בן של מלאכים: אלבום שירים לזכרו של בן וענונו

היוצר מאור מויאל הלחין שיר שכתב יצחק בן שטרית לזכר נכדו, חלל צה"ל בן וענונו ז"ל, השיר "חיוך של מלאכים" יבוצע לראשונה בערב שירי לוחמים, ויהווה אחד משירי אלבום שלם שכותבים בני המשפחה לזכרו של בן.

ביום שני האחרון הקליט היוצר האשדודי מאור מויאל סינגל חדש לאלבום מיוחד ומרגש. לא מדובר באלבום הבכורה שעליו הוא שוקד, אלא אלבום שירים לזכרו של בן וענונו ז"ל, שירים שנכתבו על ידי בני משפחתו ויולחנו על ידי מאור.

השיר הראשון שיוצא לקראת יום הזיכרון נקרא "חיוך של מלאך". את המילים כתב יצחק בן שטרית, סבו של בן. "השיר 'חיוך של מלאך' הוא סנונית ראשונה מתוך האלבום", אומר מאור. "בכתיבת האלבום ישתתפו יצחק, וילדיו רמי ושרית, אמו של בן".

כיצד עלה רעיון הנצחה זה?
"מי שיזם את הרעיון הוא הסבא, יצחק בן שטרית. ההחלטה להנציח את בן בצורה של אלבום מוסיקלי באה בעקבות השיר שכתבתי והלחנתי לזכרו, 'גיבור של כולם'. המשפחה ראתה כמה כוח יש בדרך הזו. ידוע שהמוזיקה מנציחה בצורה הטובה ביותר, והמשפחה החליטה לקחת את זה צעד אחד קדימה. יחד עם סבא של בן החלטנו שבמקביל לאלבום הבכורה העצמאי שלי, ניצור אלבום נוסף שלם לזכרו של בן ז"ל שאת המילים יכתבו המשפחה ואני אלחין את כולו וגם אבצע. כבר בערב שירי הלוחמים ב'רמי נעים' אבצע את השיר החדש וגם את השיר הקודם שלי".

"יצחק ורמי כתבו שירים למגירה עוד לפני האסון", מספר מאור. "לאחר שבן נהרג, הם כתבו שירים לזכרו, והחומרים מוכנים, אך עדיין לא הלחנתי את כולם. שרית האימא גם רוצה להיות שותפה ולכתוב. את השיר 'חיוך של מלאכים' כתב יצחק מנקודת מבטה של שרית. השיר כתוב בלשון נקבה, כאילו היא המדברת אליו. כל השיר היא קוראת לו לחזור. אני מאמין שאחרי יום הזיכרון השיר יושמע ברדיו דרום וברדיו ירושלים, שהביעו התעניינות, ואני מקווה להפיץ אותו כמה שיותר כדי שיכירו את בן וידברו עליו, שידעו מי היה. זו המטרה של כל האלבום, מעין אנדרטה ענקית. גם אני בכל הופעה שר ומדבר על בן".

הכרת את בן?
"לצערי רק אחרי האסון הכרתי אותו באמת. הכרתי אותו קודם כי אמו שרית היא בת דוד של אשתי. ראיתי אותו באירועים, כמה שהיה מרכז המשפחה, אבל למדתי להכיר אותו בעקבות מפגשים ושיחות עם חברי הילדות שלו, בני משפחה וחבריו בגולני שנלחמו איתו. לאחר ההלוויה של בן ובעקבות מה שלמדתי עליו, כתבתי את 'גיבור של כולם', שיר הלל לילד מיוחד שמתאר גם מה שעבר באותו קרב ממנו לא חזר".

כזכור, סמל בן וענונו, לוחם גולני בן 19 מאשדוד, נהרג בתקרית הנגמ"ש בשכונת סג'עיה שבפאתי עזה ב-20 ביולי. הנגמ"ש בו היה בן יחד עם עוד לוחמים נוספים, ספג פגיעה ישירה של טיל נגד טנקים. כתוצאה מהפגיעה נהרגו שבעת הלוחמים שהיו על הנגמ"ש. מתחקיר האירוע עלה כי הנגמ"ש בו שהה בן יחד עם עוד לוחמים נוספים נתקע והוזמן נגמ"ש חילוץ וכאשר הגיע החילוץ ירדו שני חיילים ממנו שניצלו וטיל נורה על הנגמ"ש עם החיילים וכתוצאה מכך נהרגו יושבי הנגמ"ש. הנגמ"ש מסוג M-113 בו היו החיילים הוא מהדגם המיושן שיש בידי צה"ל, ונשמעה ביקורת על כך שהחיילים היו בנגמ"ש כזה בעל המיגון הלקוי. בן התחנך בתיכון אמי"ת י' שבאשדוד. הוא התגייס לחטיבת גולני, סיים מסלול והפך ללוחם. בתפקידו במבצע "צוק איתן" שימש בן כקשר מ"פ. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושלושה אחים.

מאור מויאל שר לזכרו של בן וענונו

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/xDYj4eqKBaU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך