השפכים מבתי הזיקוק השפיעו אקולוגית על הים

יותר מ-10 מיליון שקל - חברת פז שילמה את הקנס הגבוה ביותר שהוטל בגין זיהום הסביבה
השפכים מבתי הזיקוק השפיעו אקולוגית על הים

חברת פז האחראית על בית הזיקוק בעיר אשדוד שילמה לפני מספר שבועות קנס עצום בסך 10.6 מיליון שקלים למשרד להגנת הסביבה, כאשר הטענה הייתה הזרמת שפכים מסוכנים לים בהיקף חריג מבתי הזיקוק באשדוד אשר בבעלותה. ע"פ בדיקה קצרה שערכו בעיתון 'הארץ' מתברר כי קנס זה הוא הגבוה ביותר שהוטל בגין עבירות סביבתיות.

המשרד להגנת הסביבה בהנהגתו של השר זאב אלקין ניהל חקירה מעמיקה בענין, כאשר בסופה נקבע כי בית הזיקוק עבר על חוק "מניעת זיהום הים ממקורות יבשתיים". על פי ממצאי החקירה של המשרד הוזרמו מבתי הזיקוק שפכים החורגים מאמות המידה שנקבעו בהיתרים שסיפק המשרד למפעל.

לטענת המשרד להגנת הסביבה הזרמת השפכים החריגה משפיעה על המערכת האקולוגית של הים התיכון, ועלולה לפגוע בבעלי חיים ימיים.

בהחלטת המשרד נקבע שבבתי הזיקוק לא טיפלו כראוי בתקלות שהתגלו במתקני החברה, וכן לא ננקטו כל האמצעים למניעת הזיהום. כמו כן נקבע כי לא עמדו בדרישות הניטור שהעמיד המשרד, ולא התקבל דיווח מידי על התקלה.

אי לכך הוחלט לקנוס את החברה בסכום של כ- 10 מיליון שקלים, כאשר הקנס הגבוה ביותר שהוטל עד כה מטעם המשרד להגנת הסביבה עמד על 7.6 מיליון שקלים – קנס שהוטל על חברת תנובה לפני חמש שנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך