נחנך 'הבור' שישמש את כוחות הביטחון בשגרה ובחירום

אתמול, חנכה עיריית אשדוד את מרכז ההפעלה המתקדם ביותר ברשויות המקומיות בישראל. המרכז המחודש והמשודרג נותן מענה לאתגרי החירום ולניהול השוטף של מערך הביטחון העירוני
נחנך 'הבור' שישמש את כוחות הביטחון בשגרה ובחירום

טקס חנוכת מרכז ההפעלה המחודש של עיריית אשדוד עמד בסימן חגי תשרי וסמלי ההתחדשות והתקווה המאפיינים תחילתה של שנה חדשה. היה זה אקורד סיום מוצלח לשנה אינטנסיבית של עבודות שיפוץ ושדרוג, עליה הופקדו עובדי אגף הביטחון בראשות אריה איטח, סגנו גבי עייש ומנהל מחלקת חירום סמי אביר. המרכז החדש מציג את הדבר הבא בתפיסת ההפעלה המודרנית ובהטמעת מיטב הטכנולוגיות שיסייעו בניהול מערך הביטחון העירוני, הן בשגרה ובעיקר בעתות חירום ובהתמודדות עם אתגרים מורכבים שפוקדים עיר גדולה.
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי היה מאושר במיוחד לחנוך את המרכז החדש אשר מגשים את חזון העיר החכמה גם במישור הביטחוני. ד"ר לסרי, שהתכבד בגזירת הסרט המסורתית, אמר כי המרכז החדש הוא ביטוי להשקעות שעושה העיר כדי להעניק את השירות המיטבי לציבור בתחום הביטחון האישי, ושיבח את איטח וצוותו על המיזם המדהים שיסייע לכל מערך מל"ח בעבודתו.

אל"מ יוסי כהן, מפקד המחוז החדש של פקע"ר, התכבד בקביעת מזוזה וציין את המרכז החדש כמי שמציע התמודדות יעילה עם תרחישי חירום ברמה הכי קיצונית. "אשדוד היא מודל עבורנו והיא דוגמה לרשות שלקחה את נושא החירום בצורה הכי רצינית וב-2018 אשדוד תשמש פיילוט למודל תפעולי אותו נלמד וניישם ברשויות אחרות" אמר.
בטקס נכחו נציגי רח"ל (רשות החירום הלאומי) ופקע"ר (פיקוד העורף), חברי ועדת מל"ח וראשי כל המכלולים, עובדי עירייה העומדים בקשר עם אגף הביטחון, נציגי המשטרה, מד"א וכב"ה ואנשי הביטחון העירוני. אריה איטח, מנהל אגף הביטחון וקב"ט העיר הודה לכל מי שסייע בבניית המרכז החדש והתאמתו לעידן המודרני ולמשימות המונחות לפתחה של עיר גדולה ומורכבת כמו אשדוד. הוא הודה בחום לראש העיר על ההחלטה לחדש את המרכז ולשדרגו לרמה הגבוהה ביותר. איטח גילה כי מנכ"ל העירייה אמר לו כבר בתחילת הדרך "אריה, אל תחשבו כסף. תחשבו מבצעית" וכך נהג לאורך כל העבודה. "אנחנו לקחנו את זה הכי רחוק שיכולנו ואנו מציגים היום את האמירה האחרונה בתחום מרכזי ההפעלה, עם מיטב הטכנולוגיות השליטה והבקרה" אמר. הוא הודה אישית לאדריכל גיל מינסטר שתכנן וליווה את הפרויקט עד סופו ועד לתוצאה המדהימה, ולחברת איבריקה האחראית על הביצוע המושלם.
ביצוע העבודות ושדרוגו של מרכז ההפעלה התאפשרו בזכות שיתוף הפעולה ההדוק בין רח"ל לעיריית אשדוד והרצון להציג מרכז חדיש העומד בכל הפרמטרים של מרכז מודרני עם מיטב הטכנולוגיות. במרכז הוטמעו למעשה כל הידע העדכני בנושא שליטה ובקרה, טכנולוגיות מעקב ופיקוח, שליטה עירונית באמצעות מצלמות, קיר מסכים דיגיטלי, חיבור אינטרנטי לתוכנות תקשורת ומידע, פיקוח על מערך הצופרים, קשר ישיר עם כל ניידות השטח וגורמי ביטחון הנמצאים בזירות אירוע… ועוד.

איטח ציין כי עלות העבודות הסתכמו בכ-2.2 מיליון ₪, תקצוב משותף של רח"ל ועיריית אשדוד, וסיוע צמוד של גזבר העירייה וחשבת האגף אשר ליוו וסייעו תקציבית בכל מקום שהתאפשר. כמו כן הודה לכל אנשי הביטחון שלרגע לא פסקו מהתפקוד השוטף תוך שהם מלווים את הפרויקט המורכב הזה. "מדובר בחמ"ל (חדר מלחמה) ברמה גבוהה מאוד עם מיטב הטכנולוגיה שיכולה להפעיל מערך שליטה ובקרה בצורה אופטימלית ויעילה" אמר ואיחל שתהיה לכולנו שנה טובה ובטוחה תוך תפילה שלא נצטרך להידרש למבחני מלחמה וחירום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך