גן ילדים ללא שמירה בצמוד לאתרי בניה

הורים מודאגים מגן הילדים "הרדוף" שברובע סיטי פנו בדחיפות לאגף הביטחון של העירייה, לאחר שגילו כי הוחלט לא להציב השנה שומר. הציטוט בכותרת שייך לאחת האמהות, אם לילדה בת 5. בעירייה הבהירו להם שמורידים את תקן השומר משנה שעברה, זאת מאחר והוחלט כי רק על אשכול גנים בו 100 ילדים ומעלה יוצב שומר, האם המודאגת: "50 מטרים מהגן נמצא אתר בנייה עם עובדים זרים וערבים, והשער בבוקר פתוח לרווחה. מי ישמור על ביטחון הילדים שלנו?"
גן ילדים ללא שמירה בצמוד לאתרי בניה

בסיפור הזה לא משנה מי צודק ומי לא, השורה התחתונה היא החשובה. שני גני ילדים צמודים ברובע הסיטי, בהם 70 ילדים בגילאי 4-5, נמצאים ללא שמירה, השער פתוח לרווחה בבוקר וכל מי שרוצה יכול להיכנס באין מפריע ולפגוע בילדים.

הורים מגן "הרדוף", שנמצא ברובע סיטי, נדהמו לגלות כי השנה אין שומר בכניסה לגן כפי שהיה בשנה שעברה. השומר שנכח שם שמר על שני גנים צמודים שבהם 70 ילדים בגילאי 4-5. ההורים פנו לאגף הביטחון של עיריית אשדוד ונאמר להם לדבריהם כי הוחלט השנה ששמירה תהיה רק באשכול גנים שבהם 100 ילדים ומעלה, לכן הוחלט שלא יהיה שומר.

ההורים, שהגיעו בבוקר להביא את הילדים, גם גילו כי השער פתוח לרווחה, בכדי לאפשר להורים להיכנס וכך יכול להיכנס כל מי שרק רוצה. א' (השם שמור במערכת), אם לאחת הבנות (בת 5), שהסכימה להתראיין, סיפרה כי הדאגה של ההורים היא רבה: "50 מטרים ממול לגן יש אתר בנייה בו ערבים ועובדים זרים וכל אחד מהם יכול להיכנס ולעשות רצונו".

א' מוסיפה: "פנינו לאגף הביטחון בעירייה ונאמר לנו כי הגן בטוח. יש לחצן מצוקה לגננת, תיק עזרה ראשונה וניידת שמפטרלת. מה שמפריע לנו זה ממש ממול לגן, מרחק כמה צעדים באתר בנייה, יש ערבים ועובדים זרים. הסיפור הזה לא ייגמר בטוב. יכול להיכנס ערבי או עובד זר ולשחוט את הילדים. מה ימנע ממנו לעשות את זה. לחצן המצוקה של הגננת? הגן נמצא במקום מרכזי על כביש ראשי, זה יכול להיות גם פדופיל או אלוהים יודע מי".

ההורים מתארגנים ורוצים למצוא פיתרון מאחר וכך לא ניתן מבחינתם להמשיך. א': "אנחנו שמים את הילדים שלנו, הדבר הכי יקר לנו בגן. משעה 7.35 הגן פתוח לרווחה עד שמונה וחצי. אח"כ זה כבר בהחלטת הגננת. השער יכול להישאר עד רבע לתשע או עשרים לתשע ואז מי שרוצה צועד פשוט פנימה. כמי שגרה בשכונה הזו 3 שנים ומי שיוצאת לעבודה בשש רבע, אני רואה את העובדים באתר מגיעים בשש ורבע ועוזבים אותו כשמחשיך. זה אומר שכל הזמן שהילדים שלנו בגן, אף אחד לא שומר עליהם".

הבעיה קיימת גם אחר הצהריים בצהרונים. אז גם כשהיה שומר הוא הלך בשעה שתיים, וכך ילדי הצהרונים חשופים לחלוטין.

א' מספרת כי "פנינו לעירייה מספר הורים, שם נמסר לנו כאמור כי הוחלט להוריד את השומר ולהציב אחד כזה רק במקומות של מעל 100 ילדים, והוסיפו כי אולי תעשה חשיבה מחודשת בנושא". בזה ההורים מבחינתם לא יכולים להתלות לדבריהם.

א': "ההורים מתכוונים להפיץ את זה לכל מקום אפשרי. נעשה עצומה, כולנו נחתום ונפיץ. אנחנו התושבים משלמים מיסים לעיריית אשדוד כשבמיסים יש 'אגרת שמירה'. אם אני לא אשלם את האגרה אקבל קנסות. אני כמו אזרחית טובה, משלמת מיסים ואגרה ולא מקבלת את זה. איפה? בנקודה הכי כואבת, בביטחון של הילדים שלנו. מה מחכים לאסון?".

מעיריית אשדוד טרם נמסר בתגובה: "אבטחה בגני הילדים באשדוד נעשית בהתאם לתבחיני משטרת ישראל ולתקנים שהיא קבעה כאתרים הדורשים אבטחה, ובהתאם לחוזר מנכ"ל הקובע כי אין אבטחה צמודה בגני ילדים, למעט אלו שקבעה המשטרה על פי שיקוליה. יחד עם זאת אגף הביטחון העירוני בוחן מעת לעת הצבת מאבטחים סטאטיים בגני ילדים בהתאם לצורך. יודגש כי ניידות הביטחון העירוני מסיירות באופן קבוע בין מוסדות חינוך, בשעות הפעילות החינוכית משעה 07:00 ועד שעה 15:00, וזמינות לתת מענה מיידי לכל קריאה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך