תזמורת הנוער של קונסרבטוריון אשדוד "כבשה" את רוסיה

אפילו מנצח התזמורת הנשיאותית של פוטין התלהב. תזמורת הנוער "לכלי מתכת" של קונסרבטוריון אקדמא של אשדוד, זכה במקום הראשון בתחרות שנערכה בכיכר האדומה, מבין תזמורות מכל העולם. בסיום הם קיבלו הזמנה לשנה הבאה, הם ניגנו בתחרות את "ירושלים של זהב" וגרפו מחמאות
תזמורת הנוער של קונסרבטוריון אשדוד "כבשה" את רוסיה

כיבוש הכיכר האדומה. זה מה שעשו נגני תזמורת "כלי המתכת" ("בראס") של קונסרבטוריון אקדמא אשדוד, בשבוע שעבר ברוסיה. תזמורת הנוער השתתפה בתחרות בינלאומית, אליה הגיעו תזמורות מכל העולם וזכו במקום הראשון. לא היה אחד שלא התרגש והגיע לשבח את הנגנים הצעירים.

אחד מהם היה המנצח הראשי של "התזמורת הנשיאותית" של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ייבגני מיקיטן. מיקיטין הגיע אל מנצח התזמורת הישראלית זוריק אקשטיין, ואמר לו כי הם ראויים למקום הראשון המכובד, וכי נהנה לשמוע אותם מנגנים ברמה מאוד גבוהה. בעקבות הניצחון בבכורה, זומנה התזמורת גם בשנה הבאה. מי יודע, אולי עוד יגיעו לנגן בפני פוטין עצמו…

התחרות הייתה חלק מ"פסטיבל תזמורות צבאיות בינלאומיות ברוסיה". בתוך תחרות זו נערכה תחרות לתזמורות נוער. התזמורות ניגנו בכיכר האדומה הידועה של מוסקבה, ורק המקום עצמו גרם לחלק מהנגנים הצעירים להתרגשות רבה. היא נמשכה כשבוע ובמהלכה ניגנו הנערים והנערות מול אלפי צופים.

זוריק אקשטיין מספר: "הם היו מקסימים עם יכולות גבוהות. לפי דעתי הם היו ללא ספק הכי מבריקים בתחרות. הם ניגנו את 'ירושלים של זהב' בכיכר האדומה וזו משמעות מאוד גדולה. תזמורת מישראל מאשדוד, מנגנת את השיר המסמל את ירושלים ברוסיה ובכיכר האדומה".
המדובר בתזמורת של כלי מתכת המורכבת מנערים ונערות בגילאי 12 עד 17. סה"כ היו כ-19 נגנים במשלחת. כלי מתכת היא תזמורת של כלי נשיפה ממתכת. היו מיונים לפני כן. המארגנים ברוסיה מקפידים מאוד שיגיעו רק הרכבים מהשורה הראשונה. תזמורות מכל העולם, שביקשו להשתתף בתחרות הנחשבתד, שלחו את הדיסקים שלהם. הרכבים בודדים התקבלו מכל העולם, ומישראל התקבלה רק תזמורת הנוער של קונסרבטוריון של אשדוד.

יאנינה קודליק, מנהלת הקונסרבטוריון, הייתה גאה מאוד בנערים ובזוריק: "אני חושבת שזה פשוט דבר גדול ופנטסטי. מדובר ברמה בינלאומית, הם הופיעו והתחרו מול הרכבים ידועים ונחשבים. זה עוד היה בכיכר האדומה. היה מיון גדול לפני ואנחנו היחידים מהארץ. זו הכרה בינלאומית גדולה מאוד העובדה שהם זכו במקום הראשון. הילדים חזרו מרוצים ומלאי חוויות. כולנו מחכים כבר לשנה הבאה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך