צפו: המחדל של קבלן הבנייה שכמעט גרם לפיצוץ בנייני מגורים

נס גדול התרחש לפני יומיים ברח' חטיבת הנגב, יצאנו יחד עם הממצלמה לבדוק מקרוב עד כמה זה היה מסוכן
צפו: המחדל של קבלן הבנייה שכמעט גרם לפיצוץ בנייני מגורים

לפני יומיים דיווחנו לכם כאן באתר 'אשדוד אונליין' על נס גדול שהתרחש ברחוב חטיבת הנגב, לאחר שמשאית עלתה על מצבור גז המוטמן באדמה, וכתוצאה מכך החלה דליפה במקום.

כוחות המשטרה הרבים שהגיעו למקום יחד עם כוחות הכיבוי וההצלה פינו שלושה בנייני מגורים מהאזור מחשש לפיצוץ גדול שיכול להתרחד במקום, בעקבות המשקל הכבד שעלה על מצבור הגז.

על פי הערכות של בעלי מקצוע, משאית ישנה הפולטת חשמל שמן ושאר דברים, על מצבור גז המכיל כמות של מאות קוב גז המשמש כשלושה בניינים, יכלה לגרום לפיצץ אדיר ולאסון כבד שהיה גובה את חייהם של עשרות אנשים.

גם במקרה והצליחו להתגבר על עניין הפיצוץ, מספרים בחברת הגז כי תוספת הסיכון הייתה החשש הגדול מדליפה לעבר בתי המגורים שיכולה לגרום לחנק ומוות מהיר של דיירי הבניין.

במשך כשש שעות ארוכות ומייגעות המתינו עשרות תושבים מחוץ לרחוב בצפייה שהסאגה הממושכת תגיע לסיומה, והם יוכלו לחזור לבתים, אבל החשש הכבד של כוחות הביטחון מפיצוץ אפשרי גרם לתושבים להמתין ורק לקראת השעה תשע וחצי בערב אישרה המשטרה לדיירים בבניין אחד לחזור לבתיהם, ולאחר מס' דקות שאר התושבים חזרו.

הגענו הבוקר לרחוב בו התרחש הנס הגדול, החלטנו לצלם את שארע וכיצד זה נראה היום, וכן לשאול את הדיירים כיצד קרה המחדל הזה.

כשהגענו למקום נדהמנו לגלות ע"י התושבים שהמחדל הגדול נוצר ע"י קבלן בניין קטן מהמגזר הערבי שעושה תוספות בנייה במקום, וככל הנרטה הוא אישר לעצמו לבצע מעבר למשאיות המובילות חומרי בניין דרך חצר הבניינים, "הוא כבר עובד כאן זמן רב, מוסיף ממדי"ם ומרפסות, המשאיות שלו עוברות כאן על בסיס יומי, הוא התקמצן על מנוף ואנחנו אפשרנו לו עד שהגרוע מכל עמד לקרות" אמר לנו דייר בבניין.

"משאיות עמוסות בבטון, חול, קורות עץ ועוד היועוברות כאן מדי יום, ואנחנו ברוב טיפשותנו לא שמנו לב" מספר לנו דייר נוסף בבניין. לבינתיים כוחות המשטרה שפעלו במקום לפני יומיים גידרו את האזור המסוכן, אלא שהקבלן מצא דרך מעבר אחרת להעביר את הסחורות שלו, דרך מסוכנת לא פחות עבור התושבים במקום.

פנינו לקבלן במטרה לקבל את תגובתו, אך הוא בחר להתנער מאיתנו ולנתק את שיחת הטלפון, אך במידה ויבחר להגיב, אנו נפרסם את תגובתו בהקדם.

פנינו למשטרת ישראל במטרה לבדוק האם נפתח הליך כלשהו כלפי הקבלן בטענה לרשלנות, אך מהם טרם התקבלה תגובה על נושא זה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך