדות לתינוקות, בעלות של 4 מיליון שקל בשנה לקופת המדינה.

גורמים במשרד האוצר הסבירו אמש כי הורדת המכסים צפויה להביא לירידת מחירים של מוצרים אלה לצרכנים בשיעור דומה. מחוץ לתוכנית נותרו הפעם החיתולים — וזאת משום שביטול המכסים עליהם יביא להוצאה של מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה.

במשרד האוצר הבטיחו לעקוב אחר המחירים בשטח ולוודא כי ההוזלה אכן מגיעה לצרכנים. ההערכה היא שבשל תחרות בין החנויות המוכרות אביזרי תינוקות — ההוזלה תגיע כולה אל הצרכן, כפי שקרה במכירת הטלפונים הסלולריים.

שר האוצר משה כחלון אמר באחרונה כי מטרתו היא להוזיל ככל האפשר מוצרים המקשים על השכבות החלשות ועל זוגות צעירים. "זה מתחיל בתוכנית 'מחיר למשתכן' ומסתיים במוצץ לתינוק", אמרו אתמול במשרד האוצר. כבר בימים הקרובים צפוי השר לחתום על שורת הצווים להפחתת המכסים והם ייכנסו לתוקף באופן מיידי.

התוכנית מצטרפת להקלות על הורים לילדים ותינוקות שעליה הכריז כחלון באפריל השנה, ובמסגרתה סובסדו הצהרונים בתכנית שעדיין נתונה במחלוקת, ניתנה תוספת משמעותית של נקודות זיכוי ממס להורים עובדים, נוספו מענקי מס הכנסה שלילי למשתכרים שכר נמוך והופחתו המכסים על נעליים ובגדי ילדים.

השר וצוותו מעריכים שתוכנית "נטו תינוקות" תקל על הורים לתינוק אחד במאות שקלים בשנה, ובמשפחות שבהן ישנם יותר תינוקות — אף באלפי שקלים בשנה, למרות שיש לציין כי כל המוצרים שייזכו להנחה(מלבד המוצצים והבקבוקים שמחירם לא גבוה) אינם מוצרים שנרכשים כמה פעמים ולעתים משמשים כמה ילדים כך שהחיסכון ברובו יהיה שולי ולא יעמוד בציפיות של כחלון וצוותו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך