ההאטה נמשכת: ירידה של 33% במכירת דירות חדשות

שוק הדיור מתקרר לאחרונה בעיקר בזכות מחיר למשתכן, אך כעת הנתנוים מרשימים מאוד, ירידה של שליש ברכישת הדירות בהשוואה לשנה שעברה

בעקבות הגרלת אלפי הדירות במסגרת 'מחיר למשתכן' של השר משה כחלון, ההאטה בשוק הדיור נמשכת ושוברת שיאים, כאשר הנתונים האחרונים שמתפרסמים מעידים על ההאטה של שליש ממכירת הדירות החדשות.

ביולי האחרון נמכרו 2,061 דירות חדשות – ירידה של 33% במספר הדירות שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד, שהסתכם ב-2,757. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), המבטאים את מגמת ההאטה בקצב מכירת דירות חדשות בארץ.

בשלושת החודשים האחרונים נמכרו כ-6,630 דירות חדשות – עלייה של 4.5% לעומת מספר הדירות החדשות שנמכרו בין פברואר לאפריל, ועם זאת ירידה של 24% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. ב-12 החודשים האחרונים (אוגוסט 2016 – יולי 2017) נרשמה ירידה של 17% במספר הדירות החדשות שנמכרו בהשוואה ל-12 החודשים המקבילים בשנה שעברה (אוגוסט 2015 – יולי 2016).

ההאטה בקצב הרכישות בשנה האחרונה מושפעת ממספר גורמים, בהם השפעתה של תוכנית מחיר למשתכן על התנהגות השוק – זכאים שממתינים לתוצאות הגרלות, זוכים שמתלבטים או כאלו שמבקשים לראות אילו דירות מוצעות ולפיכך להכריע באשר להשתתפותם.

גורמים נוספים הם ירידה דרמטית במספר הדירות הנרכשות על ידי משקיעים תושבי חוץ בשנתיים האחרונות (הודות לתקנות מס חדשות המחשיבות תושבי חוץ כמשקיעים), העלאת מס הרכישה והחל מהשנה גם הכפלת הארנונה על דירות הרפאים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך