"מבחינתי הסוד הוא החיבור בין השחקנים"

מכבי אשדוד/באר טוביה הציגה את המאמן החדש שלה, בראד גרינברג, 63. גרינברג: "לא עזבתי בית חם בג'ורג'יה סתם. באתי לאתגר כי אני אוהב לאמן כדורסל". וכן הוא חושב שהגיע הזמן שילמד עברית בעונה השלישית שלו בישראל,
"מבחינתי הסוד הוא החיבור בין השחקנים"

"אני בן 63 ואני לא עזבתי את הבית שלי הבית הנעים שלי בג'ורג'יה בסתם. עזבתי כדי לבוא לאשדוד לאתגר הזה כי אני אוהב כדורסל".

כך אמר בראד גרינברג מאמנה היהודי אמריקאי החדש של מכבי אשדוד באר טוביה, בהצגתו הרשמית בפני העיתונאים. האמת אי אפשר היה שלא להתאהב באיש. איש כדורסל, שמדבר כדורסל ורוצה להצליח ומבדר "דוגרי". וכן הוא חושב שהגיע הזמן ללמוד עברית בעונתו השלישית בארץ, לאחר הפועל ירושלים ומכבי חיפה איתה זכה באליפות.

גרינברג: "אני נרגש להיות פה. ערכנו כבר חמישה אימונים, לחזור לישראל עבורי זה מרגש, אני אוהב אתגרים וזה אתגר. לנסות ולהחיות מחדש את מכבי אשדוד. היו פה כמה שנים מבלי להיות בפלייאוף העליון, אני לא חושש להגיד מה המטרות שלנו – להיות בפלייאוף העליון".

גרינברג מגיע בפעם השלישית לארץ: "היו לי שתי עונות נפלאות בעבר בחיפה ובירושלים, אני זוכר אותן בחיבה, אני מקווה שבעוד תשעה חודשים אסתכל אחורה על העונה הזאת גם כהצלחה. אין לנו עדיין סגל מלא צריכים להגיע השחקנים שלנו כולם. לכן קשה לדעת איפה אנחנו עומדים ביחס לקבוצות אחרות. אנחנו מצפים שג'רארד לי יגיע בסוף השבוע. אלכס צ'וברביץ' עוד לא התאמן בגלל פציעה וטראוויס אמור להגיע. אח כך נדע מה מצבנו".

גרינברג גילה כי אמר לשחקנים שלו לפני אחד האימונים: "אני בן 63 ואם אני עוזב את הבית הנעים שלי בוירג'יניה כדי לבוא לפה זה כי אני אוהב כדורסל" הוא הוסיף כי  בכל קבוצה שאימנתי ניסיתי שהקבוצה תעריך ארבעה דברים:
1. שיבינו שהם צריכים להיות תחרותיים בטירוף
2. שיבינו שהם חייבים להיות מחוייבים להגנה
3. להיות מחוייבים למסירה הנוספת בהתקפה, להפוך את המשחק ליפה
4. להתחבר".

מבחינתו הסוד של קבוצות אלופות זה שהקבוצה מתחברת, שיש רגש של אחריות לעזור אחד לשני. גרינברג: "השחקנים לא חייבים לאהוב אחד את השני מחוץ למגרש, אבל על המגרש להיות מחוברים, ככה מנצחים. ארבעת הדברים הללו חשובים עבורי יותר מלעבוד על מהלכים מסיימים או טקטיקה מתוחכמת. אם יש לך את ארבעת הדברים האלה השאר קל, אם אין לך אותם, אתה בבעיה".

הוא לא מכין תירוצים בגלל התקציב הנמוך יחסית של אשדוד יחסית לקבוצות אחרות: "הלחץ פה ובחיפה ובירושלים הוא זהה מבחינתי. לחץ הוא משהו פנימי עבורי. אני אוהב לאמן. אני לא מאבד שעות שינה בגלל הלחץ, לא מעניין אותי אם אוהבים אותי או לא. אני בטוח בעצמי ובמי שאני כמאמן. התקציב פה נמוך יותר, אבל אתה יכול להשיג שחקנים שמרוויחים פחות ולגרום להם לנצח. היו פה קבוצות בשנים האחרונות עם תקציבים נמוכים שהצליחו, אז זה לא תירוץ. בנינו קבוצה שתהיה תחרותית. כמובן שכשאתה מאמן שחקנים טובים יותר אתה תנצח יותר ולהפך. אבל זה כיף לעלות למשחק נגד קבוצה עם תקציב גבוה בהרבה ולהסתכל להם בלבן של העיניים. להילחם איתם במשך 40 דקות כשווים. שאיפות זה נפלא, לכל מאמן יש שאיפות וכל מאמן שישב פה יגיד שהשאיפות שלו זה להיות טוב. בלי אסטרטגיה מאחורי זה זה לא שווה כלום. נצטרך לראות מה יש לנו כקבוצה, אבל גם זה כיף. אני אוהב את זה"

לא הגיע הזמן שתלמד עברית?

"האמת הגיע הזמן. הבת שלי בת 25 והיא מומחית לשפות. היא הגיעה לטורקיה כשאמנתי ובקלות למדה טורקית. אז אני מאמין שזה יקרה גם בישראל. חשבתי שאמשיך עונה שניה ברציפות בירושלים ואז אגיע ואלמד בפגרה, אבל זה לא קרה. אבל כן הגיע הזמן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך