שיפור הדימוי העצמי שלנו ושל ילדינו

דימוי עצמי הוא האופן שבו אנחנו מעריכים את עצמנו, מה אנחנו חושבים על עצמנו, על ההופעה החיצונית שלנו, על מעמדנו המשפחתי והחברתי. הדימוי העצמי שלנו מתפתח מרגע לידתנו ועד לבגרות, כשבמהלך השנים מתבססת תחושת עצמי מגובשת ואחידה. הדימוי העצמי הוא גם הדרך בה אנחנו רואים את עצמנו, לחיוב או לשלילה. דימוי עצמי גבוה מוביל לביטחון עצמי, ליכולת להשתמש בכוחות, להשיג מטרות, להצליח ולהיות מרוצים
כותבת באשדוד אונליין

כולם רוצים דימוי עצמי גבוה, הורים וילדים כאחד. הדימוי העצמי אינו דבר קבוע ומוחלט. הוא יכול לעלות ולרדת בהתאם לדברים שקורים לנו בחיים. הצלחות מעלות את הדימוי העצמי וכישלונות מורידים אותו. תגובות הסביבה מאוד חשובות, כלומר פידבק חיובי וחיזוקים מעלים את הדימוי העצמי, ביקורת ואכזבה מורידים אותו. אנחנו שופטים את עצמנו ואת הישגינו כטובים או רעים בהשוואה לאחרים. האתגר של ההורים ושל הילדים למצוא את הקריטריונים ודמויות ההשוואה, שידרבנו לשיפור ולהתקדמות בחיים ולא יפגעו בדימוי העצמי תוך כדי כך. למשל, אתה יכול להשוות את עצמך למישהו מעט יותר טוב ממך, לרצות להיות כמוהו, להציב לעצמך אתגר ולהתאמץ להגיע אליו, ובו בזמן חשוב שלא תרד על עצמך אם לא תצליח כמוהו. זה ההבדל הדק בין השוואה מדרבנת שמחזקת את הדימוי להשוואה מייאשת שפוגעת בו.

אפשר לדרבן ילד להיות יותר אחראי בבית ולהשוות אותו למישהו אחראי ממנו, למשל אחיו. בו בזמן צריך לבדוק מה מקשה על הילד להיות אחראי, מה יעזור לו להשתפר ומה מידת האחריות האפשרית לו שאליה שואפים. יש לעזור לילד להשתפר, בכך שניתן לו את האפשרות להרגיש טוב עם עצמו, ולא מתוך תחושת אשמה שהוא מאכזב ומרגיז את ההורים. יש אפשרות לטפל בשיפור הדימוי העצמי של כול אחד על ידי ייעוץ/טיפול נכון, בכך שקודם נכיר את נפשו של המטופל לעומק ולרוחב, לנסות להבין את הסיבות שאינן מאפשרות לו להתפתח, ואז נוכל להתקדם בתהליך על מנת לחזק את הדימוי העצמי.

במהלך הייעוץ נלמד איך להתגבר על חוסר הביטחון העצמי ועל הביישנות שחוסמים את האדם לממש את מלוא הפוטנציאל שלו, לבדוק מה חוסם אותו מלבטא את עצמו ולהיות אותו אדם כפי שהיה רוצה להיות, אדם בטוח בעצמו, אדם היודע להקרין את אותו ביטחון רצוי לסביבה, אדם חף מביישנות ומחוסר בטחון עצמי. בואו להתגבר על אותה אמונה שגויה שליוותה ובלמה אותך לאורך כל החיים. זה בהחלט יכול לסייע לאדם מבוגר או ילד לשפר את איכות חייו, בכך שנלמד אותו להעריך את עצמו מחדש. אשמח לסייע לך בתהליך זה של חיזוק הדימוי העצמי, שיניב גם שיפור באיכות החיים שלך או של ילדך.

בסדנא הוליסטית ייחודית המשלבת נומרולוגיה, אסטרולוגיה, האותיות בשם האדם ושיטת NLP, תוכלי לרכוש כלים שיעזרו בהבנת יכולותייך, שיפור ביטחון עצמי וקידום להצלחה, וכל זה על מנת להמשיך את חייך ברוגע ולהטמיע בך את השינוי המיוחל.
סדנא בת 10 מפגשים תיפתח בתאריך 23.10.2017

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך