הצומת השלישי המסוכן ביותר בארץ נמצא באשדוד

חשבתם לטייל רגלית בשד' אלטלנה פינת שד' מנחם בגין באשדוד ? כדאי שתחשבו שוב, כי מבחינת הלמ"ס הוא הכביש השלישי המסוכן ביותר בארץ
הצומת השלישי המסוכן ביותר בארץ נמצא באשדוד

בסוף שנת 2016 סימנה משטרת ישראל את עשרת הצמתים האדומים והמסוכנים, בכ- 35 ערים ברחבי הארץ, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים וגבו את חייהם של מספר אנשים.

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עולה כי במקום השלישי בארץ נמצא צומת הרחובות דרך מנחם בגין ושדרות אלטלנה באשדוד, שבו נפגעו 50 בני אדם ב–25 תאונות דרכים במהלך השנתיים האחרונות.

כאשר שני כבישים מקדימים את אשדוד בתל אביב ובירושלים, צמתים מסוכנים מכונים "צמתים אדומים". מהניתוח עולה כי בתל אביב, ירושלים וקרית ים, הקטנה יחסית, מופיעים שני צמתים אדומים בעשירייה הראשונה של רשימת הצמתים המסוכנים. בנצרת, אשדוד, אשקלון ובאר שבע יש צומת אחד אדום ומסוכן מאוד.

הרשימה המלאה של צמתים שנבדקו כוללת 310 צמתים, שנבחרו לאחר שאירעו בהם לפחות שלוש תאונות ב–2016. לאחר מכן נבחנו גם השנים 2014 ו–2015. מסיכום הנתונים עולה כי ב–310 הצמתים שנבחרו, נפגעו בתקופה שנבחנה 4,362 בני אדם בתאונות דרכים; ו–26 נהרגו ב–2,455 תאונות דרכים קטלניות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה מאשים את משרד התחבורה: "בכל שנה אפשר להציל את חייהם של בני אדם רבים באמצעות שיפור התשתית בצמתים והגברת האכיפה. רמזורים, כיכרות, גשר להולכי רגל ובמיוחד מצלמות רמזור – יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.
"רשימת הצמתים העירוניים האדומים ידועה, ולכן משרד התחבורה חייב להגדיל את התקציב לשיפור הבטיחות בצמתים העירוניים, ובמקביל לדרוש מכל ראש עיר לתקן את הליקויים בצמתים האדומים שבשטחו, להגביר את ההסברה ובעיקר להשתמש באמצעי אכיפה מרתיעים ומצילי חיים".

צילום תמונה במקור: תיעוד מבצעי מד"א.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך