טלנבולה אשדודית: א' בת ה-12 חזרה הביתה לאחר ששהתה שנה במוסד ממשלתי

לאחר מאבק משפטי ממושך, ובזכות התערבות ישירה של אגף הרווחה בעיריית אשדוד, א' בת ה-12 חזרה הביתה עם פתיחת שנת הלימודים, לאחר ששהתה במשך שנה במוסד ממשלתי בצו בית משפט. האם הנרגשת: "לכולם נראה טבעי ילדים בבית צועקים, רבים או צוחקים, אבל לא מבינים כפי שאני הבנתי עד כמה זה חסר, עד שהילדה פשוט נלקחה ממני יום אחד"
טלנבולה אשדודית: א' בת ה-12 חזרה הביתה לאחר ששהתה שנה במוסד ממשלתי

מרבית ההורים חשו לאחרונה התרגשות ילדיהם עם חזרתם למסגרת הלימודים, שמחה והתרגשות שאפפה גם את ההורים שיוכלו לשוב לשגרת העבודה. שמחה זו לא הייתה מנת חלקה של א' (השם שמור במערכת), ילדה מקסימה אשר המתינה לתשובה מבית המשפט, שיאשר לה לחזור חזרה לחיק משפחתה האוהבת והתומכת באשדוד, אחרי שמעל לשנה שהתה מחוץ לביתה בצו בית משפט.

הסיפור החל לפני כשנה וחצי, בהליך גירושין קשה שהתנהל בעיר אחרת, בעקבותיו הכריז בית המשפט על א' ואחותה ג' כבנות נזקקות, תוך שאת הילדה א' הוציא מחזקת ההורים והעביר לטיפול מוסדות מטעם הרווחה. בעצם, בית המשפט אמר בזה שההורים כבר אינם האפוטרופוסים הטבעיים של הילדה, ולהם נקבעים הסדרים מתי יוכלו לפגוש את הבת שלהם, כשהיא נמצאת כל אותה עת תחת השגחה של גורמים אחרים. את אחותה ג', בית המשפט הותיר בחזקת ההורים עם פיקוח צמוד של הרווחה. א' אובחנה בעבר כילדה עם קשיים חברתיים ואמה השקיעה רבות בגידולה ובטיפול בכל שלל הבעיות שצצו בעקבות מצבה של א', דאגה לה לטיפולים משלימים על מנת לקדמה ולגדלה באופן הטוב ביותר, ולבה נשבר עת לא רק הוציאו את בתה מביתה, אלא אף במוסד אליו א' נשלחה, לא יכלו לספק לה הטיפולים אותם היא צריכה.

בצר לה, פנתה אמא של א' לעורכת הדין לורה מישוק גרוסמן, קודם כל ביקשה מבית המשפט להעביר את הטיפול בא' ללשכת הרווחה באשדוד, ובנוסף ביקשה כי בית המשפט יורה על שינוי דרכי הטיפול בא' באופן שישיב אותה לבית אמה וישיב לאמה את האפוטרופסות על א' וזאת בהשגחת הרווחה, בדיוק כפי שנעשה עם אחותה ג', עד בירור מלא של הדברים.

עו"ד מישוק גרוסמן הסבירה בבקשה לבית המשפט לנוער כי נעשה טעות בכל הנוגע לקטינה א' ונימקה מדוע לא היה צריך להוציאה מהבית. לאור הבקשה זומנה האמא עם שתי בנותיה לדיון והיכרות בלשכת הרווחה באשדוד, ולאחר דין ודברים גם הרווחה הייתה בדעה אחת עם עו"ד מישוק גרוסמן, כי יש להשיב את א' חזרה לחיק אמה, לגור ביחד עם אחותה ולהמשיך את החיים ככל משפחה. בהתאם לכך, גם אתי סימונה מטעם מחלקת הרווחה באשדוד, הגישה בקשה לבית המשפט לשנות את דרכי הטיפול שנקבעו באופן שישיב את הקטינה א' לחיק משפחתה האוהבת והתומכת. ההפתעה הפעם הגיעה דווקא מבית המשפט שהתנגד להחזיר את א' לביתה.

הסיפור העצוב יכול היה להסתיים בהמשך פרידה ממושכת נוספת של הקטינה ממשפחתה, אלא שבזמן שכל הצדדים ממתינים לערעור שהוגש על ידי עו"ד מישוק גרוסמן, הוגשה בקשה נוספת מטעם הרווחה לבית המשפט כי יסור מהתנגדותו ובעקבותיה, ויום אחד בטרם חזרה למסגרות הלימודים, התבשרה הקטינה א' ואמה, שבית המשפט לנוער אינו ממשיך את הצו, מה שאומר שא' קיבלה התרגשות כפולה.

עו"ד מישוק סיפרה כי מעבר להתרגשות בהשבת ילדה לחיק הוריה, ומעצם חזרתה של הקטינה לביתה, שם יכולה להרגיש כחוף המבטחים שלה, ריגש אותה מאוד התמיכה של מחלקת הרווחה באשדוד והרגישות אותה גילו במקרה זה, באופן הראוי לשבח. אמא של הקטינה א' ביקשה מהמערכת בדמעות להודות לאתי סימונה על האמון והתמיכה באופן שהחזיר את הבת שלה הביתה. האמא מוסיפה כי "לכולם נראה טבעי ילדים בבית צועקים, רבים או צוחקים, אבל לא מבינים כפי שאני הבנתי עד כמה זה חסר, עד שהילדה פשוט נלקחה ממני יום אחד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך