כך ניצלו עשרות ממגה פיגוע פלילי בבניין מגורים

הותר לפרסום: במסגרת תכנית להעמקת המלחמה בארגוני הפשיעה, תוך מאמץ לחדירת עומק לארגונים, הצליחה משטרת ישראל לסכל סדרה של מעשי רצח, אירועי ירי במרחב הציבורי ותכנית לביצוע "פיגוע פלילי" במתווה של הפעלת מטען רב עוצמה בלובי של בניין רב קומות באשדוד

פעיל מרכזי בארגון פשיעה שהופעל כסוכן של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז מרכז בליבת ארגון פשיעה, ופעיל נוסף מהארגון שגוייס כעד מדינה בחודש שעבר על ידי הימ"ר, הרימו מסך מעל שורה של התארגנויות לביצוע רצח והפעלת מטען חבלה רב עוצמה בלובי של בניין רב קומות באשדוד.

12 פעילים ברובד המשפיע של ארגון פשיעה מהשפלה, נעצרו בחודש שעבר לאחר חקירה סמוייה ממושכת של הימ"ר, שכללה מאמץ מודיעיני יוצא דופן במהלכו גוייס בסוף 2016 פעיל בכיר בארגון הפשיעה, אנטון רומן, כמקור- סוכן-חשאי (מס"ח).

הסוכן שוגר למעלה מ-40 משימות בקרב ארגון הפשיעה, תוך שהוא אוסף ראיות ומסייע לכוחות המבצעיים של משטרת ישראל לסכל בזמן אמת כוונות חיסול טרם יציאתן אל הפועל.

במהלך הפעלתו נרצח אנטון ב-15/6/17, ותוך כדי חקירת הרצח וחקירת רצח יוסי עטר, אותר פעיל בליבת ארגון שגוייס כעד מדינה וחיזק את מסכת הראיות שמסר הסוכן טרם מותו.

כתוצאה מחקירת משטרת ישראל ומהפעלת הסוכן אנטון רומן, סוכלה מבעוד מועד, תכנית לרצוח פעיל בארגון פשיעה יריב מדרום הארץ במהלך חודש פברואר אחרון.

על פי התכנית, ההתנקשות תוכננה להתבצע באמצעות הטמנת מטען חבלה רב עוצמה עם הפעלה מרחוק שכלל חומר נפץ תקני, מספר קילוגרמים של רסס מתכתי ובלוני גז. המטען הוסווה בתוך עציץ, ועל פי התכנית, היה אמור להיות מונח בלובי של בניין באשדוד.

המטען שהוטמן בתוך עציץ – צילום דוברות המשטרה

בבניין שיועד להטמנת המטען מתגוררות עשרות משפחות, והוא ממוקם בסמוך לבית ספר באופן שיכל להוביל ל"פיגוע פלילי" בו היו נפגעים חפים מפשע.

הסוכן ופעיל נוסף מהארגון, הסתירו את המטען באיזור הכניסה הדרומית לאשדוד טרם הבאתו לבניין במועד מאוחר יותר, ואף ערכו בדיקת טווח לשלט שסופק עם המטען.

בכדי למנוע פגיעה בחפים מפשע וסכנה לאזרחים, סוכל ניסיון הפגיעה עם מעצרם של המעורבים, כולל הסוכן, ותפיסת המטען.

לאחר רצח ארתור ארקליאן ב-24/2/17 ברחובות שהיה פעיל בארגון הפשיעה מהשפלה, תכננו ראשי הארגון לנקום את מותו וניסו להוציא אל הפועל סדרה של התנקשויות ביריבים שכולן סוכלו על ידי משטרת ישראל.

לסוכן הוצע בחודש מארס האחרון על ידי אחד החשודים, לרצוח את העומד בראש הארגון היריב מהדרום תמורת 150,000 ועוד 50,000 על רצח כל מלווה שלו, ללא נשים וילדים. לצורך קידום התכנית, סופקו לסוכן ופעילים נוספים מדים הנחזים ,לשיטתם, כמדי יס"מ משטרתיים ורכב.

לצורך קידום התכנית אף בוצעו סיורים מקדימים של אנשי הארגון ביישוב בו מתגורר היעד לפגיעה. זמן קצר לפני ההוצאה לפועל של התכנית, בוצע מעצר יזום של משטרת ישראל לאחד הפעילים בתיק אחר בו היה מעורב, הוא נחקר והוגש נגדו כתב אישום.

ניסיון חיסול נוסף של הפעיל בארגון הפשיעה מאשדוד בחודש אפריל האחרון, תוכנן להתבצע באמצעות ירי. לסוכן סופקו "מדי יס"מ" ואקדח, אך התכנית סוכלה לאחר שהסוכן דיווח שהרכב שהיה אמור לקבל, לא אותר.

בהמשך, תוכננו ניסיונות חיסול נוספים של שני הפעילים הנ"ל, בין היתר על ידי פתיחה באש מרובה סער מסוג מ-16 על שיירה כאשר ייצא מביתו ביישוב בדרום הארץ.

בחודש אפריל האחרון הוצע לסוכן ולאחרים לבצע חיסול של גורם פשיעה מתחרה מהעיר רחובות, באמצעות ירי מאקדח, אך יעד החיסול לא היה בביתו והמבצע נדחה.

עדויות המדינה סיפקו הן מודיעין רב והן תשתית ראייתית, וסייעו לפענח שורה ארוכה של תיקים פליליים נוספים, לרבות תיק קשירת הקשר לפגוע באחר ותיק הצתה בהם הואשמו ירון אמסטט, רומן אגרונוב ואחרים, תיק רצח יוסי עטר בו הואשמו היום יבגני גולובקו המכונה "אסחאב" ורוסלן שצ'פטניוב. בנוסף, חיזקו עדויות עד המדינה את התשתית הראייתית נגד הנאשמים ברצח אנטון רומן- עמוס לביא, רומן אגרונוב ודוד פילוס.

מחר יוגש כתב אישום מתוקן בבית המשפט המחוזי מרכז נגד הנאשמים ברצח אנטון, וביום חמישי יוגשו כתבי אישום נגד שאר פעילי הארגון בגין ניסיונות הרצח הנ"ל ועבירות נוספות, למעט אירוע המטען באשדוד בו תימשך החקירה נגד כלל המעורבים באירוע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך