שבוע לאחר הרצח: "המשטרה יודעת מי רצח את ישראל"

בני משפחתו וחבריו של ישראל מלכה (25) טוענים כי זהות הרוצח ידועה למשטרה, ונעשים ניסיונות לאתר אותו. מלכה נרצח בזמן שישב ברכב בצומת בני ברית, ורוכב קטנוע צעיר הגיח מאחור וירה בו שני כדורים שגרמו למותו. מלכה היה מעורב בעבר בשורה של עבירות פליליות חמורות, וסומן כאחד העבריינים הבעייתיים באשקלון, לאחר שהתחתן עם תושבת אשדוד (מאי) ועבר לגור בעיר הנמל, הוא הוריד פרופיל, ובסופו של דבר חוסל בגלל סכסוך סתמי, הרעיה מאי: "אני מאחלת בכל ליבי לסמרטוט, הנרקומן שלקח לנו אותך, שימות בייסורים קשים"
שבוע לאחר הרצח: "המשטרה יודעת מי רצח את ישראל"

ישראל מלכה לא היה רגוע בחודשים האחרונים לחייו. הוא דיבר עם בני משפחתו וחבריו על כך שהעבר הבעייתי רודף אותו, והרגיש שהמוות אורב לו מעבר לפינה. "יש לי הרגשה לא טובה", הוא אמר לא פעם. למרבה הצער, ישראל חזה את מה שיקרה לו, וביום חמישי בערב חוסל בדם קר בלב העיר אשדוד.

מלכה נסע עם חבר קרוב ברכב מאזדה שחור, ובצומת בני ברית-שדרות ירושלים, בזמן שהם עומדים ברמזור אדום, צעיר הגיח רכוב על קטנוע, התקדם ברגל לכיוון הצומת ואז ירה מטווח אפס לכיוונו של מלכה, שישב ליד הנהג. הפגיעה הייתה קטלנית, ומלכה איבד דם רב. חברו נסע לכיוון תחנת מד"א בשדרות אלטלנה, אך עוד לפני הכניסה למד"א, ישראל התמוטט וכוחות ההצלה הגיעו לכביש הראשי. לאחר דקות ארוכות של ניסיונות להציל אותו, רופא קבע את מותו במקום.

לימ"ר לכיש, שהופקד לטפל בתיק הזה, יש כיוון חקירה ברור. מאחר ויש צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה, אנו לא יכולים לפרט על ההתפתחויות בתיק, אולם לעיתון "המגזין" ואתר "אשדוד אונליין" נודע כי יש כיוון חקירה ברור, והמשטרה ככל הנראה יודעת את זהות הרוצח. עד עתה החשוד המרכזי לא אותר.

למרות גילו הצעיר, ישראל מלכה נחשב לאחת הדמויות הפליליות הבולטות באשקלון. הוא היה מעורב בשורה של אירועים פליליים חמורים, והמשטרה שמה עליו יד לא פעם ולא פעמיים בעבירות של סחר בסמים, נשק, אלימות ועבירות רכוש. כבר מגיל צעיר, עוד בהיותו תלמיד תיכון, מלכה נמשך לעולם הפשע, ובלט בזכות אומץ ליבו. "הוא עשה דברים משוגעים לילד בן 18, לא ראה אף אחד ממטר", אומר אחד האנשים שהכיר את מלכה.

לפני כשלוש שנים הכיר את מאי, הבת של פלורה וענונו חדד, וסיפור האהבה ביניהם פרח והתעצם. לאחר כשנה הם התחתנו וישראל העתיק את מגוריו לאשדוד. למאי ילדה בוגרת מנישואים קודמים, ולזוג מלכה נולד תינוק לפני מספר חודשים.

למרות שניסה להוריד פרופיל סביב ההתעסקות בעולם הפשע, העבר רדף אחרי ישראל, ופעם אחר פעם חזר להיות בקשר עם חבריו מהעבר, מה שהוליד בעיות והסתבכויות שונות. ישראל לא היה רגוע בתקופה האחרונה, וכאמור הייתה לו תחושה לא טובה.

פלורה וענונו אמרה לעיתון "המגזין": "ישראל תמיד הרגיש שמשהו הולך להתרחש, העבר רדף אחריו. לצערנו הגדול, הוא כנראה הבין את מה שהולך להתרחש. יש מוסר השכל גדול מאוד לדור הצעיר מהמקרה העצוב שלנו. לא משתלם להתעסק בעולם הפשע, וכמה שתנסה לברוח ממנו, הוא בסוף ירדוף אותך. אני מקווה שצעירים רבים, שלפעמים נשאבים למקומות האסורים האלה, יבינו שהם עושים טעות גדולה".

מאי מלכה, רעייתו של ישראל, מתקשה להתאושש מהטרגדיה שנחתה עליה כרעם ביום בהיר. היא כתבה פוסט כואב במיוחד בדף הפייסבוק שלה: "איך, למה, למה עשית לי את זה? לא רוצה להתמודד בלעדיך, לא רוצה לחיות בלעדיך, בעל שלי. הללי ונחמן צריכים אותך, אני צריכה אותך. לא רוצה, אני משתגעת בלעדיך, די פליז, בבקשה מתחננת, תחזור! לולי הללי אמרה שהיא לא רוצה שאבא ישמור עליה מהשמיים, היא רוצה שישמור עליה כאן למטה. אוף, אני נשברת ישראל, אני לא חזקה כמו שחשבת, אני לא חזקה כמו שתמיד אמרת. אני חלשה, אני נשברת, אני כלום בלעדיך. אתה כל עולמי, איי פעם בעולם הזה לא אהבתי בן אדם כמו שאני אוהבת אותך, אף פעם לא הרגשתי תאהבה הזאת, והיום יש לי פשוט חור גדול בלב, חור שלא ייסגר אף פעם! מכל ליבי ונשמתי אני מאחלת לסמרטוט, הנרקומן שלקח לנו אותך, שימות בייסורים קשים, הוא והילדים שלו, אבל מוות איטי, מוות כואב. זה מה שהלב שלי מאחל לסמרטוט האפס, שהחליט שהוא בחור טוב לקחת חיים של בן אדם. מלאך שלי, שמור עלינו מהשמיים, תן לי כוחות להתמודד, תן לילדים כוחות לגדול בלי אבא, האבא המושלם הזה שאהב כל כך, שלא החסיר כלום, שדאג מכל ליבו ונשמתו קודם לנו ואז לעצמו. חיים שלי, בעלי היקר, אוהבת אותך לנצח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך